Groove Into Bits Vol I by STS-Digital

Gestart door cz79, april 10, 2012, 21:02:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cz79

Vandaag ben ik even langs Fritz geweest (ik werk hemelsbreed 500m bij hem vandaan) om een nieuwe CD even te beluisteren, het betrof de 'Groove Into Bits Vol I'. (STS Remastered LP Recordings), een samenwerking van STS-Digital en Blumenhofer Acoustics

De opnames zijn geselecteerd en geremastered bij Thomas Blumenhofer zelf in Walkertshofen, Duitsland. Kanzy KAAM versterker en de Blumenhofer Wiki luidspreker (zie Music Emotion december 2011) samen met een Acoustic Signature Astona draaitafel als bron, blijken hier een gouden combi.
De opnames zijn ook allemaal direct vanaf LP geremasterd, wat resulteert in een ander geluid dan normaal het geval is.

Het doel was om de opnames van deze CD zoveel mogelijk 'analoog' te laten klinken en dat is gelukt, geen aangezette klanken maar luchtig, goed geplaatst en zeer transparant, erg anders dan ik tot nog toe op een CD gehoord heb.

Detail, bas, mid en hoog zijn in prima verhouding en het geheel klinkt erg open zonder ergens 'dicht' te slibben, lekker luchtig en erg mooie muziek (imo).

Deze CD zal in het vervolg ook door Blumenhofer Acoustics gebruikt gaan worden als referentie CD
Ik heb geen platenspeler voor een vergelijk met de opnames op deze CD, maar anders dan de gemiddelde test CD klinken ze zeker, en ook de selectie van de opnames is weer eens iets anders en nogal divers van aard:

    Steady on - Shawn Colvin
    Last days at the lodge - Amos Lee
    Saltarello - Dead Can Dance
    Golden Brown - The Strangles
    Come to the river - Hans Theesink & Terry Evans
    Blues Walk - Lou Donaldson
    So Strong - Labi Siffre (demotrack)
    Il Blues - Sam Lightnin Hopkins
    House of the rising sun - Cynder Peters
    Come Di - Paolo Conte
    Kirya - Ofra Haza
    Homeless - Paul Simon
    Wade in the water - Eva Cassidy
    Money Money - The King Singers

Voor mensen die willen genieten van een pure 'analoge' sound zonder de bekende standaard 'audiofiele' nummers, maar eens een bredere selectie van muziek willlen horen met een andere sound dan ze gewend zijn (althans voor de meesten), is dit een aangewezen CD. pompom

Whisper.nl

CZ79, Deze cd is reeds uitgebracht en te bestellen ??

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

Zeker en ik weet 100% zeker dat jij dit ook een echte goede CD vindt, dit is iets wat je nog niet gehoord hebt op deze manier, in plaats van volle aangezette klanken heb je een luchtig, transparant geheel, dat in combinatie met muziek van Eva Cassidy, Paul Simon (met ladysmith black mambazo), Amos Lee en vele anderen maakt ook de diversiteit erg groot.

Marantz 81

Dit is idd niet slecht vindt er wel een paar goede nummers opstaan ,maar te weinig om hem aan te schaffen  :-)

cz79

Ja ik koop vaak CD's voor een paar nummers en naarmate ik vaak de CD luister vindt ik de rest van de nummers ook vaak erg goed, maar in dit geval staan er sowieso  al 8 nummers op die ik erg goed vindt

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

cz79

Dat is wel het nummer alleen wordt er gelukkig niet doorheen gepraat

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: cz79 op april 10, 2012, 22:06:34
Dat is wel het nummer alleen wordt er gelukkig niet doorheen gepraat

zou wat zijn  :wink:


kende de site niet


lijkt me een leuke cd van de With
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

cz79

Deze CD is echt wat bijzonders, en dat vindt ik lang niet van alle Marantz Audiophile TEST SACD's, maar de muzikkeuze is gewoon heel erg anders en het geluid is ook niet te vergelijken met wat je gewend bent van de Marantz CD's

JohnWx

http://easymusicdownload.com/Hans-Theessink-Terry-Evans-Glory-Of-Love_8685790.html

kende de hele man niet


heeft meer gemaakt


op de start pagina van deze site is wel een grappige draaitafel om af te spelen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

cz79

Ik heb één nummer van hem gehoord op de Marantz 13e editie (When Luther played the Blues) en nu ben ik 8 CD's verder, leuk voor je collectie slecht voor de portemonnee.

Maar ik ben sindsdien helemaal weg van Hans Theessink, hij is bekender in de US, optredens gehad met Buddy Guy, John Lee Hooker, Eric Clapton etc.

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

cz79

Lekker nummer ook, de eerste paar CD's was echte blues daarnaa een combi van blues, country en gospel, ook erg lekker, bij veel nummers speelt ook een Tuba mee (apart instrument voor blues)

jrm