Streaming : PS Audio...

Gestart door 211, februari 13, 2012, 23:40:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

211

Altijd leuk een luistersessie, zeker als het om streaming gaat, waarbij ik nog niets gehoord heb wat mij kan imponeren.

Let wel : Ik ben een vervent squeezebox gebruiker als het gaat om de luie momenten.  Maar als ik echt muziek wil luisteren gaat er een CD is de SA11-S2.

Mijn mening wilde ik ook niet bijstellen tijdens het beluisteren van een PS Audio – PerfectWave media DAC II. Wederom een "platte weergave" bij complexere muziek zoals ik ze bij alle streamers hoor (inclusief de Linn's en de Naim's en de...)

Totdat ... de interne DAC in "Native Mode" werd geschakeld (overslaan van "Sample Rate Conversion(SRC)"). Ik weet niet of het verhaal helemaal klopt, maar er was een opmerkelijk verschil hoorbaar : Meer diepte, helderheid, detail, .... Al datgene wat ik van een goede CD-speler ken en bij streamers altijd mis.

Nu eens kijken of er niet ergens een demo thuis te "versieren" is...
Zolang je maar geniet....

Zoldar

PS audio kon mij ook niet bekoren. Geluisterd op een set van Wilson Audio watt puppy en Devialet amp. Maar ik kreeg het er niet warm of koud van. Zeg maar koude rillingen van alles wat mis is met CD en digitalitis.

Hoe anders het kan met een mooie DAC of CD speler.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

PS Audio was vroeger mijn merk toen het nog door Audiolab geimporteerd werd, veel koelribben en stoer uiterlijk
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

211

Citaat van: Zoldar op februari 13, 2012, 23:54:56
PS audio kon mij ook niet bekoren. Geluisterd op een set van Wilson Audio watt puppy en Devialet amp. Maar ik kreeg het er niet warm of koud van. Zeg maar koude rillingen van alles wat mis is met CD en digitalitis.

Hoe anders het kan met een mooie DAC of CD speler.

Heb jij nog kunnen vergelijken tussen de SRC mode en Native mode ?(eenvoudig omschakelbaar)  Want dit maakt toch wel heel veel verschil op de PWD...
Zolang je maar geniet....

Zoldar

Nee. Ik wist niet dat het erop zat.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

211

Citaat van: Zoldar op februari 15, 2012, 19:26:05
Nee. Ik wist niet dat het erop zat.

Dat is jammer, want dat maakt nu net het verschil... :-P
Zolang je maar geniet....