Analoog shoot-out

Gestart door Zoldar, mei 31, 2011, 23:34:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zoldar

En toen ging het kriebelen. Is dat nou wat met dat analoog? Geen idee, laatste keer dat ik wat hoorde was op een wonderschone set van importeur audio analogue. Dat was ook erg kostbaar.

Dus tijd voor mini-test bij de hifi dealert. Geen idee of het bevalt tov mijn huidige Moon 300d DAC.

Pro-ject Genie

Clearaudio Concept

Project Xperience


maar mijn hart gaat ook uit naar de SRM Tech Athena die helaas niet in NL te beluisteren is.


afijn. vrijdag as met een stapel platen lekker gaan luisteren
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Cornelis1921

#1
 notworthy Ik had back in the nineties ('94) even analoge oprisping: kocht me letterlijk arm aan wat (toen al) zelzamer vinyl zoals Rupert Hine en Tuxedo Moon. Doch moest voor de tweede keer mijn verzameling zwart goud, dit keer vanwege geldgebrek, verkopen: 2e hands ging terug naar de Pieter van Ulden om 3e hands te worden.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Zoldar

Net Stuart Michell gesproken van SRM Tech en die stuur een Arrezzo naar NL voor een thuis test  HB



Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Zoldar

Vandaag bij hi-fi studio zwaard even lekker een good old CD vs LP gedaan.

De set bij de delaer bestond uit:
PMC speakers

Unision research versterking

Pro-ject phono trap

Ik heb de CD en de LP van hetzelfde album gebruikt: Roger Waters pro's and con's of hitchiking.

Eerst digitaal als referentie geluisterd op een niet misselijke Cary Audio Desing sacd speler.



En dan analoog op LP hetzelfde album.

Clearaudio Concept


Nottingham Audio


Ik dacht aanvankelijk dat het wat overdreven zou zijn om een platen speler zoals de concept tegen een bijna 4 keer zo dure cd speler. Dat bleek niet geheel terecht.

Op sommige vlakken vond ik ik de muziek via de Concept mooier. Er zat meer rust en een vloeibaarheid in de muziek die er gewoonweg niet was met CD. Ook een zekere mate van hardheid ontbrak bij de LP. De verschillende instrumenten waren beter te onderscheiden op de LP en de stemmen klonken op de een of andere manier "echter". Gewoon erg plezierig en een relaxtere manier van muziek beleven.

Aan de andere kant was de dynamiek van de CD vele mlen beter. De drums beuken er echt in bij de Cary. Terwijl bij de Clearaudio het er gewoon aan energie miste. Naar mijn mening echt te weinig slam, te vlak.

Ook naar een duurdere Nottingham geluisterd met loodzwaar plateau en exotisch element. Dit bracht meer hoog, meer laag, meer verfijning. Toch niet de slam en dynamiek die ik bij de CD wel hoorde. En er wordt toch echt een partijtje hard op die vellen geslagen. Ook nog dark side of the moon erop gedraaid. Wonderschoon, diep laag, mooi los hoof en david gilmour klonk perfect tussen de speakers. Echt heel mooi.

Ik vraag me af of de draaitafels hier niet tekort zijn gedaan met een pono trapje van 250 euri?

Ik ben wel zo ver dat vinyl zeker iets toevoegt (rust, vloeiend en alles mooi los in het stereobeeld). Maar voordat ik overstag ga moet er iets aan de dynamiek gebeuren.

Ik ga iig de SRM TECH Arezzo nog testen.

to be continued
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Cornelis1921

 :yes: Mooi en goed verhaal. Ook mooie plaatjes, ehh, pics bedoel ik. Gr., Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jrm

 stupid

Leuk om te lezen, persoonlijk vind ik dat een cd klinischer klinkt dan een draaitafel, overigens mijn ervaring is gebaseerd op een SA15S2 cd-speler en een Sony ps-3 met grado gold element.

Cornelis1921

Citaat van: jrm op juni 07, 2011, 09:44:31
stupid

Leuk om te lezen, persoonlijk vind ik dat een cd klinischer klinkt dan een draaitafel, overigens mijn ervaring is gebaseerd op een SA15S2 cd-speler en een Sony ps-3 met grado gold element.
CD klinkt niet alleen klinischer maar vooral ook 'cleaner'. Gr. Cor
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Zoldar

Citaat van: jrm op juni 07, 2011, 09:44:31
stupid

Leuk om te lezen, persoonlijk vind ik dat een cd klinischer klinkt dan een draaitafel, overigens mijn ervaring is gebaseerd op een SA15S2 cd-speler en een Sony ps-3 met grado gold element.

ik heb gebprobeerd een LP in de playstation te frommellen maar gran turismo gin er alleen maar raar van doen  :mrgreen:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

jrm

 nonono nonono

Daar zijn die zwarte schijven inderdaad niet voor bedoeld...

Zoldar

SRM Tech Arezzo is binnen  pompom. Hij is nu aangesloten op een Graham Slee Reflex M met een Ortofon M2 Blue element. Alles moet nog inspelen maar de pret is er niet minder om.







Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WimPeu

Wow mooi ding man. Zeker en vast genieten. notworthy
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

cheese

Ja is heel indrukwekkend ......net als de rest van de set eigenlijk....

Gr. Kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Mexicaanse Hond

Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

ander meubel ivm ruimte  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

joep

Echt iets bijzonders, daar zou ik eens een keertje graag komen luisteren. Hou me aanbevolen. In ieder geval veel plezier ermee!