Netkabels...?

Gestart door MadVillain, mei 04, 2007, 23:46:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mahansz

Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

mars

Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

joep

Citaat van: mahansz op november 01, 2007, 08:15:59
Groene stroom he! hahaha

nee nee bedorven stroom stinkt!

Maurice

Citaat van: mars op november 01, 2007, 07:41:48
hoezo luchtje?

grtz mars
Quote van jou: "En zo'n stukkie netkabel kost een drol "  :-D
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

SB_Marantz

Dat wordt drollen sparen  :-D :-D
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Hanske

waar stuur ik mijn donatie naar toe? :-D

Maurice

:police: Heren, nu graag weer on-topic over netkabels, aangezien deze nu vervuild raakt  nonono





clown1
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

mars

hahaha, o jee , ik heb weer wat aangehaald met een uitspraak ( gebeurt me in het echte leven eigenlijk heel vaak  clown1)

Maar ik ga toch ff zo,n stukkie netkabel bouwen , als stekker en iec stekker gebruik ik dan dezelfde, die van den hul op z'n mainpowercable( of zo iets) gebruikt.
Nu nog een stuk zware kabel met massieve 2maal 2,5 mm draad op de kop tikken.

Ik laat wel weten wat er gebeurt ( alleen als je een grote paddestoel wolk boven den haag ziet , dan is het mislukt  nopompom)

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Hanske

Ik kan eens kijken of ik op mijn werk een stukkie 5 x 2,5 afgeschermd kan regelen, laat zeggen een meter of 10-20 en dan mogen degenen zich melden voor een stuk voor hun set.

Hiervan kan je eventueel ook nog 2 paren maken van 2 x 2,5 voor fase en nul plus 1 x 2,5 aarde.

Als iemand geintreseerd is laat maar wat horen (verzenden dan wel voor eigen rekening).

Mvg Hans

HiFi gek

Mensen , ik geef jullie een geheel logische visie over alle updates van kabels e.d. die er te krijgen zijn op de High End markt .
Als het allemaal onzin zou wezen zou er toch geen markt voor zijn , het is een wereldwijd geaccepteerd iets .
Als er geen gehoormatig verschil zou zijn kocht niemand het lijkt mij , waarom denk je dat er zoveel kabelmerken in de wereld zijn , omdat ze allemaal hun eigen specifieke klankeigenschappen hebben .
Ik ben met deze materie heel veel bezig geweest zowel met interlinks , luidsprekerkabels , netkabels , netfilters en ieder merk heeft zijn eigen unieke klank kenmerken ( geen één merk klinkt hetzelfde ) .

En vergeet ook niet dat de kwaliteit van uw apparatuur ook mede bepalend is voor het gehoormatige verschil tussen kabels .
Dit heb ik met eigen ervaring opgedaan door het opwaarderen van de apparatuur in de loop der jaren .


Groeten   EDWIN

gerard

Citaat van: mars op november 01, 2007, 19:33:06

Maar ik ga toch ff zo,n stukkie netkabel bouwen , als stekker en iec stekker gebruik ik dan dezelfde, die van den hul op z'n mainpowercable( of zo iets) gebruikt.
Nu nog een stuk zware kabel met massieve 2maal 2,5 mm draad op de kop tikken.

Ik laat wel weten wat er gebeurt ( alleen als je een grote paddestoel wolk boven den haag ziet , dan is het mislukt  nopompom)

grtz mars

Ik was ff in het archief aan 't bladeren... :-D

Nog verschillen waargenomen? of toch een paddestoel :schater:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

JohnWx

#42
Citaat van: HiFi gek op november 03, 2007, 17:04:32
Mensen , ik geef jullie een geheel logische visie over alle updates van kabels e.d. die er te krijgen zijn op de High End markt .


HIGH END is een woord om een duurdere prijs eraan te kunnen hangen


Als het allemaal onzin zou wezen zou er toch geen markt voor zijn , het is een wereldwijd geaccepteerd iets .


MENSEN ZIJN ZO NAIEF IN DIT SOORT DINGEN daarom is er een markt


Als er geen gehoormatig verschil zou zijn kocht niemand het lijkt mij

MENSEN KOPEN HET OM ALLES UIT TE SLUITEN WAT ER WEL NIET VOOR VERKEERD SIGNAAL OF STROOM PULSJE DOORHEEN KAN KOMEN

waarom denk je dat er zoveel kabelmerken in de wereld zijn , omdat ze allemaal hun eigen specifieke klankeigenschappen hebben .

WAT DACHT JE VAN MARKETING er is zeer veel geld in te verdienen

Ik ben met deze materie heel veel bezig geweest zowel met interlinks , luidsprekerkabels , netkabels , netfilters en ieder merk heeft zijn eigen unieke klank kenmerken ( geen één merk klinkt hetzelfde ) .

SNAP NIET DAT JIJ NOG NIET VOOR ALLE HIFI BLADEN WERKT OF VOOR EEN AUDIOMERK

En vergeet ook niet dat de kwaliteit van uw apparatuur ook mede bepalend is voor het gehoormatige verschil tussen kabels .


LOZE KREET dus hoe duurder hoe beter ?

Dit heb ik met eigen ervaring opgedaan door het opwaarderen van de apparatuur in de loop der jaren .


Groeten   EDWIN



Het gaat maar om 1 ding VERKOPEN daarom is er handel in

Je denkt toch niet dat die merken er allemaal zijn om ons een plezier te doen
Nee om te zorgen dat ze zelf een hele dikke boterham hebben
Het is van de zotte dat ze bij de opname gewone kabels gebruiken en uit de muur en tussen de apparaten gaan we over op diamenten dropveters, wie word er nou bedonderd


Maar als jij het hoort mijn zegen heb je



groet John
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Kokkie

Jammer als je verschil hoort d.m.v. een netkabel of filter. Koop je een dure amp, is de voeding matig waardoor je een netfilter nodig hebt.


Zelf heb ik een tuinslang uit de wandcontactdoos met een degelijk stekkerblok.
Maar verschil? Ik zou het niet weten. Ik luister muziek en niet naar een stekkerblok. Als iemand ooit een blinde test doet met en zonder filter en er is verschil waarneembaar hoor ik het graag.
Accuphase E 301
Denon DVD 2900
Audio Physic Spark
Audiolab M480
Audiolab Kalimba
Audiolab Flux
Volledige Jaap de Jong bekabeling
Micro Seiki DD1

HiFi gek

#44
Ikzelf heb op al mijn apparatuur die ik in het verleden heb gehad en die ik nu bezit de netkabels vervangen door netkabels van de bekende merken .
PM14-mk2ki     SA17-S1     CD17ki    SA11-S1      SA7-S1      Accuphase E-408
Op alle apparaten was het verschil overduidelijk te horen voor mij en ook diverse hifi vrienden van mij , maar er waren ook mensen die het niet konden horen op mijn set .
Ik denk dat een hoop afhangt of u gouden oortjes bezit of niet , want hoe verklaar ik anders dat sommige mensen op mijn set geen verschil horen en andere weer wel .
Over mijzelf kan ik melden dat ik mijn set en mijn cd's heeeel erg goed ken , ik weet ook exact hoe mijn cd's klinken ( vrijwel allemaal audiofiele labels ) en als er ook maar iets veranderd in de geluidsweergave hoor ik dat meteen zonder er moeite voor te hoeven doen .
Niet iedereen zal deze gave bezitten , andere weer wel .
Ik leef met muziek en denk met muziek en sta op met muziek ( het is mijn groote passie ) .
Dan ga je (ik) op een andere manier naar muziek luisteren , i.p.v. of het alleen maar aangenaam klinkt , dan kan je (ik) ook in de muziek kijken ( lees technisch luisteren ) .
Als er een verandering optreed na verwisseling van wat voor kabel dan ook wil dat nog niet zeggen dat die verandering ook een verbetering is , daar komt meer bij kijken om dat te kunnen beoordelen ( dat heet technisch kunnen luisteren ) .
Wie deze gave van de forumleden wel of niet bezit , daar ga ik uiteraard niet verder op in omdat ik de mensen niet persoonlijk ken en geen mening dus kan en wil geven .

Ik heb dit stuk zo proberen samen te stellen dat hopelijk iedereen het op een logische manier begrijpt zonder mensen te krenken.

En nu mijn visie waarom netsnoeren verschil maken .
Om mee te beginnen , de kabels achter uw audiorack kunnen storing oppakken maar ook uitstralen naar buiten ( dat wordt genoemd antennewerking ) .
Deze storing wordt opgenomen door alle andere kabels achter uw set en die beïnvloeden het signaal negatief en het maakt niets uit of het een netsnoer , interlink of speakerkabel betreft ---iedere soort van kabel zal hier negatief door worden beïnvloed m.b.t. het signaal wat door de betreffende kabel gaat .
De kabels die achter de muren en tussen uw plafond lopen en in de meterkast binnenkomen hebben niets met het signaal te maken dat direct achter uw audiorack plaatsvindt en wordt getranporteerd door de interlinks en de speakerkabels .

De 220 volt komt dus binnen via de meterkast en dan naar het stopkontakt waar uw netsnoeren in zitten en vanaf dat punt gaat het dus fout met standaard netsnoeren , er komt een antenne werking omheen te hangen die alle andere kabels ook negatief beïnvloeden .
netsnoeren van de bekende merken hebben dus een goed geïsoleerde afschermingsmantel die deze uitstraling voorkomt en ook de netstekker en de euro connector zijn beter dan de standaard .
Als je dan ook nog speciale interlinks gebruikt met een afschermingsmantel kunnen deze ook geen storing e.d. meer oppakken en uitstralen .
En als je dan ook nog de speakerkabels aanpakt is de gehele kabelketen beschermt .
En verder is natuurlijk ook de materiaal keuze van de signaal geleiders bepalend voor het eindresultaat .

En nog iets wat ik vergat te vermelden .
Als er dus dure interlinks en speakerkabels tussen zitten maar de netsnoeren zijn nog standaard zal de kabelketen dus blijkbaar toch verstoord worden denk ik door de onafgeschermde netsnoeren .

Er zijn nog meer mogelijkheden zoals een aparte audio stroomgroep waar alleen de installatie op staat aangesloten met vanaf de meterkast een dikke afgeschermde kabel naar een wandkontaktdoos achter de installatie , want ook deze kabel heeft zijn invloed alleen in mindere mate dan de kabels achter de set .
Dan heb je nog de mogelijkheid om te kiezen voor een netfilter of nog beter een re-generator ( die maakt een geheel nieuwe 220 volt sinus aan ) .


Groeten  EDWIN  B