Netkabels...?

Gestart door MadVillain, mei 04, 2007, 23:46:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thom

Citaat van: KoyBoy (Arnoud) op mei 06, 2007, 14:17:11
Citaat van: Hanske op mei 06, 2007, 13:24:20
Citaat van: erwin op mei 06, 2007, 10:48:38
dan heb je natuurlijk te maken met linkse en rechtse stroom ,hahaha  :-D :-D
Citaat van: KoyBoy (Arnoud) op mei 06, 2007, 10:17:12
Citaat van: Hanske op mei 06, 2007, 09:16:08


draai je netstekker eens 180 graden in het stopcontact en luister dan nog eens! 1 van de 2 mogelijkheden geeft hier duidelijk een strakkere bass en en ruimtelijker beeld! Klinkt raar maar waar! (hier in ieder geval)



:-o :-o :-o :-o
ik denk dat dit idd wat te goedkoop klinkt in de wereld van kabels ter waarde van een setje banden voor de auto of zelfs een complete auto, maar is het met name door de kosten (ongeveer 5 minuten rommelen en naar je favoriete muziek luisteren) niet iets om te proberen???

dat geldt alleen maar bij luidsprekers hoor!!!! :-D :-D
Maar stel dat ik nu de netkabel van de tv zou omdraaien zou ik dan ook alles in spiegelbeeld krijgen????
lol, probeer het eens  clown1

Bassie

@ MadVillain: Ik had de dure van de Hul netkabel te leen van mijn dealer. Zo'n dure aankoop zou ik nooit doen zonder luistertest. Hoeveel geld eenieder ook heeft, we kunnen het allemaal maar 1 keer uitgeven!
PM-11S1 / SA-11S1 / ST-15S1 / KEF Reference Three-Two

MadVillain

Citaat van: Bassie op mei 07, 2007, 11:42:15
@ MadVillain: Ik had de dure van de Hul netkabel te leen van mijn dealer. Zo'n dure aankoop zou ik nooit doen zonder luistertest. Hoeveel geld eenieder ook heeft, we kunnen het allemaal maar 1 keer uitgeven!

was er dan ook enig merkbaar, positief, verschil?

xlr8

Citaat van: Hanske op mei 06, 2007, 09:16:08
...maar wat ik toevallig in een duits blad las jaren geleden heeft mij veel meer verrast:
draai je netstekker eens 180 graden in het stopcontact en luister dan nog eens! 1 van de 2 mogelijkheden geeft hier duidelijk een strakkere bass en en ruimtelijker beeld! Klinkt raar maar waar! (hier in ieder geval)

Da's geluk hebben, vermoedelijk heeft de rest dan wel (toevallig) in fase gestaan want de gehele keten moet in fase staan voor een optimaal effect. 
Ik heb 1 aparte groep (afgezekerd met een 16 amp?re schroefzekering) aangelegd voor de audio en alle apparaten afzonderlijk op fase gemeten en gemerkt / aangesloten zowel op de apparatuur als de stekkerblok.
Het effect was idd een rustiger, homogener en behoorlijk open klankbeeld. Opmerkelijk was het minder rommelige laag welke een stuk strakker en dieper doorliep.
De bronnen lopen tevens over een audio netfilter van Seec welke zeker een nuttige aanwinst was (al is het maar voor het stukje gemoedsrust vanwege de overspanningsbeveiliging) 

mischa

En over welk deel van de verbeteringen heb je het dan?
De eerste 80%, de volgende 15%, de 4,5% die daarop volgen of de laatste 0,5% verbeteing die je meesstal voornamelijk in je geldbuidel voelt? Dit om even een gevoel te krijgen waar ik het moet leggen.

Is het nou beter om MET randaarde aan te sluiten of zonder?

Groeten,
Mischa
Set: PM80MKII, CD-67MKII modified

MadVillain

Gisteren heb ik ik voor 2 weken een demosetje netkabels te leen gekregen.
En heb er vandaag even mee gespeelt.
Misschien zit het tussen de oren. Maar ik merk een aanzienlijk verschil tussen de originele dropveter en bv de duurste netkabel met positief resultaat voor de betere netkabel!

Ik kreeg een net iets diepere soundstage. En de bass ging iets lager dan ik gewent was.

Ik zal weleens wat foto's maken van de testopstelling.
Op dit moment heb ik 4 verschillende kabels te leen en die heb ik allemaal in een stekkerdoos gestoken zodat ik ze in een mum van tijd zo kan switchen.

Stadium III

Welke type's netkabels heb je ?

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

MadVillain

De kabels en stekkers zijn allemaal van furutech

Gouden Kabeltjes

Heb wel degelijk verschil gemerkt en ook bij vrienden aan wie ik mijn kabels heb uitgeleend.

Het maakt erg uit van de persoonlijke situatie; de apparatuur en de stroomvoorziening thuis.

Polariteit kan ook uitmaken --> Zie op de VdHul website ('polaritychecker')

Ikzelf heb kabels van Siltech (SPX) en Cleareraudio. Beide vind ik goed.
Cleareraudio is redelijk te betalen; Siltech zou ik 2e hands of aanbieding 'overjarig' model proberen te kopen.
Aurender N100H
Holo Audio May KTE DAC
Accuphase e5000
B&W804D3 + Gaia II
Townshend Isolda DCT interconnect + speaker kabel
Audioquest Carbon USB
Siltech SPX-20 + Octopus
Denon AH-D9200
Rega Planar 8 + Aphetta 2 MC
Rega Aria

SB_Marantz

De grote bonte wereld van suggestie  :mrgreen:

Wanneer je dit realistisch bekijkt merk je al snel dat je door een roze bril aan het kijken bent.
Wat zit er in de muur? 2,5 quadraat.

Je legt daar een tuinslang aan en vervolgens gaat deze je versterker weer in waar weer keurig netjes 2,5 quadraat zit en soms zelfs nog dunner.

Maar goed, ieder zijn ding.  clown1
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

dmeerpa

Citaat van: S.B.Marantz op oktober 30, 2007, 16:34:12
De grote bonte wereld van suggestie  :mrgreen:

Wanneer je dit realistisch bekijkt merk je al snel dat je door een roze bril aan het kijken bent.
Wat zit er in de muur? 2,5 quadraat.

Je legt daar een tuinslang aan en vervolgens gaat deze je versterker weer in waar weer keurig netjes 2,5 quadraat zit en soms zelfs nog dunner.

Maar goed, ieder zijn ding.  clown1
Ja ik denk er soms ook zo over, maar als je er een netfilter tussenstopt, kan je wel de invloed van nieuwe storingen op uw 220V vermijden. Ook heb je het omgekeerde, omdat uw strromkabels goed afgeschermd zijn, kunnen ze minder (geen) invloed meer uitoefenen op interlinks en speakerkabels.  Maar dan is het geluid beter omdat niet uw stroom mooier is, maar omdat uw signaal minder stroringen te verwerken krijgt.
Ik had vroeger ook mijn mening over dure speakerkabels. Maar nadat ik voor een prikje de Monster Sigma 2 op de kop kon tikken, is mijn mening toch veranderd, maar het verschil is me wel geen 2000€ (nieuwprijs) waard.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Hanske

Ik heb een redelijke speaker kabel van HMS en interlinks van HMS maar de standaard netkabels, nu wil ik toch eens een stuk afgeschermde kabel en stekkers meebrengen van m'n werk en eens kijken (of liever horen) wat dat doet.

Daar staat tegenover dat ik er dus weinig aan uit ga geven en de eventueele eurokes liever bij een set andere speakers leg. Want ik blijf toch in de overtuiging dat dit een veel groter verschil gaat maken dan het "spelen" met kabels.
Heb dus ook al een luistersessie gehad na op de VAD hier in Veldhoven een paar mooie indrukken te hebben opgedaan maar da's voor het luidpsreker topic denk ik  :-D


mars

Citaat van: S.B.Marantz op oktober 30, 2007, 16:34:12
De grote bonte wereld van suggestie  :mrgreen:

Wanneer je dit realistisch bekijkt merk je al snel dat je door een roze bril aan het kijken bent.
Wat zit er in de muur? 2,5 quadraat.

Je legt daar een tuinslang aan en vervolgens gaat deze je versterker weer in waar weer keurig netjes 2,5 quadraat zit en soms zelfs nog dunner.

Maar goed, ieder zijn ding.  clown1

klopt ( 2.5 quadraat) op het creek forum ( geinig je kan daar met de makers zelf mailen)  zegt Luke Creek op een gegeven ogenblik ; dat de beste netkabel eigenlijk de zelfde( massive core ) kabel moet zijn als die ze in de muur gebruiken .
Maar ja, dan heb je toch een probleem als je versterker vlak bij de muur staat ,  aangezien zo'n kabel met mantel bijna niet te buigen is .
Enfin ,  ik vond deze opmerking van Luke eigenlijk heel plausibel , ( hahaha de eerste een zinnige opmerking over netkabels die ik in jaren heb gehoord)
En zo'n stukkie netkabel kost een drol

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Maurice

Citaat van: mars op oktober 31, 2007, 08:19:15
klopt ( 2.5 quadraat) op het creek forum ( geinig je kan daar met de makers zelf mailen)  zegt Luke Creek op een gegeven ogenblik ; dat de beste netkabel eigenlijk de zelfde( massive core ) kabel moet zijn als die ze in de muur gebruiken .
Maar ja, dan heb je toch een probleem als je versterker vlak bij de muur staat ,  aangezien zo'n kabel met mantel bijna niet te buigen is .
Enfin ,  ik vond deze opmerking van Luke eigenlijk heel plausibel , ( hahaha de eerste een zinnige opmerking over netkabels die ik in jaren heb gehoord)
En zo'n stukkie netkabel kost een drol

grtz mars
Aan dit verhaal zit een luchtje  nopompom

Het enige waar ik mij voordelen van een betere netkabel kan voorstellen:
- Afscherming, en daardoor geen (magnetische en/of Lorentz) storing opvangen
- Gebruikte verbindingen

Een netkabel doet niets in de signaalweg en zou dus eigenlijk geen verschil moeten mogen maken.
De thuisinstallatie is volgens mij van groter belang.
- Verstoringen op het net (bijv door industrie vlakbij)
- Verstoringen in eigen kring (dus na de meterkast) van bijvoorbeeld dimmers, koelkasten en andere apparaten met elektromotor
- Weerstand van installatie (is deze ergens geknepen door te dunne draden danwel slechte verbinding?)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

mars

Citaat van: Maurice op oktober 31, 2007, 10:38:53
Aan dit verhaal zit een luchtje  nopompom

Het enige waar ik mij voordelen van een betere netkabel kan voorstellen:
- Afscherming, en daardoor geen (magnetische en/of Lorentz) storing opvangen
- Gebruikte verbindingen

Een netkabel doet niets in de signaalweg en zou dus eigenlijk geen verschil moeten mogen maken.
De thuisinstallatie is volgens mij van groter belang.
- Verstoringen op het net (bijv door industrie vlakbij)
- Verstoringen in eigen kring (dus na de meterkast) van bijvoorbeeld dimmers, koelkasten en andere apparaten met elektromotor
- Weerstand van installatie (is deze ergens geknepen door te dunne draden danwel slechte verbinding?)

hoezo luchtje?

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun