Netkabels...?

Gestart door MadVillain, mei 04, 2007, 23:46:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MadVillain

Ik zie vaker dat mensen hun originele netkabel vervangen voor een hoogwaardige netkabel van bv Nordost, Van den Hul of Siltech.

Maakt dit veel verschil uit?
Of is dit toch wel heel erg afhankelijk van de apparatuur wat je hebt? Zeg de premium modellen van Marantz..

Maar is alleen vervangen van de Netkabel voldoende of maakt het ook nog eens vervangen van je stekkerblok meer uit?


Ik weet dat je tot aan de meterkast door kunt gaan maar hier hou ik het zelf even bij  :lol:

Velen zeggen dat het laag iets beter gaat klinken. Maar vooral dat het rustiger klinkt......

Bassie

Heb de standaard netkabel van mijn PM-11 en SA-11 een keer vervangen door een netkabel van Van den Hul (ca 250 Euro). Met de beste wil van de wereld kon ik met mijn muziek (rock en omstreken) geen verschil ontdekken. Misschien dat de liefhebber van klassiek ofzo het wel hoort.
PM-11S1 / SA-11S1 / ST-15S1 / KEF Reference Three-Two

MadVillain

Jammer daar gaat je 250,- dan :(

Ik was er dus over aan het denken om een andere netkabel aan te schaffen. Maar ik was benieuwd naar de bevindingen van andere leden.

Stadium III

in princiepe ben ik het wel mee eens dat als je heel je stroom toevoer gaat aanpakken dat je et vanaf de aardlek moet pakken

In princiepe zal ik er niet aan gaan beginnen omdat er ook meerdere lampen end op dezelfde groep zitten
Je zult dan veel geld gaan uitgeven voor een stekkerblok end en dan te weten dat je stroom toch naar meerdere dingen gaat

Ik geloof wel in het verschil van kabels maar niet van net kabels

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Arnoud-(KoyBoy)

Niet doen !
Zonde van je tijd en geld......
Heb zelf een interlink van vd hul gekocht (wel iets anders dan een netkabel),
maar vind dat ik die ?90,- beter aan mijn dochter had kunnen geven,dan had ik  er meer plezier van gehad!
Ik heb mij iets teveel laten be-invloeden door de kabel-hype(maar dat is mijn persoonlijke mening).
Ik geloof nooit dat je dat verschil hoort maar er zijn vast mensen die het tegendeel beweren.....
Kijk hier maar eens
http://www.breem.nl/index.htm
of hier
http://www.the-paradox.nl/paradox/fouten/nl#netsnoer
Succes.....

Maurice

Tja, netsnoeren geloof ik minder in, maar een goed afgeschermde netkabel kan theoretisch wel verschil maken. Dit is namelijk ook een soort antenne, die gewoon RF op kan vangen. Des te langer de kabel, des te meer je er last van kan hebben.

Verder hoor ik wel verschillen tussen netkabels, een enkele keer zelfs een heel groot verschil gehoort. Maar of de uitgaven de baten dekken is nog wel eens de vraag  nonono
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

minguel

Zoals de meesten hier, hoor ik het verschil niet met een ander netsnoer. Toch heb ik redelijk wat kabels van Supra. De reden hiervan is een Supra stekkerblok.

Ik ben geen technicus en zal niet zeggen doen of niet doen. Zo wie zo luisteren of je eventueel een verschil hoort en zo ja of je het geld er voor over hebt of niet. De eventuele vervanging van je kabels moeten wel in verhoudiong blijven met je set.

Zelf heb ik toch aardig met kabels lopen spelen. Het grootste verschil voor mijn oren waren waarneembaar bij de vervanging van de spekaerkabels. Vanwege de warme sound van KEF en Marantz heb ik verschillende kabels uitgeprobeerd. Ik heb voor mijn set DE kabels gevonden. Ik gebruik Nordostkabels van het type Solar WIND in een bi-amp config. Daarnaast heb ik onlangs mijn Nordost Bleuheaven vervangen voor een Reddawn ook van Nordost. De verschillen waren niet te groot, maar kon toch meer verfijning en rust horen.

Nordost kabels hebben de naam duur te zijn. Geloof mij, als je niet perse de nieuwste types wilt hebben en je hebt veel geduld, dan kan je Nordost 2e hands voor mooie bedragen kopen. Bij een mismatch ben je deze zo weer kwijt.

Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

mahansz

wat de grap is, is dat ik een zelfbouw netkabel heb gemaakt van simpelweg gevlochten installatiedraad en goede stekkers en ik heb het verschil wel gemerkt..... Het heeft mij ?7,- gekost, dus daaraan mag het niet liggen (dus geen dure kabel waardoor je het verschil mo?t horen, alleen maar om de aanschaf te rechtvaardigen). Eigenlijk was ik er nogal sceptisch over en heb dezelfde mening als stradium III, maar toch moet ik wel bekennen dat het beter klinkt....... :? Een beetje raar dus en misschien lijdt ik zelf ook aan het placebo-effect, maar toch is het zo!

Wat betreft interlinks en luidsprekerkabels ben ik het zeker met minguel eens: luidsprekerkabels kunnen het verschil uitmaken, gewoon een goede /normale interlink is voldoende  hello
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Hanske

aangezien er bij de premium serie best leuke netkabels meegeleverd worden wil ik deze ook niet gaan vervangen. Het idee van Hansvdstok is wel een goed ideeneem wat afgeschermde kabel en een paar goede stekkers en probeer dat eens, maar wat ik toevallig in een duits blad las jaren geleden heeft mij veel meer verrast:

draai je netstekker eens 180 graden in het stopcontact en luister dan nog eens! 1 van de 2 mogelijkheden geeft hier duidelijk een strakkere bass en en ruimtelijker beeld! Klinkt raar maar waar! (hier in ieder geval)


Arnoud-(KoyBoy)

Citaat van: Hanske op mei 06, 2007, 09:16:08


draai je netstekker eens 180 graden in het stopcontact en luister dan nog eens! 1 van de 2 mogelijkheden geeft hier duidelijk een strakkere bass en en ruimtelijker beeld! Klinkt raar maar waar! (hier in ieder geval)



:-o :-o :-o :-o

erwin

dan heb je natuurlijk te maken met linkse en rechtse stroom ,hahaha  :-D :-D
Citaat van: KoyBoy (Arnoud) op mei 06, 2007, 10:17:12
Citaat van: Hanske op mei 06, 2007, 09:16:08


draai je netstekker eens 180 graden in het stopcontact en luister dan nog eens! 1 van de 2 mogelijkheden geeft hier duidelijk een strakkere bass en en ruimtelijker beeld! Klinkt raar maar waar! (hier in ieder geval)



:-o :-o :-o :-o
marantz sr 5600
marantz dv6600
marantz 250 MKI
advance acoustic mcd 203
iq7,iq3,iq6c,psw2500
interlinks van de gamma

Hanske

of fase en nul misschien. die twee zijn zeker niet hetzelfde alleen maakt het voor een lamp niet zoveel uit van welke kant wat komt;)

mahansz

heeft dan idd te maken met de polariteit. Volgens mij heeft dit trouwens alleen zin als de boel randaarde heeft.....
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Hanske

Citaat van: erwin op mei 06, 2007, 10:48:38
dan heb je natuurlijk te maken met linkse en rechtse stroom ,hahaha  :-D :-D
Citaat van: KoyBoy (Arnoud) op mei 06, 2007, 10:17:12
Citaat van: Hanske op mei 06, 2007, 09:16:08


draai je netstekker eens 180 graden in het stopcontact en luister dan nog eens! 1 van de 2 mogelijkheden geeft hier duidelijk een strakkere bass en en ruimtelijker beeld! Klinkt raar maar waar! (hier in ieder geval)



:-o :-o :-o :-o
ik denk dat dit idd wat te goedkoop klinkt in de wereld van kabels ter waarde van een setje banden voor de auto of zelfs een complete auto, maar is het met name door de kosten (ongeveer 5 minuten rommelen en naar je favoriete muziek luisteren) niet iets om te proberen???

Arnoud-(KoyBoy)

#14
Citaat van: Hanske op mei 06, 2007, 13:24:20
Citaat van: erwin op mei 06, 2007, 10:48:38
dan heb je natuurlijk te maken met linkse en rechtse stroom ,hahaha  :-D :-D
Citaat van: KoyBoy (Arnoud) op mei 06, 2007, 10:17:12
Citaat van: Hanske op mei 06, 2007, 09:16:08


draai je netstekker eens 180 graden in het stopcontact en luister dan nog eens! 1 van de 2 mogelijkheden geeft hier duidelijk een strakkere bass en en ruimtelijker beeld! Klinkt raar maar waar! (hier in ieder geval)



:-o :-o :-o :-o
ik denk dat dit idd wat te goedkoop klinkt in de wereld van kabels ter waarde van een setje banden voor de auto of zelfs een complete auto, maar is het met name door de kosten (ongeveer 5 minuten rommelen en naar je favoriete muziek luisteren) niet iets om te proberen???

dat geldt alleen maar bij luidsprekers hoor!!!! :-D :-D
Maar stel dat ik nu de netkabel van de tv zou omdraaien zou ik dan ook alles in spiegelbeeld krijgen????