van CD-52 MKII SE naar CD10/CD16 -> de moeite waard?

Gestart door Zoldar, mei 31, 2010, 23:17:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Whisper.nl

#15
Citaat van: Zoldar op juni 01, 2010, 10:30:17
Een Marantz CD-10 kan ik voor ongeveer 280 euro op de kop tikken.
De modificatie (een tenlabs klock) is voor evenzoveel in te bouwen in de CD52 MKII SE.

Van beiden weet ik niet of het veel/weinig effect heeft op de geluidskwaliteit. Zo te lezen aan de ervaringen niet bijster veel.

Mischien moet ik duidelijker uitleggen hoe de set in elkaar steekt.

Marantz CD52 MKII SE -> SilverQab interconnect -> Graham Slee Solo Ultra-Linear hoofdtelefoon versteker -> AKG K701.

Het verschil tussen luisteren naar de K701 via de GH Solo en bijvoorbeeld de hoofdtelefoon uitgang van de CD-speler of de NAD C370 hoofdtelefoon uitgang is WAARNEEMBAAR BETER.

Zie http://www.head-fi.org/forum/thread/491295/review-graham-slee-solo-ultra-linear-headphone-amp

Ook hier kun je prijs/kwaliteit  bedenkingen bij hebben, een koptelefoon versterker a raison de ong 600 euro is ook niet niks. Maar ik ben er uitermate tevreden mee.

Gegroet,

Zoldar

Je eigen cd speler ken ik niet dus daar kan ik geen oordeel over geven.

Maar voor die Prijs. kopen kopen k.... hier heb je een toppertje in huis voor weinig geld.

Net eentje geregeld voor een maat van mij CD 10 de opvolger van de reverentie cd 80 (toen) van het audio blad HVT. lees de recenties maar eens op marantzphilips.nl maar eens op je gemak door.

http://www.marantzphilips.nl/marantz_cd10_cdplayer/

groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Mexicaanse Hond

Wel eens gedacht aan een andere DAC, bijvoorbeeld de Cambridge DacMagic of de Musical Fidelity V-DAC?

Marvin

Inderdaad, een goede dac en digitaal aansluiten.
Dan klinkt alles hetzelfde...  :-)

Mexicaanse Hond


Marvin

#19
Ja bijna wel, ik sluit alles digitaal aan op de dac van mijn receiver.
Dan is de dac de eind verantwoordelijke voor het geluid, dus alles klinkt hetzelfde...
(Korreltje zout is wel op zijn plaats).

(Letter veranderd bij sluist).

Mexicaanse Hond

Ik heb de zoutpot altijd bij de hand.
Hoe dan ook, een goede DAC kan voor een verbetering in het geluid zorgen.

Marvin

Jazeker, -en met voldoende aansluitmogelijkheden klinken alle aangesloten apparaten vrijwel hetzelfde.....

JohnWx

zoveel winst haal je niet met een DAC alleen dat het geluid anders word maar ik persoonlijk vind nooit beter
wel als je een erg low budget speler er op aan sluit of een dvd speler



zo lekker puh mijn mening 
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Kan jij je mening niet gewoon lekker voor je houden....  :-D

Die dac in mijn receiver wordt nog steeds toegepast in peperdure spelers, duzzzz...  pompom

Zoldar

Ik heb ook een DAC in mijn Yamaha DSP 8000 processor/voorversterker. Geen idee welke. Maar de Graham Slee stuur je aan met de tape out van de DSP 8000. En de DSP 8000 stuurt zijn geconverteerde signaal niet naar de tape out (alleen naar de line out voor de eindversterker).

Dus ik heb geen vergelijk tussen de een of de ander.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Mexicaanse Hond

Citaat van: jwx op juni 01, 2010, 16:06:43
zoveel winst haal je niet met een DAC alleen dat het geluid anders word maar ik persoonlijk vind nooit beter
wel als je een erg low budget speler er op aan sluit of een dvd speler



zo lekker puh mijn mening 


Anders is beter als de verandering een vooruitgang is.  :-P

Zoldar

Ken Ishiwita heb nu niet meteen horen zeggen dat de DAC het geluid bepaalt. Het is juist het analoge deel wat erna komt waar de wist wordt gehaald. En een fatsoenlijk CDM loopwerk.

Ik ga wellicht toch de duik nemen met de CD-10. Voor 265 euri. Best vreemd, ik kan niemand vinden die em qua geluid prefereert boven de CD52 MKII SE. Maar ik wordt er gewoon hebberig van. En ik heb niet eens de geldpest  frusty
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

merlin

Citaat van: marvin op juni 01, 2010, 15:23:33
Ja bijna wel, ik sluit alles digitaal aan op de dac van mijn receiver.
Dan is de dac de eind verantwoordelijke voor het geluid, dus alles klinkt hetzelfde...
(Korreltje zout is wel op zijn plaats).

(Letter veranderd bij sluist).


.. dus waarom zou je dan duur doen? Koop zo'n sony cd-walkman en sluit die digitaal aan op de koptelefoon uitgang: hoor je eens wat anders.... :schater:
Amp.   Marantz PM-80
CD      Ph CD624
Box     Driade
LS       Monitor Cobra OFC
Tu       Pioneer F-303RDS
DVD    Ph 728
TV       Samsung
Mobiel  Bentley (grapje)

JohnWx

Citaat van: Zoldar op juni 02, 2010, 10:14:01
Ken Ishiwita heb nu niet meteen horen zeggen dat de DAC het geluid bepaalt. Het is juist het analoge deel wat erna komt waar de wist wordt gehaald. En een fatsoenlijk CDM loopwerk.

Ik ga wellicht toch de duik nemen met de CD-10. Voor 265 euri. Best vreemd, ik kan niemand vinden die em qua geluid prefereert boven de CD52 MKII SE. Maar ik wordt er gewoon hebberig van. En ik heb niet eens de geldpest  frusty

hebberig is een mooie eigenschap koester het
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond