Stekkerblok advies.

Gestart door xander32, juli 19, 2009, 11:58:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

Vraag: graag advies m.b.t. een beetje fatsoenlijk opgebouwd stekkerblok (t.b.v. 6 of 8 stekkers, incl. min. 2 meter snoer en stekker).

Ik ben niet op zoek naar zo`n high-end stekkerblok a honderden euro`s maar wel naar een meer degelijk blok dan mijn huidige 'Gamma-versie'  :|.

B.v.d.,

Sander.

Vlearmoes

#1
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Vlearmoes

Bestnr.: 620712 - 89
Nummer fabrikant:
1392000120
159,00 EUR


Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

xander32

thx voor de reply Vlearmoes.

scanspeakman


xander32

#5
Citaat van: scanspeakman op juli 19, 2009, 14:50:57
Laatst heb ik zelf wat geklust, namelijk op basis van deze:

http://www1.conrad.nl/fas6/fh.php?fh_host=http://www1.conrad.nl&fh_session=/scripts/wgate/zcop_nl3/~flN0YXRlPTQyNDgzOTczMzg=?&fh_pic_url=//media.conrad.com&layout=b2c&finder=&fh_params=fh_search%3Drittal%26fh_secondid%3Dnl2973176%26fh_lister_pos%3D1%26fh_location%3D%252f%252fb2cconrad_nl_b2c%252fnl_NL%252f%2524s%253drittal%26fh_eds%3D%25c3%259f%26fh_refview%3Dsearch

Rittal stekkerblok met 7 contacten. Zelfde als van den Hul gebruikt. Daar dan even zelf ander draadje aanzetten (in mijn geval Belden) en een bals stekker. Je bent dan iets van 60-70 euro kwijt.

Scanspeakman

Zonder meer interessant! Echter, is deze klus ook te doen door iemand met twee aangeboren linker handen   :-(.

Sander.


Sander.

BernHardN

hoi, weet niet of er een Hornbach bij je in de buurt is maar die hebben ook veel net wat beter dan Gamma en voor weinig!

HiFi gek

Wat is hiervan dan de bedoeling , dat je een beter stekkerblok wilt , als je een beter geluid wilt hebben zal je toch echt een hoop geld uit moeten geven om al enigszins verschil te kunnen horen .
En neem dan gelijk een netfilter , desnoods als je die te duur vindt koop er dan één tweedehands .


Groeten  EDWIN  B

xander32

Citaat van: HiFi gek op juli 19, 2009, 20:04:18
Wat is hiervan dan de bedoeling , dat je een beter stekkerblok wilt , als je een beter geluid wilt hebben zal je toch echt een hoop geld uit moeten geven om al enigszins verschil te kunnen horen .
En neem dan gelijk een netfilter , desnoods als je die te duur vindt koop er dan één tweedehands .
Groeten  EDWIN  B

Beste Edwin,
De bedoeling is deels de optiek, deels het gemak en deels het geluid verbeteren maar doet het stekkerblok aan dat laatste niets is het wat mij betreft ook oke(ik neem dan genoegen met de optiek en het gemak). Ik ga hier absoluut geen honderden euro`s aan spenderen.

Sander.

drees62

Ik zit zelf hieraan te denken. Ben je voor € 100 klaar en heb je ook nog beveiliging en (iets van) netfiltering.
Iemand al ervaring hiermee?

http://www.hobo.nl/default.aspx?page=product&id=4859&title=HT800

xander32


scanspeakman

Citaat van: xander32 op juli 19, 2009, 15:20:26
Zonder meer interessant! Echter, is deze klus ook te doen door iemand met twee aangeboren linker handen   :-(.

Sander.


Sander.

Tsja....als je zelf een netsnoer met afscherming correct weet te maken (afscherming alleen aan de stekkerkant aan de aarde leggen) dan is het echt een eitje. Ik heb de kabel nog even netjes afgewerkt met techflex en krimpkous en was alles bij elkaar een halfuurtje bezig. En door de betere kabel klinkt het (naar mijn oordeel) toch weer net iets beter dan het standaard plastic cheapo blok dat er eerst tussen zat.

Scanspeakman


xander32

http://www.audioconnexion-shop.de/

Hun stekkerblokken zien er m.i. niet gek uit maar daar zit nou ook net de crux: geen idee wat erin zit ... Wat wel bemoedigend is dat er volgens de beschrijving wordt gewerkt middels sterbekabeling. Bij de buren gaf een inhoudelijk deskundige aan dat deze stekkerblokken een zeer goede prijs-kwaliteit bieden.

Buiten bovenstaande heb ik het advies gekregen voor een Supra stekkerblok, maar ik ga eerst eens een prijs incl. 'versand' opvragen bij onze Osterburen.


Sander

xander32

#14


Ultra Alu Netzleiste
(Netzleiste: 6-fach ; Kabellänge: 200 cm)
Alu Steckdosenleiste
Ölflex FD891CY
Bals Stecker
Gewebeschlauch schwarz
Sternförmige Verdrahtung



Deze is het geworden.
€124,- inclusief verzenden.


Sander.