Welke aansluitingen voor multiroom speakers op SR8002?

Gestart door jackflash, december 20, 2008, 15:32:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jackflash

Zie hier de achterkant, met de aansluitingen waar het om gaat. Ik heb de speakers van de nevenruimte aangesloten op surround back (bovenste vier). Ook al op de onderste vier geprobeerd, maar zelfde resultaat. Het knopje daaronder heb ik ook op off staan

jackflash

Ik ga dat volume nog eens even checken in de set up. als ik eraan draai in multi modus, gaat ie van -60 tot 0 db of zo. is dat normaal?

jackflash

Dit zijn de instellingen in de set up

eerst het scherm speaker setup:

speaker size
thx spkr: No
sub w: yes
front: large
center: large
surr.: small
surr.b: none
surr.b size: ***
LPF /HPF: 60Hfz
Bass mix: Mix

Dan het scherm voor multiroomA:

Multiroom set up A
Video: DVD (de bron die ik wil weergeven in de andere ruimte)
Audio: DVD
Sleep: off
Mono / ST: STereo
OSD info: enable
multi: on
Vol: Vari
Lev: 0db
MSPK: On
Vol: Vari
Lev: 0db (gaat ook niet hoger, wel lager)


Stadium III

Mmm ik kan er zo ook weinig meer mee
Van de foto moet je zoals ik het uit de handleiding kan halen de speakers iig links onder aansluiten en de schakelaar op off zetten,maar dit was al bekend

Ik denk dat we iig iets over het hoofd zien

Verder weet ik niet als er een forum lid in de buurt woont om je eventueel te helpen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

Het zijn de onderste vier links (Multi Speakers / C-Speakers). De schakelaaar die erbij staat moet op OFF staan.

Verder moet je met de remote aangeven welke bron er op de multiroom speakers moet worden weergegeven. Normaal heb je daarvoor zelfs een 2e remote voor ontvangen.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

jackflash

beste dmeerpa: dank voor je reactie.
Maakt het echt uit of het de onderste vier zijn of de bovenste vier aansluitingen? Zal het eens via de onderste 4 proberen. schakelaar stond al op off. en je zegt dat je de bron via de remote moet aanzetten, maar dat kan toch ook gewoon via het apparaat zelf? via de knop multi en multispk volgens mij...

Heb gisteren een uur met iemand van marantz aan de telefoon gehangen. We hebben talloze dingen uitgeprobeerd, maar we komen er niet uit. Alles installingen staan goed, speakers in multiroom werken ook (alleen niet via multiroom), zelfs nog via analoog geprobeerd, maar niets helpt. heb de dealer gebeld om het nog eens uit te zoeken. schiet niet op zo helaas...

dmeerpa

De bovenste 4 zijn voor een 7.1 opstelling. Als ik vandaag tijd heb zal ik op mijn SR8002 eens proberen, ik wil toch nog een rca aansluiting maken met mijn AppleTV, want digitaal trekt het geluid van die AppleTV op niks, dus ik moet toch nog eens mijn TV kast verplaatsen, kan ik daar ook eens mee spelen.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

jackflash

GELUKT!!!!

Het zijn inderdaad de onderste vier aansluitingen die je moet hebben. Dat was het enige dat ik nog niet in alle combinaties had meegenomen. Bovendien werkt dit Multispeaker gebeuren alleen in combinatie met analoge stekkertjes, hdmi werkt dus niet met Multi speaker. Als iemand het wel icm HDMI heeft draaien, hoor ik dat graag.

Wel vreemd dat de meneer van Marantz dit niet suggereerde...
Pfff, eindelijk... ik werd er helemaal gek van.


Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

Wat bedoel je werkt niet met HDMI, een HDMI bron bedoel je, zal ik zeker eens testen.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Vlearmoes

En kun je nu daadwerkelijk van 2 bronnen afspelen   
1x voor de huiskamer en 1x voor in de andere ruimte ???
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

jackflash

ja, ik kan inderdaad nu 2 verschillende bronnen afspelen, in elke ruimte een andere. maar dus wel alleen via analogen aansluitingen. Als ik bijv. een cd heb draaien via cd/dvd speler (analoog aangesloten) in de hoofdruimte en via playstation een cd wil luisteren in bijruimte (verbonden met HDMI naar receiver) gaat dat dus niet. Dan zou ik de playstation ook analoog moeten aansluiten.

Maar ik kan nu in elk geval via dvd/cd speler en radio (00k analoog uiteraard) in de tweede ruimte mijn lol op...

dmeerpa

Citaat van: jackflash op december 26, 2008, 09:11:00
ja, ik kan inderdaad nu 2 verschillende bronnen afspelen, in elke ruimte een andere. maar dus wel alleen via analogen aansluitingen. Als ik bijv. een cd heb draaien via cd/dvd speler (analoog aangesloten) in de hoofdruimte en via playstation een cd wil luisteren in bijruimte (verbonden met HDMI naar receiver) gaat dat dus niet. Dan zou ik de playstation ook analoog moeten aansluiten.

Maar ik kan nu in elk geval via dvd/cd speler en radio (00k analoog uiteraard) in de tweede ruimte mijn lol op...

Dit is omdat de PS3 ingesteld staat om 5.1 PCM uit te sturen. Zet de PS3 eens op bitstreamen (hij zal dan wel geen DTS MA HD en DD HD decoderen bij BluRay discs). Nu zal hij dit zo goed als zeker wel doen. Wanneer hij staat om PCM uit te sturen kan je op de receiver ook het surround type niet wijzigen.

Ik heb zowiezo de PS3 op bitstreamen staan, want ik vind de klank toch beter dan DTS MA HD en DD HD, want de PS3 decodeerd die naar mijn gevoel niet zo goed. Ik denk dat er rond nieuwjaar om die reden een losse bluray in aantocht zal zijn.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25