OT: TV bekabeling

Gestart door Martijn, september 17, 2008, 11:31:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martijn

Misschien kunnen jullie me helpen. Heb nu Digitale HDTV van UPC. De mediabox is via HDMI aangesloten op mijn plasma. Echter, de mediabox werkt niet goed via HDMI, om de haverklap valt het beeld weg voor een fractie van een seconde. Probleem is bekend bij UPC maar ik heb geen vertrouwen in een spoedige oplossing.

Daarom wil ik de mediabox aansluiten via SCART. Probleem is dat de bekabeling door een pvc buis (doorsnede 5cm) moet die ik in de muur heb zitten. Een SCART stekker past daar niet doorheen.

Kan ik scart ook omzetten naar een ander soort kabel die wel past, zonder dat ik veel kwaliteit verlies?
Marantz ZR6001 - Marantz DV7001 - Paradigm Monitor 7 v5 - Panasonic 42PX80

MadVillain

Vergeet niet dat het beeld via scart inferieur is aan hdmi.


Martijn

Dat weet ik, maar om de 5 seconden het beeld op zwart is niet te doen. Dan liever slechter beeld via scart...
Marantz ZR6001 - Marantz DV7001 - Paradigm Monitor 7 v5 - Panasonic 42PX80

Vlearmoes

Andere box eisen van UPC  :x
hier (lees buurman)  geen propblemen!! op fullHD pana
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

gerard

Citaat van: Martijn op september 17, 2008, 11:31:20
Probleem is dat de bekabeling door een pvc buis (doorsnede 5cm) moet die ik in de muur heb zitten. Een SCART stekker past daar niet doorheen.

Eén kant de stekker afknippen, door de buis duwen, daarna weer een stekker aansolderen.  :-)
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Maurice

Citaat van: Vlearmoes op september 17, 2008, 12:46:33
Andere box eisen van UPC  :x
hier (lees buurman)  geen propblemen!! op fullHD pana
stupid
Je hebt een box met een defect, laat UPC er maar een leveren zonder defect.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Martijn

Nou, UPC beweert dus dat het aan bepaalde plasma's ligt. Ik heb nu al verschillende gehoord, het meest maffe is wel dat de TV zoveel infrarood straling zou afgeven dat de box daarvan over de zeik gaat.
Marantz ZR6001 - Marantz DV7001 - Paradigm Monitor 7 v5 - Panasonic 42PX80

Martijn

Citaat van: gerard op september 17, 2008, 13:02:47
Eén kant de stekker afknippen, door de buis duwen, daarna weer een stekker aansolderen.  :-)

Euh, dat durf ik niet aan....
Marantz ZR6001 - Marantz DV7001 - Paradigm Monitor 7 v5 - Panasonic 42PX80

Maurice

Citaat van: Martijn op september 17, 2008, 13:21:59
Nou, UPC beweert dus dat het aan bepaalde plasma's ligt. Ik heb nu al verschillende gehoord, het meest maffe is wel dat de TV zoveel infrarood straling zou afgeven dat de box daarvan over de zeik gaat.
Yeah right...
Kun je van iemand tijdelijk een box lenen? Dan kun je dit uitproberen. Ook jouw box meenemen naar een ander moet uitsluitsel kunnen geven.
Als het namelijk aan de plasma zou liggen, dan zouden ook andere bronnen hier problemen mee moeten hebben (zoals dvds-speler).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Vlearmoes

Citaat van: Martijn op september 17, 2008, 13:21:59
Nou, UPC beweert dus dat het aan bepaalde plasma's ligt. Ik heb nu al verschillende gehoord, het meest maffe is wel dat de TV zoveel infrarood straling zou afgeven dat de box daarvan over de zeik gaat.

:-o   dat kan toch helemaal niet    dat doet je AB  shutup
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

dmeerpa

Heb een gelijkaardig probleem gehad met al mijn HDMI bronnen, lag gewoon aan de HDMI kabel, deze was defect, ander gekregen in de winkel, sindsdien nooit geen zwart beeld meer. Soms werd het zwart beeld voorafgegaan door ruis.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

MadVillain

Ja daar had ik nog niet aan gedacht.

Heeft ermee te maken dat het signaal over hdmi geen foutcorrectie heeft. Waardoor een slechte kabel al snel door de mand kan vallen.

Martijn

Toevallig gisteren een andere (goedkope) HDMI kabel er tussen gehangen en het probleem werd veel erger..... Ga binnenkort maar eens naar de UPC winkel.
Marantz ZR6001 - Marantz DV7001 - Paradigm Monitor 7 v5 - Panasonic 42PX80

Maurice

Ik las iets over in de instellingen "plat beeld" te selecteren.

Als je op google zoekt kom je genoeg ellende tegen. UPC scheept standaard de mensen af met smoesjes, maar remedie lijkt echt een andere mediabox.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

HiFi gek

Ik vindt die mediabox van mijzelf - de versie UPC digital met harddisc - nogal lawaai maken .
De harde schijf die er in zit maakt echt veel herrie als ik opneem , en de trafo in het apparaat bromt ook nog al hard .
Ik hoor die trafo door mijn halve huis heen brommen , zoveel lawaai maakt dat ding .

Dit lijkt mij ook niet normaal , deze klachten .
Ik denk echter ook dat de decoder zo goedkoop mogelijk ontworpen zal zijn door de fabrikant , daardoor hoef je er ook niet veel van te verwachten .
Het apparaat is maar bedoelt voor gratis bruikleen naar de klant .

Ik neem aan als je een harddisc recorder van een gerenomeerd merk koopt van enkele honderden euro's dat je de door mij genoemde klachten niet zult hebben .


IEMAND MISSCHIEN ERVARING MET MIJN GENOEMDE KLACHTEN MET ZIJN /HAAR MEDIABOX , OF IS DAT VAN MIJ OOK EXEMPLARISCH ?


Groeten  EDWIN  B