Kharma interlink op Marantz SA7-S1

Gestart door HiFi gek, juli 12, 2008, 12:21:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HiFi gek

Citaat van: gerard op juli 21, 2008, 20:53:17
Is er geen winst te behalen met gebalanceerde interlinks? Schijnt beter te zijn dan rca/tulp.

Ik had verwacht dat duurdere apparatuur standaard met gebalanceerde interlinks verbonden zouden zijn, juist vanwege de verbeterde weergave volgens sommige audiofielen.


Zowel mijn cd speler als de versterker  zijn voorzien van gebalanceerde in/uitgangen (xlr) .

Maar toch gebruik ik ze niet , en dat doe ik doelbewust .
Via de gebalanceerde in/uitgangen speelt de muziek een flink stuk harder , ik bedoel het geluidsvolume dus hiermee .
Aangezien de gevoeligheid van mijn boxen 94 db /1w  is is dat te veel van het goede , een klein beetje de volume knop verdraaien geeft gelijk een forse verhoging van het geluidsvolume en valt dan niet nauwkeurig meer te regelen .
De ongebalanceerde (cinch) in/uitgangen hebben daar geen last van , dan kan ik tenminste normaal de volumeknop verdraaien zonder dat de geluidsdruk drastich omhoog knalt .
Op mijn set is het echt te veel van het goede .
Ik heb dat wel eens nagevraagt en het schijnt normaal te wezen dat xlr flink harder klinkt dan cinch .
Dat schijnt bij ieder ander merk ook zo te zijn .
Het werd mij ook meteen afgeraden toen ik vertelde dat mijn boxen een gevoeligheid hebben van 94db .

Groeten  EDWIN  B

JohnWx

Da's logisch zou Johan Cruijff zeggen :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

HiFi gek

Citaat van: jwx op juli 22, 2008, 12:28:07
Da's logisch zou Johan Cruijff zeggen :-D


Maar toch uitgesproken door JWX die hier de naam van Johan Cruijff misbruikt
Kom nou zeg John , het is hier geen voetbal forum . :lol: :wink:


Groeten   EDWIN B