Kharma interlink op Marantz SA7-S1

Gestart door HiFi gek, juli 12, 2008, 12:21:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HiFi gek

Ik heb wat geƫxperimenteerd met div interlinks op de SA7-S1 .

Getest heb ik de Van Den Hul - The First    ,    die er dus altijd tussen heeft gezeten en van mij is .
                       Van Den Hul - Mc Gold      ,    Geleend
                        Kharma  - KDC-R-1A        ,    Geleend


De aders van The First zijn van koolstof gemaakt .
De aders van de Mc Gold zijn van Goud/zilver/koper/koolstof hybriede  gemaakt .
De aders van de Kharma zijn van Goud/zilver gemaakt .


De (The first) is op mijn installatie nogal prominent aanwezig met veel hardheid in de weergave .
Weinig micro informatie .
Wienig diepte in de weergave .
Wel genoeg breedte in de weergave en een aangename klankkleur (warm) .
Stemmen te prominent aanwezig .
Niet transparant of luchtig klinkend .


De (MC Gold) is een grote miskleun op mijn set .
Er komt een dikke sluier voor de boxen te hangen , zo komt het over .
Het geluid zit verstopt noem ik het maar , zo is het wat duidelijker .
Er zit overigens wel meer rust in deze kabel t.o.v. The First , maar dat is dan ook het enige positieve aan deze kabel .


De Kharma is een heel ander verhaal , deze kabel presteerd op mijn set erg goed .
Het grote voordeel vind ik dat de kabel klinkt als koper kabel maar het luchtige en transparante heeft waar zilver kabel zo om bekend staat .
De kabel laat veel diepte horen .
Meer micro informatie .
Veel rust .
Erg aangename klankkleur .


De kharma interlink heb ik dus aangeschaft en is een duidelijke verbetering t.o.v. Van Den Hul - The First waar ik eerst mee draaide op de SA7-S1 .

Deze bevindingen zijn dus van kracht op mijn installatie en mijn persoonlijke mening .


Groeten   EDWIN  B

mahansz

kan ik me wel in vinden! Heb zelf ook de MC gold en the first gehad (zelfs ook nog the first Ultimate, the second en the bay C5), daarbij heb ik voor mezelf vastgesteld dat hoe duurder Vd Hul wordt, hoe minder ie klinkt..... :yes: (the bay c5 vond ik dus het best). Hoe je het omschrijft vind ik altijd lastig, maar ik snap wel wat je bedoelt.
Helaas ken ik Kharma niet, maar ben wel benieuwd geworden!

ps. heb je toevallig ook ervaring met Audio Note bekabeling? is zeker aan te raden!
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

JohnWx

#2
wat ik niet snap bij sommige kabels is hoe solderen ze het ?


koolstof ?
goud ?

Mijn neef was edelsmid (te vroeg overleden) maar die zei dat ze het nog moesten uitvinden het solderen van goud en koolstof
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: HiFi gek op juli 12, 2008, 12:21:40
Ik heb wat geƫxperimenteerd met div interlinks op de SA7-S1 .

Getest heb ik de Van Den Hul - The First    ,    die er dus altijd tussen heeft gezeten en van mij is .
                       Van Den Hul - Mc Gold      ,    Geleend
                        Kharma  - KDC-R-1A        ,    Geleend


De aders van The First zijn van koolstof gemaakt .
De aders van de Mc Gold zijn van Goud/zilver/koper/koolstof hybriede  gemaakt .
De aders van de Kharma zijn van Goud/zilver gemaakt .


De (The first) is op mijn installatie nogal prominent aanwezig met veel hardheid in de weergave .
Weinig micro informatie .
Wienig diepte in de weergave .
Wel genoeg breedte in de weergave en een aangename klankkleur (warm) .
Stemmen te prominent aanwezig .
Niet transparant of luchtig klinkend .


De (MC Gold) is een grote miskleun op mijn set .
Er komt een dikke sluier voor de boxen te hangen , zo komt het over .
Het geluid zit verstopt noem ik het maar , zo is het wat duidelijker .
Er zit overigens wel meer rust in deze kabel t.o.v. The First , maar dat is dan ook het enige positieve aan deze kabel .


De Kharma is een heel ander verhaal , deze kabel presteerd op mijn set erg goed .
Het grote voordeel vind ik dat de kabel klinkt als koper kabel maar het luchtige en transparante heeft waar zilver kabel zo om bekend staat .
De kabel laat veel diepte horen .
Meer micro informatie .
Veel rust .
Erg aangename klankkleur .


De kharma interlink heb ik dus aangeschaft en is een duidelijke verbetering t.o.v. Van Den Hul - The First waar ik eerst mee draaide op de SA7-S1 .

Deze bevindingen zijn dus van kracht op mijn installatie en mijn persoonlijke mening .


Groeten   EDWIN  B


leuk verslag en duidelijk
heb je achter elkaar geluisterd of een poosje
heb je op de Marantz ook variabel en fixed output ? en welke heb je gebruikt




John



ps:we zijn gek op foto's
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

MadVillain


HiFi gek

Citaat van: mahansz op juli 17, 2008, 18:01:05
kan ik me wel in vinden! Heb zelf ook de MC gold en the first gehad (zelfs ook nog the first Ultimate, the second en the bay C5), daarbij heb ik voor mezelf vastgesteld dat hoe duurder Vd Hul wordt, hoe minder ie klinkt..... :yes: (the bay c5 vond ik dus het best). Hoe je het omschrijft vind ik altijd lastig, maar ik snap wel wat je bedoelt.
Helaas ken ik Kharma niet, maar ben wel benieuwd geworden!

ps. heb je toevallig ook ervaring met Audio Note bekabeling? is zeker aan te raden!


Nee , ik heb geen ervaring met Audio Note bekabeling .
Wat het omschrijven betreft doe ik dat in mijn eigen denkbeeld , als dat niet altijd even duidelijk is voor iedereen vindt ik dat erg jammer , ik zal hier wel rekening mee houden voortaan .

Ik wist zelf ook niet dat Kharma buiten de luidsprekers om ook nog kabels maakte , de interlinks werden mij vrijblijvend uitgeleend om eens te proberen op mijn set .
Ik had verteld aan de winkelier dat ik een Van Den Hul -The first tussen mijn cd speler en versterker had staan en deze reageerde verbaast en zij dat het een stuk beter kan en gaf mij toen de Kharma interlinks mee .

Leuk toch om er zo achter te komen tussen de verschillen .


Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

#6
Citaat van: jwx op juli 17, 2008, 23:32:40
wat ik niet snap bij sommige kabels is hoe solderen ze het ?


koolstof ?
goud ?

Mijn neef was edelsmid (te vroeg overleden) maar die zei dat ze het nog moesten uitvinden het solderen van goud en koolstof

John                                                                                                                                                                                                                                                                                                 d Koolstof en goud kan je uiteraard niet solderen .
De konnectoren worden dan vermoedelijk aangeknepen met een kabelschoen tang vermoed ik .

De Kharma interlinks zijn wel gesoldeerd , ik heb de connectoren open geschroeft om te kijken .
De aders bestaan voor het grootste deel uit zilver en een klein beetje goud wat je ook kan zien met het oog .
De kabel is zo te zien ook afgesoldeerd met zilver .


Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

#7
Citaat van: jwx op juli 17, 2008, 23:46:07

leuk verslag en duidelijk
heb je achter elkaar geluisterd of een poosje
heb je op de Marantz ook variabel en fixed output ? en welke heb je gebruikt




John


Ik heb zowel op de Marantz als de Accuphase ongebalanceerde (cinch) als gebalanceerde (xlr) aansluit mogelijkheden .
Ik gebruik de ongebalanceerde cinch aansluitingen .

Dit is toch wat je bedoeld ?

En ik heb achter elkaar geluisterd , dat vind ikzelf de makkelijkste manier , dan zit het geluid van de vorige kabel nog vers in mijn gedachte .
Zo luister ik altijd als ik iets vergelijk .


Groeten  EDWIN 

JohnWx

Citaat van: HiFi gek op juli 19, 2008, 14:09:10
Citaat van: jwx op juli 17, 2008, 23:46:07

leuk verslag en duidelijk
heb je achter elkaar geluisterd of een poosje
heb je op de Marantz ook variabel en fixed output ? en welke heb je gebruikt




John


Ik heb zowel op de Marantz als de Accuphase ongebalanceerde (cinch) als gebalanceerde (xlr) aansluit mogelijkheden .
Ik gebruik de ongebalanceerde cinch aansluitingen .

Dit is toch wat je bedoeld ?


Groeten  EDWIN 



ja dank
zit er op de sa 7 ook een variabele output om met de volumeregelaar het volume te regelen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: HiFi gek op juli 19, 2008, 13:56:26
John                                                                                                                                                                                                                                                                                                   Koolstof en goud kan je uiteraard niet solderen .
De konnectoren worden dan vermoedelijk aangeknepen met een kabelschoen tang vermoed ik .

De Kharma interlinks zijn wel gesoldeerd , ik heb de connectoren open geschroeft om te kijken .
De aders bestaan voor het grootste deel uit zilver en een klein beetje goud wat je ook kan zien met het oog .
De kabel is zo te zien ook afgesoldeerd met zilver .


Groeten  EDWIN  B

Heb ook veel kabels open gehad maar niemand heeft nog een uitleg gegeven over goud zilver koolstof


zelfs bericht aan HUL Siltech Oehlbach deden geheimzinnig
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

HiFi gek

Citaat van: jwx op juli 19, 2008, 14:15:30
Heb ook veel kabels open gehad maar niemand heeft nog een uitleg gegeven over goud zilver koolstof


zelfs bericht aan HUL Siltech Oehlbach deden geheimzinnig

Is ook wel logisch , ze zullen waarschijnlijk antwoorden - dit is het geheim van de smit -
De grote kabel merken willen natuurlijk geen slapende honden wakker maken  , begrijp je mij ?

En je vorige vraag , de SA7-S1 heeft geen variabele uitgang .


Groeten  EDWIN  B

MadVillain

Dat is wel jammer voor een buizenversterker liefhebbers zonder een remote  :roll:

HiFi gek

Ik zal nog even wat foto's toevoegen waar de Kharma interlinks op zijn te zien .
Het type van de interlink is .

Kharma  ---  KIC-R-1A   ( de R staat voor Reference )













Groeten   EDWIN  B

gerard

Is er geen winst te behalen met gebalanceerde interlinks? Schijnt beter te zijn dan rca/tulp.

Ik had verwacht dat duurdere apparatuur standaard met gebalanceerde interlinks verbonden zouden zijn, juist vanwege de verbeterde weergave volgens sommige audiofielen.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

JohnWx

Citaat van: gerard op juli 21, 2008, 20:53:17
Is er geen winst te behalen met gebalanceerde interlinks? Schijnt beter te zijn dan rca/tulp.

Ik had verwacht dat duurdere apparatuur standaard met gebalanceerde interlinks verbonden zouden zijn, juist vanwege de verbeterde weergave volgens sommige audiofielen.


ja maar er zijn meer merken en type's bij ongebalanceerd dus nog meer proberen en pielen en tegenvallers en weer meevallers hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.