Kabelkeuze SR4002/DV4360/LG Plasma/KPN Mine Tuner

Gestart door PaulvdV, juni 11, 2008, 15:37:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PaulvdV

Beste allemaal,

Ik heb net een Marantz SR4002 en DV 4360 gekocht, mede dankzij de info hier op het forum. Deze wil ik aansluiten op een LG plasma scherm (geen HD, paar jaar oud) en een KPN Mine Tuner (digitale TV). De keuze uit aansluitmogelijkheden is enorm stupid, dus ik kan jullie hulp goed gebruiken. Kunnen jullie mij wat advies geven hoe ik dit een beetje netjes op elkaar aan kan sluiten?

Alvast bedankt!

Stadium III

heeft de dvd speler en plasma HDMI aansluiting of component ?

Je reciever heeft het iig wel hdmi en component

Welke aansluitingen heeft je KPN tuner ?

Als we dit weten kunnen we je adviseren welke kabels te halen (niet kwa merk wel kwa benodigheden)

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

PaulvdV

Bedankt voor de snelle reactie :-) De aansluitingen:

DV4360: composite, component, scart, s-video, Dolby 5.1 channel rca, rgb, progressive scan

Mine tuner (Kreatel 1760): S/PDIF, scart, audio L/R, video

LG scherm: Alles behalve HD aansluiting (daar is hij volgens mij te oud voor), maar voor de rest een enorme rij aan aansluitpunten (aan keuze geen gebrek frusty)

dmeerpa

Mijn ouders hebben ook een niet HD plasma, toch hebben ze een component ingang, deze is toch stukken beter dan scart.
Zou toch eens checken
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Stadium III

De dv met component
en digitale tv met scartkabel

Verder geluid spidif naar de reciever leggen en van de dv coaxiaal (digitaal) naar de reciever leggen

en idd ff je tv naarkijken !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

PaulvdV

Mijn TV heeft inderdaad component, goede tip. Ik leid dan de tuner met scart naar de receiver, de dvd met component naar de receiver & de receiver naar het scherm met component.

Dan geluid: nog even beter gekeken, maar ik heb op de tuner en DVD een optische uitgang (had ik niet vermeld). Is dat nog de moeite waard?

Stadium III

Ik zou het beeld van de apparaten rechtstreeks naar de tv doen dus component en scart

Verder zou ik het geluid dan allebij optisch naar de reciever leggen

Zo krijg je minste wegen voor beeld en de beste mogenlijkheid voor geluid !

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4