speaker kabel ( for the believers)

Gestart door mars, april 08, 2008, 10:19:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mars

oi

Ik heb nu een inakustik biwire ( teruggebracht naar single) met aan zowel speaker als versterker zijde WBT banaan stekkers.
stupid
is een leen setje :yes:

Maar het verschil met mijn oude monster is wel erg groot( voor mij dan)

Ik ga nu ook nog ff de audioquest indigo uitproberen.

Ik heb zelf ook nog ervaring met een taralabs kabel, die mij erg goed beviel, maar door een tekort aan lengte in mijn set, nu bij Margco in zijn set geluidjes aan het transporteren is :yes:



vraagje aan de rest van de forum leden;

Wie heeft wat voor kabel en waarom :?

grtz mars



Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

vielzweck

Ik heb gammakabels,

ik heb nog nooit behoorlijke kabels beluisterd, 't er nog nooit van gekomen.
De gamma's voldoen totdat ik weet wat ik mis.

als mijn oren mij met superkabels willen bedriegen/dan wel een extra dimensie aan de werkelijkheid willen toevoegen dan zal ik ze zeker, die kabels, de hemel in prijzen

(ere die (wie?) ere toekomt) :yes: :yes:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik een soort van 'zo kan het toch ook' houding heb;
een voorkeur voor onconventionele oplossingen,
zoon van een mijnwerker (waar in de mijn vaker geimproviseerd moest worden en liefst onverwoestbaar)
gecharmeerd door de punk met zijn 'do it your self' houding,
een scheutje provocatie in mijn basale attitude (maar dat kan ook met terrein verdedigen te maken hebben).

Ik wil hier mee aangeven dat het luisteren met gammakabels zeker voor mij (ik spreek voor mezelf)
ook een psycholigische grondslag heeft :yes: :yes:
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

gerard

#2
Ik had van den hul cs122 hybrid. Het laag was te rommelig en te dik aangezet.
Bij midden en hoog was het net of miste er wat, het totaal klonk niet lekker. :no:

Tijdens mijn zoektocht naar een kabel die "neutraal" zou klinken (in mijn oren)  :wink:
en met een "dunne bas" kwam ik reviews tegen over een bepaald type Nordost bekabeling.
Deze kabels werden omschreven als "ruimtelijk en met weinig bas". Aldus een set besteld (2 x 5 mtr. bi-wire, type SuperFlatline mk2). http://www.nordost.com/index.php?id=369

Het verschil met de vdHul was zeer groot, ze doen vanaf het begin precies wat ik er van verwachtte hello hello
Van hoog tot laag is alles aanwezig zonder hoorbare uitschieters of dipjes. Ook de lage tonen zijn goed aanwezig, maar nu strak. Kortom zeer tevreden.

grt. Gerard
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

MO

Zef heb ik zwarte Oehlbach 4 mm2 kabeltjes van de rol en ben hier tevreden mee.
toch kijk ik nog wel eens naar andere kabeltjes en vraag me dan af of het voor een niet al te woest bedrag beter kan. Deze bijvoorbeeld:

http://www.pacificaudio.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=37&category_id=12&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=26

Als ik ooit het geld er voor over heb zal ik zoiets wel een keer aanschaffen... puur uit nieuwsgierigheid

cheers!

Marc
bla

dmeerpa

Ik heb de Monster Sigma 2, dit was indertijd een referentie kabel van zo'n 2000$. Ik was op zoek naar een degelijke 2e hands speakerkabel van rond de 200€. Ik kon deze kabel voor dat geld kopen en vond het voor deze prijs, een goede koop. Inmiddels steken tussen mijn CD en receiver ook de Monster Sigma 2 RCA Interlinks.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Maurice

Vanavond weer met ls kabels getest.
Momenteel zit er bij mij el cheapo monster tussen, aangezien de MIT's niet passen. Marco bracht een DLS kabel mee, wat waarschijnlijk Supra kabel is.
Gevolg: beeld veeeeeeeeeeel groter (te groot bij mijn set), beeld dat meer vanuit de diepte wordt opgebouwd, waar de monster meer on-your-face is. Verder leek de DLS kabel wat gedetaileerder.
In mijn set echter geen succes, al kan ik mij wel sets voorstellen waar deze wel tot zijn recht komt.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

mars

oi

zo inakustik weer terug( blijf ik echter wel onthouden :yes:)   , en nu hangt er weer een van den hul product tussen mijn amp en speakertjes ( D 352)

FF kijken of ik op mijn huidige set niet moe van Van Den hul wordt.

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Maurice

En wat zijn je ervaringen met de VDH tot nu toe?
Moet zelf ook nog eigenlijk nieuwe ls-kabels aanschaffen....
Maar audio heeft momenteel weer een lager pitje met het mooie weer nu!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

mars

oi Maurice

Eigenlijk he ben ik helemaal geen liefhebber van VDH ( sterker nog; heb vorig jaar alles van VDH de deur uit gedaan, cs-122 ls, d103mk3, en de laatste ''The bay'' heb ik pas de deur uit gedaan)
Waarom :? Omdat ik met name van de cs 122 en de D103mk3 gewoon niet lang naar mijn toenmalige set kon luisteren .euhhhhhhhhh ....... enne dat kan toch niet bedoeling zijn :wink:
Maaaaaaaaaaaaaaaaaar mischien was het gewoon een mismatch :?

De D352 tegen over de monster die ik zelf in bezit heb, da's makkelijk; monster kleurt in mijn optiek puke ( een paar uitzonderingen mischien daar gelaten)
D352 is wat neutraler, minder achterlijk vol en rond :yes: , dan de monster

Maar ik vond de inakustik beter :yes:

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Maurice

Zelf ga ik over op de Taralabs Prism biwire, beetje op basis van jouw en Marco's ervaring ermee. Aangezien Marco en ik redelijk dezelfde taal spreken (al hebben wij wel verschillende voorkeuren) vertrouw ik er op een goede koop te doen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

mars

oi Maurico

hoe gaat het met de nieuwe kabel?

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Maurice

Citaat van: mars op mei 19, 2008, 08:38:39
oi Maurico

hoe gaat het met de nieuwe kabel?

grtz mars
Nog niet binnen  nopompom
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Lapti

Citaat van: Maurice op mei 19, 2008, 17:00:47
Nog niet binnen  nopompom

Ik voel me altijd net een klein kind als ik iets bestel en het duurt lang, kwil het kwil het kwil het kwil het!
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

Maurice

Citaat van: Lapti op mei 19, 2008, 17:20:48
Ik voel me altijd net een klein kind als ik iets bestel en het duurt lang, kwil het kwil het kwil het kwil het!
Helemaal als er vandaag een berichtje van de TNT in de bus ligt: u kunt het pakket ophalen op het dichtsbijzijnde postkantoor, maar alleeeeeeen u kunt deze ophalen.
Wordt dus pas zaterdag  nopompom
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

MadVillain

En dan zaterdag om 12.10 uur erachter komen dat de postkantoor tot 12.00 uur geopend is. frusty frusty frusty  clown1