HDMI probleem

Gestart door Indra, maart 13, 2008, 15:43:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Indra

Hoi,

Ik heb een probleem met de weergave via HDMI. Als ik mijn Marantz DV6600 aansluit via een HDMI kabel op mijn Panasonic TH42PY70 plasma scherm krijg ik rare strepen. Ook lijkt het alsof bepaalde delen van de datastroom niet goed doorkomen. Zou dit kunnen liggen aan de gebruikte kabel of is hier meer over bekend.
Heb uiteraard verschillende dvd's geprobeerd en ook het schakelen dus bv 720p of 1080 heeft geen effect.

Maurice

Citaat van: Indra op maart 13, 2008, 15:43:29
Hoi,

Ik heb een probleem met de weergave via HDMI. Als ik mijn Marantz DV6600 aansluit via een HDMI kabel op mijn Panasonic TH42PY70 plasma scherm krijg ik rare strepen. Ook lijkt het alsof bepaalde delen van de datastroom niet goed doorkomen. Zou dit kunnen liggen aan de gebruikte kabel of is hier meer over bekend.
Heb uiteraard verschillende dvd's geprobeerd en ook het schakelen dus bv 720p of 1080 heeft geen effect.

Ik zou eerst een andere kabel proberen, misschien dat je kabel niet goed is.
Daarna een andere dvd-speler proberen en daarna je dvd-speler op een andere tv/monitor proberen. Hiermee kun je gaan uitsluiten wat het probleem is.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Indra

Nou op aanraden een andere HDMI kabel geprobeerd en uiteraard gaf dit hetzelfde probleem qua beeld. Dus ik de moed opgegeven aangezien de dvd speler al voor garantie is opgestuurd waar ze de "PCM chip" oid vervangen hebben. Dus denk ik ligt aan de tv. Voor de gein component kabel geprobeerd en wat blijkt de dvd speler geeft op de instelling "component interlaced" goed beeld en op "component progressive" hetzelfde vertekende beeld als bij HDMI. Dus conclusie die dvd speler spoort niet.
Kan iemand dat beamen of trek ik de verkeerde conclusie?

Help!

Gr Indra

dmeerpa

Ik vermoed dus dat wanneer je de resoluties 720i en 1080i gebruikt goed beeld heb, zowel met HDMI en Component.
Dan is er inderdaad iets mis met de verwerking van 720p en 1080p. Dit kan toch een storing zijn in de DVD speler, maar evengoed van de TV. Heb je andere bronnen zoals XBOX 360, PS3, PC die je op de TV kan aansluiten in de modes 720p en 1080p.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Indra

Nee als de speler via HDMI aansluit heb ik ongeacht de resolutie het vertekende beeld, ik zal eens opzoek gaan of ik van iemand een andere speler met hdmi kan lenen kijken of dat meer duidelijkheid brengt. Bedankt voor je snelle reactie.

gr