Spendor speakers.

Gestart door KayaRahnee, februari 15, 2022, 00:06:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KayaRahnee

Ik lees o.a. over de Spendor S8e speaker dat die een rustige, ingetogen klank geven.
Er zijn hier alvast mensen die met Spendor spelen en ervaring met deze Engelse speakers hebben.
Door allerlei omstandigheden kan ik niet op verplaatsing gaan luisteren en moet ik proberen om een beeld te vormen m.b.t. weergave van speakers via deze weg.
Zeker niet ideaal, maar het kan nu eenmaal niet anders.
Mijn eigenlijke vraag is: Is die rustige weergave alleen terug te vinden met de oudere types van het merk of geldt dit ook zo voor de nieuwe, recente modellen?
Alvast bedankt voor reacties.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

pameijer

Geen idee hoe de recentere modellen klinken. Maar in het verleden heb ik deze wel uitgebreid beluisterd en ze hebben wel een echt Britse klanksignatuur. Warm, prettig om naar te luisteren, totaal niet analytisch. Maar ook niet heel helder en geen hele strakke bas in mijn herinnering. Ik vond ze mooi, maar niet speciaal of boven de rest uitsteken eerlijk gezegd. PMC's vond ik toen fijner, kwamen in mijn beleving met een beter geluid uit een veel slankere kast. Komt ook door de transmissielijn die PMC gebruikt. Maar als je van deze sound houdt kan ik van harte ProAc's aanbevelen. Ik heb de Response D15 en de Studio 150 in huis gehad en zijn waanzinnige speakers. Maar volgens mij heb jij die ook al gehad toch?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

KayaRahnee

Bedankt voor reactie.
Ik blijf op zoek naar "de" speaker ... "De" staat dan voor een rustige weergave, nimmer vermoeiend.
De ProAc D18 heb ik idd. gehad, goed gekeurd in de zaak waar ik ze heb geselecteerd uit heel wat andere merken en dus gekocht. Thuis was dat een heel andere verhaal, ik herinner me vooral nog de schrale  laagweergave, totaal geen punch te bespeuren. Ook niet bij verschillende versterkers. Raar. Enfin, dus snel weer verkocht.
ik heb de indruk dat er Spendors modellen zijn die aan mijn verwachting kunnen voldoen, maar of dat de oudere modellen zijn of ook de recentere Spendor speakers zo'n rustige weergave hebben moet ik nog achter zien te komen.
En ja, ik weet ook wel dat "gaan luisteren/beoordelen de methode is, maar helaas is dat voor mij niet voor de hand liggend.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

pameijer

#3
De Response modellen hebben inderdaad een wat mindere bas. De Studio is in principe de lijn onder de Response, maar ik vind hem beter klinken. Toen ik mijn Response D15's kocht had ik ook voor Studio's kunnen kiezen, ik vond ze toen al beter maar vertrouwde mijn oren niet om de Response's toch beter zouden moeten zijn? Nee dus. Later rechtgezet met de Studio 150's. Heb die ook wel weer verkocht omdat ik op mijn slaapkamer eigenlijk nooit serieus muziek luister. Maar baal er nog steeds wel eens van.

Oftewel: Als de klanksignatuur van ProAc je bevalt, en je wilt meer bas, zoek een ProAc Studio 150  pompom

Zat nog even voor je te kijken: Marktplaats Studio 250. Dan heb je genoeg bas, echt! Wacht niet te lang want voor die EUR600 zit ik me al aardig te verlekkeren hier....
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

KayaRahnee

Ik kan me niet echt meer herinneren hoe de ProAc's het hoog weergaven. Dat is erg belangrijk voor me, ik heb een broertje dood aan scherpe, opdringerige agressieve klank.
Het is maar wat ik lees maar bij bvb de Spendor S8e is er steeds sprake van een zijdezacht hoog, ongedwongen geluid ... dat is hoe ik het in mijn oren wil horen.

Dan nog een probleem m.b.t. aankopen: ... mijn mobiliteitsprobleem ... ofwel moet verkoper bereid zijn om te verzenden = meerprijs naar Belgie of ik moet een koerierdienst inzetten, of er moet een paartje dichter bij huis worden aangeboden.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Audiophylia Nervosa

Citaat van: pameijer op februari 15, 2022, 21:59:55


Oftewel: Als de klanksignatuur van ProAc je bevalt, en je wilt meer bas, zoek een ProAc Studio 150  pompom

Zat nog even voor je te kijken: Marktplaats Studio 250. Dan heb je genoeg bas, echt! Wacht niet te lang want voor die EUR600 zit ik me al aardig te verlekkeren hier....

Hou je in Paul, je kunt niet aan de gang blijven.

Dat eindigt straks in Prozac i.p.v. ProAc :evil:
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

pameijer

Citaat van: KI-Pearl op februari 16, 2022, 14:15:35
Hou je in Paul, je kunt niet aan de gang blijven.

Dat eindigt straks in Prozac i.p.v. ProAc :evil:

Haha, goeie! Maar ik ben te prozaïsch voor Prozac en proactief genoeg voor deze ProAc  :yes:.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15