SR6007 schakelt zelf van Tv Audio naar andere ingang

Gestart door Kees1703, oktober 14, 2021, 16:24:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kees1703

De SR6007 is aangesloten op op een Samsung TV en schakelt via ARC automatisch de TV Audio ingang in als je de TV aanzet. Altijd prima gegaan. Goed geluid via de Marantz.
Maar sinds kort schakelt de Marantz spontaan over op de Network ingang, en dat zie je dan ook op het TV scherm.
Erg vervelend. Mijn vrouw weet dan niet meer wat zij moet doen.
Ik heb de stroom al van de Marantz afgehaald, een paar keer zelfs, maar geen verandering.
Iemand een idee hoe dit probleem opgelost kan worden?

CBdicX

Citaat van: Kees1703 op oktober 14, 2021, 16:24:18
De SR6007 is aangesloten op op een Samsung TV en schakelt via ARC automatisch de TV Audio ingang in als je de TV aanzet. Altijd prima gegaan. Goed geluid via de Marantz.
Maar sinds kort schakelt de Marantz spontaan over op de Network ingang, en dat zie je dan ook op het TV scherm.
Erg vervelend. Mijn vrouw weet dan niet meer wat zij moet doen.
Ik heb de stroom al van de Marantz afgehaald, een paar keer zelfs, maar geen verandering.
Iemand een idee hoe dit probleem opgelost kan worden?

Ik heb sinds kort een andere vrouw, hoofd TDT (Technical Design Team) D&M, maar dat is niet voor iedereen weg gelegd....... LOL  :-D

Ik ken het fenomeen, en inderdaad erg vervelend.
Ik weet niet meer exact wat ik veranderd heb, maar nu al tijden geen last meer.
Ik dacht dat het CEC of HDMI Control uitzetten was, even proberen, op de Marantz en/of Samsung.
De truc is dat ze zo min mogelijk met elkaar "praten"

Wat ik nu heb is ARC op mijn Denon UIT en op de Sony AAN, kan je ook proberen.

En als dat niet werkt, dan toch op zoek naar een andere.............  :wink:

Kees1703

@CBdicX: Bedankt voor je reactie: Ik kon nergens iets vinden in het menu over ARC aan of uit zetten, maar ik heb nu HDMI control op Off gezet, kijken of dat werkt . Wordt vervolgd.

Kees1703

Dat  omzetten van HDMI control werkt inzoverre niet, dat hij dan niet meer  het geluid naar de Marantz stuurt, en alleen de TV speakers gebruikt.
Nu HDMI out op TV gezet ipv AVR, dan schakelt de TV wel de Marantz in als geluidsweergever.

CBdicX

Citaat van: Kees1703 op oktober 15, 2021, 15:23:19
Dat  omzetten van HDMI control werkt inzoverre niet, dat hij dan niet meer  het geluid naar de Marantz stuurt, en alleen de TV speakers gebruikt.
Nu HDMI out op TV gezet ipv AVR, dan schakelt de TV wel de Marantz in als geluidsweergever.

Probeer het dan zo, ARC in de TV op AAN, ARC in de Marantz op UIT.

Kees1703

Ik kan in het Marantz menu nergens iets over ARC vinden, waar staat dat?

Kees1703

Probleem zou ook in de TV kunnen zitten, die blijkt een andere bron te kiezen. Normaal start hij op vanuit de Ziggo Next , en gebruikt die HDMI bron, maar hij kiest kennelijk spontaan een andere HDMI poort, zijnde de Marantz. Vreemd.  Ik heb nu de TV helemaal van de stroom gehaald en opnieuw opgestart, eens kijken of dat helpt....

RHK

 :gaap:   Prik een optisch kabeltje in de tv bij audio uit en bij de Marantz bij optisch tv audio in?
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

#8
Citaat van: RHK op oktober 15, 2021, 20:29:49
:gaap:   Prik een optisch kabeltje in de tv bij audio uit en bij de Marantz bij optisch tv audio in?

Dat kan, en dan ben je van dat ARC geklooi af.
Maar als je Atmos en broeders wil zit je toch vast aan eARC .......

CBdicX

Citaat van: Kees1703 op oktober 15, 2021, 16:57:24
Probleem zou ook in de TV kunnen zitten, die blijkt een andere bron te kiezen. Normaal start hij op vanuit de Ziggo Next , en gebruikt die HDMI bron, maar hij kiest kennelijk spontaan een andere HDMI poort, zijnde de Marantz. Vreemd.  Ik heb nu de TV helemaal van de stroom gehaald en opnieuw opgestart, eens kijken of dat helpt....

Dat de TV een andere bron kiest blijkt toch dat HDMI Control AAN staat, anders doet de versterker dit niet.
Dus HDMI Control en/of CEC uit zetten.
Voor waar dien je even de manual te lezen, dat zit vaak per model iets anders in het menu.

RHK

#10
Citaat van: CBdicX op oktober 15, 2021, 20:55:50
Dat kan, en dan ben je van dat ARC geklooi af.
Maar als je Atmos en broeders wil zit je toch vast aan eARC .......

5.2, less is more   :-D
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

#11
Citaat van: RHK op oktober 16, 2021, 17:08:39
5.2, less is more   :-D

Nee hoor, more is more, zeker wat hoeveelheid speakers betreft.
Ik luister er nu naar 12 + 1 sub, volgende stap zou 14 + 1 zijn, wat dan officieel 7.1.4 en 9.1.4 is, maar ik maak gebruik van een dubbele Center speaker.

Zoals de Yanken zeggen, " Mo Speakers " 🎶😁

RHK

Citaat van: CBdicX op oktober 16, 2021, 17:42:37
Nee hoor, more is more, zeker wat hoeveelheid speakers betreft.
Zoals de Yenken zeggen, " Mo Speakers " 🎶😁

Beter 7 grote, als 10 kleine speakers, go big or go home, zeggen de Yanken.  :lol:
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

#13
Citaat van: RHK op oktober 16, 2021, 17:56:44
Beter 7 grote, als 10 kleine speakers, go big or go home, zeggen de Yanken.  :lol:

Ohhhh, die is onder de gordel 👊

Maar ik kan em hebben, zeker met de Gallo Adiva SE, zo klein dat ze in een grote bassreflex poort passen 😁😁

RHK

#14
Citaat van: CBdicX op oktober 16, 2021, 19:13:58
Ohhhh, die is onder de gordel 👊

Maar ik kan em hebben, zeker met de Gallo Adiva SE, zo klein dat ze in een grote bassreflex poort passen 😁😁

Ik denk dat jouw set heel goed klinkt.  Maar die forse zuilen staan bij mij wel lekker. Het oog wil ook wat. En het klinkt ook onwijs.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*