Marantz NR1711 stereo + subwoofer mogelijk?

Gestart door Dirk_Hofmans, oktober 09, 2021, 12:25:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dirk_Hofmans

Ik gebruik de marantz NR1711 ook voor gewone CDs en dan opteer ik voor stereo. Maar ik zou graag hebben dat mijn subwoofer dan meespeelt, en wanneer ik de receiver op stereo zet, den is het altijd 2.0 (enkel links en rechts). Is daar iets aan te verhelpen, want mijn frontspeakers zijn klein en ontbreken basgeluid? Dolby stereo en all speakers stereo vind ik fake, dus liever 2.1.

Marvin

Luidsprekers instellen op small, dan zou die sub gewoon mee moeten doen.

CBdicX

#2
Citaat van: Dirk_Hofmans op oktober 09, 2021, 12:25:51
Ik gebruik de marantz NR1711 ook voor gewone CDs en dan opteer ik voor stereo. Maar ik zou graag hebben dat mijn subwoofer dan meespeelt, en wanneer ik de receiver op stereo zet, den is het altijd 2.0 (enkel links en rechts). Is daar iets aan te verhelpen, want mijn frontspeakers zijn klein en ontbreken basgeluid? Dolby stereo en all speakers stereo vind ik fake, dus liever 2.1.

Als eerste aangeven in de speakersetup dat je een subwoofer gebruik, dan Stereo kiezen en niet Direct.
En er is niets "fake" aan Dolby, DTS of All Channel Stereo, is een persoonlijke voorkeur.

Er zijn puristen die zelfs 2.1 niet het "echte Stereo" vinden.......

Staat trouwens gewoon beschreven in de manual onder: Luidspr. config

Zoals de Yenks zeggen, RTFM
of te wel: Read The Fucking Manual

JohnWx

Citaat van: CBdicX op oktober 10, 2021, 08:32:27
Als eerste aangeven in de speakersetup dat je een subwoofer gebruik, dan Stereo kiezen en niet Direct.
En er is niets "fake" aan Dolby, DTS of All Channel Stereo, is een persoonlijke voorkeur.

Er zijn puristen die zelfs 2.1 niet het "echte Stereo" vinden.......

Staat trouwens gewoon beschreven in de manual onder: Luidspr. config

Zoals de Yenks zeggen, RTFM
of te wel: Read The Fucking Manual

Does lief
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CBdicX

#4
Citaat van: John Wx op oktober 10, 2021, 09:15:14
Does lief

Ik zeg dat niet, ik quote, maar ben het er wel mee eens.....
In hedendaagse manuals (Web of PDF) staat alles beschreven, iedere instelling, iedere setup.
Staat het er niet in, dan kan het niet.
Zoals ik dit vond kan iedereen dit vinden, maar veel mensen nemen de moeite niet iets zelf op te zoeken en vragen.

Marvin

Citaat van: CBdicX op oktober 10, 2021, 08:32:27
En er is niets "fake" aan Dolby, DTS of All Channel Stereo, is een persoonlijke voorkeur.
Hier staat ie met muziek eigenlijk altijd in all channel stereo, maar ik zit dan ook vrijwel nooit op de sweet spot.
Bar aan de kant van de surround kanalen, en daar zitten we meestal.
DJ booth ook achterin, all channel stereo maakt er dan een club sound van.
Dus ja, die instelling is best persoonlijk. 

CBdicX

#6
Citaat van: marvin op oktober 10, 2021, 11:18:43
Hier staat ie met muziek eigenlijk altijd in all channel stereo, maar ik zit dan ook vrijwel nooit op de sweet spot.
Bar aan de kant van de surround kanalen, en daar zitten we meestal.
DJ booth ook achterin, all channel stereo maakt er dan een club sound van.
Dus ja, die instelling is best persoonlijk.

Ik zelf maak ook gebruik van Allchst voor Internet Radio, verder niet, maar klinkt prima door alle speakers.

Ik zit wel eens met mijn "snuffertje" in de sweetspot  :-D  :-D LOL