FM - ANTENNE ADVIES

Gestart door Leonneke, februari 23, 2008, 01:55:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hg5812

Hallo.

Ik zou gewoon gaan voor een 5 of 7 elements FM antenne met rotor. Zo kun je optimaal gebruik maken van het tunerdeel van je Marantz receiver. De rotor bied je de mogelijkheid om de antenne te richten op verschillende zenders. De in jouw gebied te ontvangen (FM) zenders worden immers niet allemaal door hetzelfde zendstation uitgezonden. Satelliet is voor jou denk ik geen optie, want dan gebruik je alleen de versterker van je receiver. De los aan te schaffen satellietontvanger ontvangt immers het signaal.

Dit wordt echter wel een behoorlijke installatie op het dak. Maar dan heb je ook wat.

Groet,
Henk
Set 1:
Marantz PM7004
Marantz NA7004
Marantz SA7003
Pioneer MJ-D707
Dual CS 2235Q
Philips DCC730
Denon DRS810
Elac EL115S

Set 2:
Marantz PM6005
Marantz NA7004
Marantz CM635
Marantz UD5005
Philips DCC600
Thorens TD170
Elac EL 115S

Leonneke

Citaat van: hg5812 op februari 24, 2008, 18:19:23
Hallo.
Ik zou gewoon gaan voor een 5 of 7 elements FM antenne met rotor. Zo kun je optimaal gebruik maken van het tunerdeel van je Marantz receiver. De rotor bied je de mogelijkheid om de antenne te richten op verschillende zenders. De in jouw gebied te ontvangen (FM) zenders worden immers niet allemaal door hetzelfde zendstation uitgezonden. Satelliet is voor jou denk ik geen optie, want dan gebruik je alleen de versterker van je receiver. De los aan te schaffen satellietontvanger ontvangt immers het signaal. Dit wordt echter wel een behoorlijke installatie op het dak. Maar dan heb je ook wat. Groet,  Henk........

Bedankt voor de uitgebreide adviezen. Ik ga eerst, op advies van Tube Jack, nog wat testen met een 3-elements antenne op de zolder. Schijnt al erg goede resultaten te geven. Mijn interesse gaat inmiddels ook zeer sterk uit naar de ST-2.  Ik ben nog nergens een negatieve gebruikterservaring tegengekomen op het internet ( er zijn er heel veel ). Gezien het formaat is dit ook zeer interessante antenne. Ik heb inmiddels ontdekt dat de antenne onder andere verkocht wordt door:

www.audioartistiek.nl

Zij versturen de antenne in een koker. Ik heb geen financiele belangen bij dit bedrijf.
Ik heb wel begrepen dat er zeer kundige mensen werken  :-D
Groetjes Leonneke .  . ...

mahansz

 stupid

Als je nog een antenne hebt liggen, dan sowieso eerst die uitproberen inderdaad!

(ps. ik heb wel financiele belangen bij dit bedrijf, aangezien ik er parttime werk :lol: :lol: )
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Leonneke

Citaat van: mahansz op februari 25, 2008, 08:35:30
stupid Als je nog een antenne hebt liggen, dan sowieso eerst die uitproberen inderdaad!
(ps. ik heb wel financiele belangen bij dit bedrijf, aangezien ik er parttime werk :lol: :lol: )

Die 3-elements kan ik lenen van een werknemer van een "schotel" bedrijf. (sport bij mij).

Zo, ik heb je zover dat je in ieder geval een beetje reclame maakt voor je werk en het bedrijfje.

Ik bracht een bezoekje aan de site...................

Holy Mother Of God ........  Dat zijn de echte High End merken zeg .........  Volgens mij kun je voor zo'n topmodelletje van Burmeister een mooi strak autootje kopen.

Uit interesse:  Scoren jullie dagelijks klanten of durft er bijna niemand binnen te komen ????
Groetjes Leonneke .  . ...

Jan

Ik hoop dat ik deze vragen hier mag stellen.

Waarom kost de ST-2 in de VS zo rond de 99 a 109 dollar en hier in NL 130 euro? Terwijl de dollar al jaren minder waard is dan de euro, nu zelfs ongeveer 70 euro op 100 dollar.

Is het verstandig om deze in de VS te bestellen en zoja, waar?

mahansz

Citaat van: Leonneke op februari 25, 2008, 23:46:26
Die 3-elements kan ik lenen van een werknemer van een "schotel" bedrijf. (sport bij mij).

Zo, ik heb je zover dat je in ieder geval een beetje reclame maakt voor je werk en het bedrijfje.

Ik bracht een bezoekje aan de site...................

Holy Mother Of God ........  Dat zijn de echte High End merken zeg .........  Volgens mij kun je voor zo'n topmodelletje van Burmeister een mooi strak autootje kopen.

Uit interesse:  Scoren jullie dagelijks klanten of durft er bijna niemand binnen te komen ????

als je het doet, moet je het goed doen he  :wink: :lol:
Het bedrijf is maar 3 dagen per week geopend (donderdag, vrijdag en zaterdag), dit geeft al een beetje aan hoe de gang van zaken is. Veelal wordt er ook op afspraak (maandag, dinsdag en woensdag) geluisterd: als het om dit soort bedragen gaat, mag je wel wat privacy eisen natuurlijk. Dus ontzettend veel inloop is er nou ook weer niet, maar dat is ook helemaal niet de bedoeling 

Maar inderdaad kan je voor een leuke burmester inderdaad een goede auto kopen: pak bijvoorbeeld de 069 (snaar aangedreven) cd-speler voor €34000 of een 808 voorversterker voor €49000......  :roll: :roll:
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

mahansz

Citaat van: Jan op maart 01, 2008, 11:19:05
Ik hoop dat ik deze vragen hier mag stellen.

Waarom kost de ST-2 in de VS zo rond de 99 a 109 dollar en hier in NL 130 euro? Terwijl de dollar al jaren minder waard is dan de euro, nu zelfs ongeveer 70 euro op 100 dollar.

Is het verstandig om deze in de VS te bestellen en zoja, waar?

Dat is vrij simpel te beantwoorden: de VS is het land van herkomst.. Als je het laat importeren/verzenden, dan ben je toch gauw al weer een paar tientjes aan verzendkosten kwijt... dus het voordeel wordt dan al minder. De zwakke dollar/sterke euro maakt het misschien wel interessant, maar er kan natuurlijk een hoop mis gaan met verzending vanuit Amerika (nog nooit gedaan hoor, maar 'k ben er wel wat huiverig voor)
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Leonneke

Citaat van: mahansz op maart 03, 2008, 15:59:35Maar inderdaad kan je voor een leuke burmester inderdaad een goede auto kopen: pak bijvoorbeeld de 069 (snaar aangedreven) cd-speler voor €34000 of een 808 voorversterker voor €49000......  :roll: :roll:

Vol verbazing bekeek ik de bovenstaande tekst.
Snel doorgerekend zeg maar ruwweg 82.000 voor een spelertje en voorversterker.

En dan het mooiste van dit alles ............. Die combinatie levert nog steeds geen hoorbare muziek. :-D :wink:

Ik bedoel, daar moet nog een eindbak bij, liever 2 natuurlijk, voor elk kanaal 1.

Ik wist niet dat er componenten bestonden die in deze prijsklasse vallen. Geweldig ..............
Jawel, als ik het zou kunnen betalen .............. inpakken en brengen. Desalniettemin prijs ik mij zeer gelukkig met mindere componenten.

Lijkt me top om in een dergelijke zaak te mogen werken. Greetz .......... Enjoy .......
Groetjes Leonneke .  . ...