FM - ANTENNE ADVIES

Gestart door Leonneke, februari 23, 2008, 01:55:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Leonneke

Marantzers;

Ik heb de Model 2100 inmiddels binnen. Volledig onderhanden genomen door Tube Jack. Het signaal gaat nu via de kabel. Coax recht vanuit het Abonnee Overname Punt. Erg tevreden over de kwaliteiten van de tuner. Maar de signaalsterkte laat natuurlijk nog wat te wensen over. Blijft kabel ( overigens signaal 4 1/2 op schaal 5 ).....

Nu wil ik de radio gaan beluisteren via de ETHER.  Zijn er mensen die ervaringen hebben met antennes:
- gebogen dipool  ( ronde dipool )
- 3 elements FM antenne ( flinke toename ?? )
- 5 elements FM antenne ( nog beter ?? )
- 7 elements FM antenne ( top ?? )

Kortom, ik wil het maximale ( kwaliteit geluid dus ) uit de tuner halen. Ben eventueel best bereid iets op het dak van het huis te monteren, maar liefst geen enorme constructies.

Graag jullie reacties.
Groetjes Leonneke .  . ...

Jan

#1
http://www.magnumdynalab.com/fmantennas-overview.htm

De antenne op onderstaande link vind ik een mooie, maar ik weet niet of je hem hier kunt gebruiken. Zoja, waar je hem het beste kunt kopen/bestellen.
http://www.godarusa.com/id67.html

Maurice

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

mahansz

klopt  stupid, staat ook ergens in een ander topic, weet alleen ff niet waar
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Vlearmoes

Is een schotel een optie??

Ik ontvang honderden zenders in een prima kwaliteit  :roll:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

vielzweck

#5
Citaat van: Vlearmoes op februari 23, 2008, 19:30:57
Is een schotel een optie??

Ik ontvang honderden zenders in een prima kwaliteit  :roll:

ik ook, kabel én schotel prima kwaliteit kabel iets minder (schotel free to air) en dat alles over een vintage marantz uiteraard :wink:
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

Leonneke

Citaat van: Jan op februari 23, 2008, 09:51:24
http://www.magnumdynalab.com/fmantennas-overview.htm

De antenne op onderstaande link vind ik een mooie, maar ik weet niet of je hem hier kunt gebruiken. Zoja, waar je hem het beste kunt kopen/bestellen. http://www.godarusa.com/id67.html

Als ik het goed lees is dit een breedband antenne. Ziet er inderdaad wel tof uit. Het gaat mij slechts om de ontvangst van het FM radiogebied "dat op de tuner past"   ......

Apart apparaatje...
Groetjes Leonneke .  . ...

Leonneke

Citaat van: Maurice op februari 23, 2008, 11:04:19
Wat ik altijd begrepen heb is dit inderdaad HET merk op dit gebied!

Op genoemde site ben ik al enkele malen terecht gekomen via google en via een Amerikaanse FM-site.....
De exemplaren die op het dak gezet worden, schijnen inderdaad de beste ter wereld te zijn. Ben alleen erg bang dat mijn vrouw niet akkoord gaat met een dergelijke "graat" on top of the building ..........

Dat FM sprietje ziet er echter wel heel verleidelijk uit. Maar kan iemand mij vertellen of het ding ook daadwerkelijk goed presteert.  Dit moet volgens mij vanuit "The States" komen. Ik probeer een uit te zoeken of er hier ook leveranciers zijn ..............  Dank voor je reactie.
Groetjes Leonneke .  . ...

Leonneke

Citaat van: mahansz op januari 15, 2008, 16:39:23
het klinkt mij eigenlijk als een signaal probleem. Goede antennebekabeling is dat van Hirschmann (€2,- per meter), deze heeft vooral een goede afscherming (wat feitelijk het meest belangrijk is). Mocht dit niet helpen, dan kan je altijd naar een kleine antenneversterker kijken, bijvoorbeeld de Magnum Dynalab st-2 (€130). Dit ding is echt een fantastische signaalversterker!

Eventjes gezocht naar aanleiding van jullie reacties. Ik moet dus eens gaan mailen met Mahansz, die schijnt meer te weten over die ST-2  sprietantenne.

Dit zou voor mij een ideale oplossing zijn. Klein en goed en buiten te monteren.

IEDEREEN heel erg bedankt voor de reacties tot nu toe.
Groetjes Leonneke .  . ...

Jan

#9
Importeur

Edit prijslijst:
ST-2        130 euro
SR-100       40 euro
MD 6 FM    230 euro
MD 10 FM  330 euro

De prijslijst is van 22 februari 2006, maar ik heb voor een paar maanden terug informatie over Magnum Dynalab aangevraagd bij de importeur en gekregen.

henk 93

Zijn de ST-2 en de SR-100 ook in Nederland te koop?
2X TUBE ELYSIUM,S APOTHEOSE OP HET MID/HOOG
VINCENT SP 993 OP HET LAAG

AUDIO RESEARCH LS25 MK2
MARANTZ SA-11S1
LUIDSPREKERS: KLIPSCH P-38F
KABELS: W&M AUDIO LS-01
INTERLINKS: W&M AUDIO BC-01 XLR
SIGN AUDIO XLR
V.D HUL THE WIND
SILTECH LS-80 G

Jan

#11
Ja.
De prijzen die ik gaf, zijn prijzen voor Nederland.


henk 93

2X TUBE ELYSIUM,S APOTHEOSE OP HET MID/HOOG
VINCENT SP 993 OP HET LAAG

AUDIO RESEARCH LS25 MK2
MARANTZ SA-11S1
LUIDSPREKERS: KLIPSCH P-38F
KABELS: W&M AUDIO LS-01
INTERLINKS: W&M AUDIO BC-01 XLR
SIGN AUDIO XLR
V.D HUL THE WIND
SILTECH LS-80 G

Jan


henk 93

Bedankt voor de info.

  Henk.
2X TUBE ELYSIUM,S APOTHEOSE OP HET MID/HOOG
VINCENT SP 993 OP HET LAAG

AUDIO RESEARCH LS25 MK2
MARANTZ SA-11S1
LUIDSPREKERS: KLIPSCH P-38F
KABELS: W&M AUDIO LS-01
INTERLINKS: W&M AUDIO BC-01 XLR
SIGN AUDIO XLR
V.D HUL THE WIND
SILTECH LS-80 G