M&G bij Rob / Stadium III

Gestart door Paul, juli 11, 2021, 21:28:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul

Opzet van deze M&G was een initiatief van Marco voor een low budget audio middag tot een max van rond de 200 euro waar we net overheen  kwamen met een tolerantie van10%.

In deze opzet zijn we geslaagd met een Maverick versterker van 2x20 watt voorzien van een pré out waar behalve de JVC breedband luidsprekers en nog een beschikbare set waar het merk mij van ontschoten is ook nog actieve luidsprekers wat een zelfbouw project van Marco was

De Maverick had concurrentie van de 2x EL84 buizen amp van 2x 4 watt wat eigenlijk niet verkeerd klonk maar de volume knop toch wel op kwart over twaalf moest voor huiskamer niveau.
De Klipschen van Rob hadden gezien hun rendement totaal geen moeite met de buizen je moet het gehoord hebben om het te geloven.

Verder de Marantz atmos set van Rob bewonderd en beluisterd met diverse demo,s in één woord geweldig wat een sound.

De middag begon met koffie en worstenbroodjes en werd afgesloten met een frietje en snacks naar keuze met diverse drankjes tussendoor.
Rambo de hond van Rob was ook van de  partij.

De foto's geven een indruk van deze middag inclusief de muziek keuze, Rob en Anouk dank voor jullie gastvrijheid.
Toelichting bij de foto's is mogelijk door Rob of Marco, wie kent zijn set beter ?









Verstuurd vanaf mijn moto e6s met Tapatalk

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Marvin

Conclusie?!
Voor €200 kan je beter lekker gaan uiteten, of was het eigenlijk best wel te doen?
Geven wij allemaal veel te veel uit en kan het met stukken minder?
Vertel eens wat leuks. [emoji16]
Wel erg in your face, al die oranje franje van die Klipschen.
Indrukwekkend is het wel.

Feestje op de boot is uiteraard in het water gevallen ( [emoji23]) 
Ben in de studio beland en later de nacht ergens in Amsterdam, manager dus evengoed moe. [emoji56]

Paul

Voor dit bedrag is er genoeg te koop, het hoeft niet de hoofdprijs te kosten en het was gezellig.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

Hoi Paul,

Mooie aftrap waar ik zeker de volgende dag nog diep op in zal gaan.

Eerst maar ff de zooi opruimen en daarna nog nagenieten van de hele fijne dag met een zeer prettig gezelschap.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Stadium III

Gisteren een gezellige en goede dag gehad !

Los van wat kennen in de eigen setup is het wel eens mooi om te kijken hoe voor weinig geld er ook geluid weg gezet kan worden

Marco en Paul hadden ieder een versterker meegenomen waaronder Paul een buizenversterker

De buizen versterker met een powerhouse van 4w per kanaal blijft mij het meeste verbazen !
leuk om te zien en hoe hoger het rendement van de speaker hoe makkelijker dat het speelt
Voor de meeste mensen zal een 4w wel afdoende zijn maar helaas niet voor mij, als ik gas ga geven laat de amp precies horen tot hoever het kan op de Klipsch

Marco had ook een leuk apparaat bij van 2x 20w per kanaal dis is al beter kwa power en ook leuk dat er een pre out opzit voor zijn zelfbouw actieve speakers ook als je dus een klein buget hebt niet gecharmeerd bent van sonos of iets degelijks dan kun je wel voor weinig geld lekker geluid neerzetten !

De test was leuk en geslaagd om wat te rotzooien met de rommel die we hebben voor weinig geld
Verder een mooie dag gehad om Paul eens Atmos te laten ervaren en een aantal concerten !!

Heren Bedankt !


Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

TurboMarco

Het was zeer zeker gezellig  :yes:

Allereerst ,de worstenbroodjes behoeven geen uitleg , dat zijn gewoon de lekkerste!

We zijn begonnen met een flinke portie atmos geweld met de set van Rob ,lekker in komen zo want dan kunnen de low/budget setjes daarna nog iets laten horen :-D

De eerst beluisterde set was de Maverick i.c.m de Mordaunt short speakers met steeds weer als bron de Chromecast.
Voor 50,- zijn deze goed klinkende speakers aangekocht ,uiteraard valt de laagweergave wel wat tegen , maar hey! wat verwacht je van die kleintjes.
Vervolgens hebben we de buizenversterker daar op aangesloten en dan merk je wel dat 2x4 W wel wat tekort schiet ,de volumeknop ging richting z'n eind en om eerlijk te zijn geloof ik niet het opgegeven gevoeligheid van 89db van de MS speakers.

Heel leuk waren ook de 12,50 van de kringloop JVC speakertjes , ik meen 6cm breedbanders met een heel mooi mid/hoog en toch nog wel een aardige spl wat daar uit komt.
Natuurlijk moet je de JVC zien als een midrange en in de verste verte geen full/range speaker, zet daar een subwoofertje bij en je staat nog wel raar te kijken.

De grootste verassing vond ik wel de buisjes op Rob's zijn Klipsch speakers ,met 2x4 W kan je daar best goed mee knallen ,de buizenversterker ging op het eind wel wat vervormen ,maar goed het volume stond dan ook best wel hoog.
De 200,- kostende buizenversterker is echt een heel leuk ding :mrgreen:

Op het eind hebben we de Maverick als pre/amp ingezet i.c.m mijn zelfbouwers die elk hun eigen versterker met (semi) passief cross-over hebben ,deze versterkertjes kosten 20,- per stuk en daar komt dan nog wel 2x 9.- bij voor de 15v voedingen ,wanneer je daar 22v voedingen voor gebruikt dan zou je daar het maximale uit moeten halen.

De Maverick die ik van een maat geleend heb kost trouwens 200,- nieuw en is helaas nergens meer te koop.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WilliamB

Zo te lezen erg gezellig en de Atmos van Rob is inderdaad erg indrukwekkend  HB
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3