Nog nooit van Acoustic Energy speakers gehoord, jullie wel?

Gestart door KayaRahnee, juli 10, 2021, 17:49:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KayaRahnee

Ik had er nog nooit van gehoord, tot iemand mij er op attent maakte.
Acoustic Energy speakers ... wie kent het merk wel, beter nog, wie kan er vanuit praktijk ervaring iets over vertellen?
Ik wil vooral meer te weten komen over de AE 509 van het merk.
Alvast bedankt.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Stadium III

#1
Ik heb jaren met AE gedraaid de Aelite serie als ik het goed heb
Fijne luidspreker voor muziek ,de klipsch die ik nu heb is geen enkel vergelijk maar het is ook maar net wat je zoekt
ik had er een 5.0 setup van ,de oudere serie als afbeelding


Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

pameijer

Toen ik een jaar of 7 geleden nog regelmatig blaadjes als WhatHifi las kwamen ze vaak voorbij. Meestal met 5-sterren reviews. Waren volgens mij wel mooie speakers voor hun geld, maar hoe dat tegenwoordig is? Geen idee
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

hchifi.nl

#3
Ik zou ze gewoon even komen luisteren ;)

Ik heb de AE509 in de winkel staan.

In het verleden was AE toch wel zeer beroemd om hun AE2 Signature monitor
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

KayaRahnee

Citaat van: hchifi.nl op juli 16, 2021, 14:01:55
Ik zou ze gewoon even komen luisteren ;)
Ik heb de AE509 in de winkel staan.
In het verleden was AE toch wel zeer beroemd om hun AE2 Signature monitor

Helaas ben ik niet in de mogelijkheid om op verplaatsing te gaan luisteren.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

hchifi.nl

H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

KayaRahnee

#6
Citaat van: hchifi.nl op juli 17, 2021, 16:24:50
Wat zou je dan van de AE509 willen weten.

Vooral hoe het hoog word ervaren ... ik vind dat hedendaagse speakers een fel/schel/opdringerig hoog weergeven en dat is zeker niet mijn ding ... treble staat hier op versterker op-9 ingesteld.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Audiophylia Nervosa

Ik heb een aantal jaar met de AE2 mogen spelen, een echte studio monitor. De AE1 is reeds vele jaren geprezen om zijn/haar kunnen, de AE2 heeft een extra woofer wat dus ook meer body aan de sound geeft.

Ik heb er echt van genoten, dus als je de kans krijgt, gewoon eens gaan luisteren. V.w.b. de nieuwe serie, daar heb ik geen ervaring mee. Ik weet alleen dat de AE1 en AE2 uitstekende weergevers zijn.

Maar (en daar is ie weer) jij luistert met jouw orden en ik/wij met de onze en dat is nooit hetzelfde.
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

KayaRahnee

Citaat van: KI-Pearl op juli 21, 2021, 07:54:31
... gewoon eens gaan luisteren...
Maar (en daar is ie weer) jij luistert met jouw orden en ik/wij met de onze en dat is nooit hetzelfde.

Helemaal juist, maar niet iedereen heeft die mogelijkheid, m.a.w niet iedereen heeft een auto ...
En hier in Belgiƫ ga ik geen Acoustic Energy dealer vinden vrees ik.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

hchifi.nl

de nieuwe AE500 serie is warm / rustig
Tweeter is zeker niet agressief en het laag is vol / diep

Als je de kans hebt dan zeker een keer luisteren.

H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

KayaRahnee

Citaat van: hchifi.nl op juli 21, 2021, 17:18:50
Als je de kans hebt dan zeker een keer luisteren.

De Acoustic Energy AE509 gaat me steeds meer nieuwsgierig maken.
Maar, 130 km met de fiets is me wat ver, jammer.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

CBdicX

Citaat van: KayaRahnee op juli 21, 2021, 18:15:05
De Acoustic Energy AE509 gaat me steeds meer nieuwsgierig maken.
Maar, 130 km met de fiets is me wat ver, jammer.

Gewoon in een web winkel online bestellen, 2 weken proberen, is het niet wat je zoekt inpakken en terug.
Zo heb ik tientallen speakers getest, van duur tot goedkoop.
Luisteren in een winkel is een basis, vaak zullen de speakers thuis toch weer anders klinken, jou kamer heeft de grootste luister invloed.
In een winkel kan je wel weer het verschil van merk of type horen gezien deze ook weer in dezelfde ruimte staan, maar niet jou ruimte.

Hard of schel klinkende speakers zijn vaak de metal dome tweeters, heb je een dempende ruimte dan zijn deze wel weer op zijn plek, met veel reflecties zou ik voor een soft dome gaan als start.
Ook hier persoonlijke voorkeur, dus testen want dit kan niemand voor jou beslissen !!  :yes:

SB_Marantz

Citaat van: KayaRahnee op juli 17, 2021, 17:32:56
Vooral hoe het hoog word ervaren ... ik vind dat hedendaagse speakers een fel/schel/opdringerig hoog weergeven en dat is zeker niet mijn ding ... treble staat hier op versterker op-9 ingesteld.

Wanneer dat echt -9dB is is het wel erg veel.

Het kan zijn dat de speaker gewoon geen lineair frequentie verloop heeft.
Dus misschien erg weinig laag waardoor het hoog gaat overheersen.
Het type tweeter is hier niet de oorzaak van.
Persoonlijk hou ik meer van een metal of titanium tweeter t.o.v een soft dome.
Te lief .

Ook de kwestie persoonlijke smaak komt natuurlijk erg sterk om de hoek kijken.

De juiste speakerkeuze is het meest lastige wat er is.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Marvin

Ja als ik het hier terug schroef naar -9 wordt het wel erg dof, dan mis ik echt heel veel muzikale informatie..

SB_Marantz

Er zit natuurlijk niet voor niets een toonregeling op je versterker maar als het echt -9dB is is dat wel een beetje van den zotte.
Ik kan de tweeters makkelijk naar smaak knijpen mits je de rest van het klankkarakter wel mooi vindt.
Anders is het echt hoog tijd voor wat echt beters.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM