De bodem

Gestart door Vintagesounds, juli 02, 2021, 23:47:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vintagesounds

Hoi, ik zou graag in dit gedeelte van het forum ook mijn bijdrage willen leveren. Het is wat moeilijk  omdat ik niet veel te showen heb  :-D Dit is een downgrade van mijn zware Sansui AU717 versterker met een paar B&O RL140 speakers en een paar oude JBL LX 750. Die combinatie is niet geschikt voor een klein appartementje. Bij een beetje volume (20%) trillen niet alleen de ramen maar ook de muren bij mijn boven buurman. Door regelmatig te peilen heb ik nooit 1 klacht gehad en ben zo dingen voor. Ik heb besloten dat die Sansui beer even een winterslaap moet gaan houden  :yes:

Vandeweek kwam een Superscoop voorbij met weinig watts en heb die voor weinig kunnen kopen. Dit  is nu mijn nieuwe uitgangspunt. De 2 dagen nu dat we elkaar kennen ben ik echt helemaal verliefd geworden. Ze heeft alles op de juiste plaats  :yes: Voor mij is dit echt wat ik zoek. Ik kan dit gewoon uren laten draaien zonder  ook maar iets te hoeven aanpassen. Dit gemak en rust wat het met zich meebrengt neem ik dan ook zeker mee op de ladder naar boven.

Die ladder wil ik ook wel eens bespreken. Ik heb 4 katten en daardoor heb ik me altijd behouden tot wat goedkopere krabpalen. Ik ben benieuwd of er mensen zijn op dit forum met duurdere speakers en katten of honden? De Kef's die ik morgen ga ophalen staan op standaards dus de katten kunnen niet bij de speakers zelf. Tenminste als ze er niet opspringen en van boven de aanval op de speakers kiezen  :no:

Heb hier een overzicht en een filmpje van mijn huidige setup;

* Oude Sony tv voor beeld €50
* Philips BDP9700 bluerayspeler/streamer met defecte lens. €75
* Jamo S426 speakers, gratis opgehaald nieuw in doos via marktplaats. Deze speakers waren overbodig in een complete setup.
* superscope model a-260 €42 inclusief verzenden.
* computer €17,50 viafacebook

Dus voor onder €200 dit mooie begin. Ik ben niet in staat om alsmaar door te kunnen gaan. Deze setup past bij mij. Het geeft goed geluid. Het is betaalbaar voor mij als minima. En het geeft voldoening om tot dit te komen. Ik heb lang moeten sparen voor mijn Sansui. €800 voor een kernraket terwijl ik maar een rotje wil  afsteken.... Nu ga ik dat rotje omzetten in mooi siervuurwerk. Ben geen vuurwerk fan maar dit synoniem kwam meteen in me op.

Dit is een vaag filmpje van mijn nieuwe Superscope
https://vimeo.com/570000376
https://vimeo.com/570000376

Mvg, Leon

Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

TurboMarco

Welkom.

CiteerDus voor onder €200 dit mooie begin

Voor dat geld is het heel goed mogelijk om een goed klinkende set neer te zetten  :yes:

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Ja zeker wel.
Misschien is dat ook nog leuker dan wanneer je het tienvoudige zou kunnen/willen uitgeven. 
De fun van een goed klinkende 'budget' set.

TurboMarco

Wanneer de akoestiek tegenwerkt dan is het met de "tienvoudige" set ook maar behelpen.

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

AlexH

Welkom op dit forum!
Geld zegt niet alles, geniet vooral van je set.
Marantz PM7005
Marantz CD6003
Project Debut Carbon DC Walnut
Klipsch RP-6000f Walnut
Audioquest Rocket 11
Audioquest interlinks
Beyerdynamic DT 860
Samsung Q60B

Hoewie Loewie


Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

RHK

Altijd goed om zo te beginnen en klinkt zo te lezen prima. Welkom!
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*