Donor versterker voor de sr 6300

Gestart door nedertwee, juli 02, 2021, 01:03:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nedertwee

Na het bedroefde nieuws dat de reparatie iets buiten mijn vermogen is,vroeg ik de reparateur wat het nou zo duur maak?
daar ik toch al het gevoel heb hu waarom is zij nu kapot en dan op zo manier,gewoon in eens in de protect terwijl er normaal muziek aan het luisteren waren.er was geen teken van he ik voel me niet goed(geluid of een speaker die rot doet).en dan hoor je nou dat zij het nog deed was al een wonder.
ben ik opzoek naar een oplossing of donor om de dame de receiver SR-6300 weer tot leven te brengen.
Maar ik vraag me af als ze weten wat er fout was kan er dan een oplossing zijn?
Wat is er gebeurt met de receiver?, toen ik een dual platen speler had kon ik aan de versterker van de dual gewoon twee speakers achter elkaar dus de ene door verbinden met de ander en dan nog een auto speaker er aan vast,en dan hoorde me ouders beneden 8 laag in de auto de muziek.als je dat nu doet ,dan blaas je alles naar de klote ,geen denken aan.ik had ooit een sr66 trok 650watt vol uit het stopcontact gekoeld door twee tafel  ventilatoren 8 uur vol op te pompen,nu moet je na twee uur een half uur uit met je spullen.

     

JohnWx

Citaat van: nedertwee op juli 02, 2021, 01:03:17
Na het bedroefde nieuws dat de reparatie iets buiten mijn vermogen is,vroeg ik de reparateur wat het nou zo duur maak?
daar ik toch al het gevoel heb hu waarom is zij nu kapot en dan op zo manier,gewoon in eens in de protect terwijl er normaal muziek aan het luisteren waren.er was geen teken van he ik voel me niet goed(geluid of een speaker die rot doet).en dan hoor je nou dat zij het nog deed was al een wonder.
ben ik opzoek naar een oplossing of donor om de dame de receiver SR-6300 weer tot leven te brengen.
Maar ik vraag me af als ze weten wat er fout was kan er dan een oplossing zijn?
Wat is er gebeurt met de receiver?, toen ik een dual platen speler had kon ik aan de versterker van de dual gewoon twee speakers achter elkaar dus de ene door verbinden met de ander en dan nog een auto speaker er aan vast,en dan hoorde me ouders beneden 8 laag in de auto de muziek.als je dat nu doet ,dan blaas je alles naar de klote ,geen denken aan.ik had ooit een sr66 trok 650watt vol uit het stopcontact gekoeld door twee tafel  ventilatoren 8 uur vol op te pompen,nu moet je na twee uur een half uur uit met je spullen.

     

Hoi vervelend dat hij het niet meer doet

Hij is bijna 20 jaar oud en is als er geen onderhoud mee is gepleegd aan zijn einde of een revisie maar vind je te duur, wat ik mij kan voorstellen

Wat er gebeurt is kan veel dingen zijn solderingen slecht iets kan kapot gaan ze hebben niet het eeuwige leven

Ik zou gaan kijken naar een andere receiver
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lieven

Citaat van: nedertwee op juli 02, 2021, 01:03:17
Na het bedroefde nieuws dat de reparatie iets buiten mijn vermogen is,vroeg ik de reparateur wat het nou zo duur maak?
daar ik toch al het gevoel heb hu waarom is zij nu kapot en dan op zo manier,gewoon in eens in de protect terwijl er normaal muziek aan het luisteren waren.er was geen teken van he ik voel me niet goed(geluid of een speaker die rot doet).en dan hoor je nou dat zij het nog deed was al een wonder.
ben ik opzoek naar een oplossing of donor om de dame de receiver SR-6300 weer tot leven te brengen.
Maar ik vraag me af als ze weten wat er fout was kan er dan een oplossing zijn?
Wat is er gebeurt met de receiver?, toen ik een dual platen speler had kon ik aan de versterker van de dual gewoon twee speakers achter elkaar dus de ene door verbinden met de ander en dan nog een auto speaker er aan vast,en dan hoorde me ouders beneden 8 laag in de auto de muziek.als je dat nu doet ,dan blaas je alles naar de klote ,geen denken aan.ik had ooit een sr66 trok 650watt vol uit het stopcontact gekoeld door twee tafel  ventilatoren 8 uur vol op te pompen,nu moet je na twee uur een half uur uit met je spullen.

     

Ik kan niet helemaal volgen met je verhaal maar het duurste van een herstelling zijn meestal de loonuren.  Je betaalt immers de kennis van de vakman. Mocht je toch een donor willen zal je toch ook diezelfde vakman hem in elkaar laten steken. Ik weet nu niet wat voor versteker een sr6300 is maar aangezien hij al 650 watt kan trekken, zal die zeker hard genoeg gaan. Dit zegt natuurlijk niets over de geluidskwaliteit. Uiteindelijk blijft het jou keuze maar als je je versterker onder de 200 kunt laten reviseren denk ik niet dat je gestolen uitkomt omdat je versterker dan helemaal inorde is. Maar dat is natuurlijk mijn mening.

nedertwee

na dagen nadenken behoorlijk slecht slapen(had nooit gedacht dat ik daar last van kon hebben)toch maar me oude reparateur op gebeld.haar daar heen gestuurd,vandaag het goede nieuws zij komt terug naar huis en ja wel gemaakt en weer terug in leven.en dan nog meer goed nieuws voor de helft van de prijs.ik mag dan geen reclame maken.maar als ik eens in Wijchem kom ga ik zeker even langs.want 2 keer mijn nek redden verdient toch een super dankjewel.nu is het wachten op wanneer dat ze thuis komt

Marvin

Ik denk dat het geen probleem is als je verteld bij wie je bent geweest.
Zeker niet als je tevreden bent.

Paul

En hoe weet je dat het een zij is ? :roll:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

nedertwee

op de vraag hoe weet je dat het een zij is,omdat je er iets insteek en voor dat je veder gaat ik zit liever aan een vrouw dan aan een man plus(dit is een  in kopper) ze me heel erg blij kan maken maar toch geld kost.en ik had echt verwacht dat jullie EUROMAXX in wijchem niet kunnen.mijn ervaring met hun is echt een aanrader ivm de sr 96 is ook door hun gemaakt en die gaat ook  gewoon door.nou alleen nog even uit dokteren hoe ik de dames en de kinderen het beste en veilig aan kan sluiten.dus zo dat ik niet alles naar ze grooitje help.

Marvin

Ik zou beginnen met je pieltjes in het juiste gaatje te duwen, bij protest terug trekken en niks forceren.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: marvin op juli 09, 2021, 22:25:05
Ik zou beginnen met je pieltjes in het juiste gaatje te duwen, bij protest terug trekken en niks forceren.
Nooit geweten dat jij zo fijngevoelig bent.  :-D
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.