Kiezen.... zucht......

Gestart door themaestro, april 14, 2021, 22:21:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tbanis55

Mac... toch echt wel mooi spul.
Trafo-brom: Ook Marantz 250/1200's hadden daar soms last van.
Gelukkig - in die tijd - had de importeur (Amroh) ook een transformatorfabriek.
Dus hop, de trafo in het impregneer bad en weer terug in het apparaat; resultaat: STILTE .... :-)

V.w.b. de geluidskwaliteit:  Ik zou zeggen "pick your choise ..."  : akoestiek van de ruimte, aanpassing van speaker op versterker (dempingsfactor!),  opstelling van de speakers en last but not least je eigen oren. Wat over blijft is datgene wat je als prettig mag ervaren en dat laatste is - zo individueel als maar kan - het belangrijkste.

gr.
Ton

themaestro

Kennis vraagje:
Ik heb bij de PM8006 dus ook de ND8006 en deze op de "network" aansluiting aangesloten.
Ik heb ook mijn CD17 KI aangesloten op de "CD" ingang om dat eens te kunnen vergelijken.
Nu blijkt dar er een groot verschil zit in de volume weergave als ik van de "CD" naar de "Network" wissel.
Kan dat kloppen?
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

JohnWx

Citaat van: themaestro op mei 18, 2021, 15:04:15
Kennis vraagje:
Ik heb bij de PM8006 dus ook de ND8006 en deze op de "network" aansluiting aangesloten.
Ik heb ook mijn CD17 KI aangesloten op de "CD" ingang om dat eens te kunnen vergelijken.
Nu blijkt dar er een groot verschil zit in de volume weergave als ik van de "CD" naar de "Network" wissel.
Kan dat kloppen?

Even meten dan weet je het maar in principe allebei even hoog of laag uitgangsspanning, maar kan tussen de 2 en 4 volt zitten
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CBdicX

Citaat van: tbanis55 op mei 18, 2021, 13:51:28
Mac... toch echt wel mooi spul.
Trafo-brom: Ook Marantz 250/1200's hadden daar soms last van.
Gelukkig - in die tijd - had de importeur (Amroh) ook een transformatorfabriek.
Dus hop, de trafo in het impregneer bad en weer terug in het apparaat; resultaat: STILTE .... :-)

V.w.b. de geluidskwaliteit:  Ik zou zeggen "pick your choise ..."  : akoestiek van de ruimte, aanpassing van speaker op versterker (dempingsfactor!),  opstelling van de speakers en last but not least je eigen oren. Wat over blijft is datgene wat je als prettig mag ervaren en dat laatste is - zo individueel als maar kan - het belangrijkste.

gr.
Ton

MC trafo zit vol gestort met harde pek.
Wel opmerkelijk dat de nieuwe net zo bromde, viel ook Audio Service op !
Voor mij toen einde MC, ondanks het mooie uiterlijk.

themaestro

Citaat van: John Wx op mei 18, 2021, 21:11:22
Even meten dan weet je het maar in principe allebei even hoog of laag uitgangsspanning, maar kan tussen de 2 en 4 volt zitten
Dat zeg je makkelijk, tegen een onwetende. "Even meten", jaja.....
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

Marvin

Citaat van: themaestro op mei 18, 2021, 15:04:15
Kennis vraagje:
Ik heb bij de PM8006 dus ook de ND8006 en deze op de "network" aansluiting aangesloten.
Ik heb ook mijn CD17 KI aangesloten op de "CD" ingang om dat eens te kunnen vergelijken.
Nu blijkt dar er een groot verschil zit in de volume weergave als ik van de "CD" naar de "Network" wissel.
Kan dat kloppen?
Kan je dat misschien per kanaal aanpassen?

JohnWx

Citaat van: themaestro op mei 19, 2021, 13:02:03
Dat zeg je makkelijk, tegen een onwetende. "Even meten", jaja.....

Met een multimeter.


Je handelt in audio zelf ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

themaestro

Citaat van: John Wx op mei 19, 2021, 13:34:25
Met een multimeter.


Je handelt in audio zelf ?
Ehh... nee.
Ik ben iemand die uit liefhebberij nogal eens van samenstelling in de audio set-up wisselt, altijd op zoek naar de sweet-spot zogezegd. Maar technisch een leek.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

JohnWx

Citaat van: themaestro op mei 25, 2021, 00:49:11
Ehh... nee.
Ik ben iemand die uit liefhebberij nogal eens van samenstelling in de audio set-up wisselt, altijd op zoek naar de sweet-spot zogezegd. Maar technisch een leek.

Als je zoveel erin handelt moet je ondertussen toch wel een bepaalde basis hebben of lees je niet in de spullen die je verkoopt zoals de Astin set
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

themaestro

Citaat van: John Wx op mei 25, 2021, 09:23:12
Als je zoveel erin handelt moet je ondertussen toch wel een bepaalde basis hebben of lees je niet in de spullen die je verkoopt zoals de Astin set
Ik handel niet. Ik lees me wel in qua specs maar heb niet de technische kennis als het gaat over "onder de kap".
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

JohnWx

Citaat van: themaestro op mei 25, 2021, 14:37:36
Ik handel niet. Ik lees me wel in qua specs maar heb niet de technische kennis als het gaat over "onder de kap".

Dan heet het rouleren  :-D

Je hebt steeds mooie spullen  pompom
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.