Kiezen.... zucht......

Gestart door themaestro, april 14, 2021, 22:21:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

themaestro

Ik heb een ND8006 welke mij zeer goed bevalt. Staat nu ingeprikt op een Audio GD Precision2 versterker. Ooit wil ik er een mooie Marantz versterker bij. Ik kijk op de 2e hands markt vooral naar een Pearl Lite of de PM 8006.
Nu is de PM 8006 een stuk jonger en dus duurder maar is-ie ook beter, vooral wat de phonotrap betreft? Meningen welkom.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

Maus

Zoek eens wat plaatjes op en zoek de verschillen..

JohnWx

Citaat van: Maus op april 14, 2021, 22:25:10
Zoek eens wat plaatjes op en zoek de verschillen..

Maak jij er een quiz van  :wink: :-D :-D :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

themaestro

Citaat van: Maus op april 14, 2021, 22:25:10
Zoek eens wat plaatjes op en zoek de verschillen..
Dan kun je alle Marantzen onderhand wel naast elkaar zetten.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

SB_Marantz

Citaat van: John Wx op april 14, 2021, 23:12:17
Maak jij er een quiz van  :wink: :-D :-D :-D


The stone Luke, the stone...... :schater:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

themaestro

Weinig pearl lite en / of pm 8006 gebruikers. Maar " slappe klets" is er genoeg :wink:
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

Maus

Citaat van: themaestro op april 14, 2021, 23:19:48
Dan kun je alle Marantzen onderhand wel naast elkaar zetten.

Neehoor, maar misschien eerst eens doen wat ik voorstel. De modellen waarover het gaat zijn op de behuizing na identiek.

SB_Marantz

#9
Ik heb niet gekeken en ook de schema's niet naast elkaar bekeken.
Is ook niet te vinden van de 8006.
Nog te nieuw denk ik en vroeger kreeg je die er altijd bij.
Persoonlijk vind ik het maar vreemde praktijken.
Men plakt er een steentje op et voila , je hebt een heuse parel in huis.
Getuned door een marketing man. (KI stickertje)
Was voorheen ook al zo met de nog wat beter gebouwde PM-14.
Er kwam de mk2 en KI versie.
Men mocht daar een fiks bedrag meer voor betalen terwijl identiek qua topologie.
Voor mij heeft het merk en meer reeds lange tijd afgedaan.
Ingewijden weten hoe de vork in de steel zit.
Gebruikers begrijpen deze materie simpelweg niet.
Vragen of krijgen advies en doen er vervolgens niets mee.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

NB

Citaat van: themaestro op april 14, 2021, 22:21:00
Ik heb een ND8006 welke mij zeer goed bevalt. Staat nu ingeprikt op een Audio GD Precision2 versterker. Ooit wil ik er een mooie Marantz versterker bij. Ik kijk op de 2e hands markt vooral naar een Pearl Lite of de PM 8006.
Nu is de PM 8006 een stuk jonger en dus duurder maar is-ie ook beter, vooral wat de phonotrap betreft? Meningen welkom.

Ik ken 'm niet. Kan wel een linkje vinden:

https://hifi.nl/artikel/26628/Review-Marantz-PM8006.htm

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

SB_Marantz

#11


De 1260 is nooit in productie geweest. :-o



Lees ook even het stukje over weggooi materiaal.





Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Vinyl_Fuchs

#12
Citaat van: SB_Marantz op april 16, 2021, 08:54:11
Ik heb niet gekeken en ook de schema's niet naast elkaar bekeken.
Is ook niet te vinden van de 8006.
Nog te nieuw denk ik en vroeger kreeg je die er altijd bij.
Persoonlijk vind ik het maar vreemde praktijken.
Men plakt er een steentje op et voila , je hebt een heuse parel in huis.
Getuned door een marketing man. (KI stickertje)
Was voorheen ook al zo met de nog wat beter gebouwde PM-14.
Er kwam de mk2 en KI versie.
Men mocht daar een fiks bedrag meer voor betalen terwijl identiek qua topologie.
Voor mij heeft het merk en meer reeds lange tijd afgedaan.
Ingewijden weten hoe de vork in de steel zit.
Gebruikers begrijpen deze materie simpelweg niet.
Vragen of krijgen advies en doen er vervolgens niets mee.
Niet zo negatief Wilfred: wees blij dat jij en ik nog de duurzame Marantzen in bezit hebben. Feit is dat de hedendaagse consumentenelektronica qua duurzaamheid slechts een schim is van voorheen. Marantz is inmiddels geen highend meer. Moet echter toegeven dat de 11 series mij in het zwart mij wel designtechnisch aanspreekt. Wat mij betreft is de MA9 i.c.m. SC7 mk1 en 2 en de 11 serie het laatste mooie dat Marantz gemaakt heeft. Ben echter tot op heden nog content met mijn ND8006. Komt er hier nog iets anders nieuws van Marantz: zeer onwaarschijnlijk. 
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

Ik merk dit overal: Philips, Bosch, Siemens en zelfs in mindere mate Miele. Rest nog de marketingnaam, maar staan allang niet voor kwaliteit. Wegwerpmaatschappij: "Zum Kotzen".
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

NB

Als tegengif zal ik dan maar melden dat ik nog ontzettend blij met mijn recent aangeschafte PM 6007 ben.
De PM 6004 doet het ook nog steeds prima in mijn slaapvertrek.

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.