Hoe versterkers vergelijken?

Gestart door Gentleman, april 02, 2021, 14:39:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

#15
Citaat van: Gentleman op april 02, 2021, 14:39:49
Hi allen. Klinkt als een 'stomme' beginnersvraag. Maar lees al geruime tijd mee hier en de nodige fora en reviews gelezen. Hobby weer opgepakt en setje weer aan het upgraden en optimaliseren.

Echter...hoe vergelijk je nu de versterkers met elkaar? Puur louter de watt? Of zijn er andere kenmerken om op te letten. Behalve het zelf luisteren en oordelen natuurlijk.

Ik heb hier een SR5023 staan en een PM7004. Ik hoor bijna geen verschil terwijl ik dat wel had verwacht.

Dank voor advies en meedenken.

Grappig hoe wij toch iedere keer op dezelfde vragen, adviezen ed uitkomen in de audio wereld.
Jaar in, jaar uit draaien wij in het zelfde cirkeltje, zeker als er nieuwe aanwas komt.
En er is werkelijk geen andere "hobby" waar met regelmaat dezelfde vragen worden gesteld, en om bevestiging word gevraagd.
Heb ik mijzelf ook "schuldig" aan gemaakt, dus maak je niet druk  :wink:

Grootste verschil tussen versterkers, kabels en andere aanverwante audio spullen is, de partner (vrouw of van andere sekse) en het budget.
Als de partner het mooi vind, hup, kopen die handel, scheelt een hoop discussie in de toekomst.
Want te horen is het niet, en koop waar je budget voor hebt, of er iets over, dat geeft nog een beter gevoel  :-D

JohnWx

Citaat van: CBdicX op april 08, 2021, 14:29:37
Grappig hoe wij toch iedere keer op dezelfde vragen, adviezen ed uitkomen in de audio wereld.
Jaar in, jaar uit draaien wij in het zelfde cirkeltje, zeker als er nieuwe aanwas komt.
En er is werkelijk geen andere "hobby" waar met regelmaat dezelfde vragen worden gesteld, en om bevestiging word gevraagd.
Heb ik mijzelf ook "schuldig" aan gemaakt, dus maak je niet druk  :wink:

Grootste verschil tussen versterkers, kabels en andere aanverwante audio spullen is, de partner (vrouw of van andere sekse) en het budget.
Als de partner het mooi vind, hup, kopen die handel, scheelt een hoop discussie in de toekomst.
Want te horen is het niet, en koop waar je budget voor hebt, of er iets over, dat geeft nog een beter gevoel  :-D

Dit moet eigenlijk op elk fora of nu ook op Facebook bij die hifi en hometheater groepen als standaard bericht  :gp:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Toch is het voor de beginner en nieuweling best een domper als je van een stel ouwe mannen gelijk te horen krijgt dat het allemaal geen donder uit maakt. [emoji16]

Gentleman

en zoals het een 'jongeling' betreft, is die eigenwijs en moet die er zelf achterkomen...levenslessen zijn dat. haaha. rekeninghoudend met de wijze lessen natuurlijk.

CBdicX

Citaat van: marvin op april 08, 2021, 14:54:10
Toch is het voor de beginner en nieuweling best een domper als je van een stel ouwe mannen gelijk te horen krijgt dat het allemaal geen donder uit maakt. [emoji16]

Verstand komt met de leeftijd en zal nooooooooit veranderen.

Ik zie het niet als een domper maar als een opening naar een set die goed bij je past.
Nu hoeft hij minder naar specs te kijken, en meer het hart laten spreken, want het brein neemt je in de maling  :-D :wink:

Gentleman

Maar mannen

Mijn set bestaat straks uit een
PM15S1
UD5007
CD5004 (gaat eruit)

Heos Link hS2 voor online content
En Monitor Audio RX6

Heos home 250 in keuken

Aangevuld als financien het toelaten
Platenspeler

Niets om ontevreden over te zijn toch?

Marvin

In tegendeel, hartstikke mooie installatie zo hoor..!!

JohnWx

Citaat van: Gentleman op april 08, 2021, 15:15:39
Maar mannen

Mijn set bestaat straks uit een
PM15S1
UD5007
CD5004 (gaat eruit)

Heos Link hS2 voor online content
En Monitor Audio RX6

Heos home 250 in keuken

Aangevuld als financien het toelaten
Platenspeler

Niets om ontevreden over te zijn toch?

Zo een CD5004 uit 2011 wat is daar de waarde van misschien interesse
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Tevens zoek jij toch een vintage versterker in de vorm van een 1030/1040/1060/1070 ?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Gentleman

Ik heb de CD5004 op marktplaats staan en biedingen varieren van €100-125.
Anderen gaat daar ook voor weg.

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op april 08, 2021, 18:52:25
Tevens zoek jij toch een vintage versterker in de vorm van een 1030/1040/1060/1070 ?

Ook :-D

Voor de heb maar dan wel een gave qua looks klein krasje oke maar niet dat hij van de kast is gevallen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Gentleman

wat doet de PM7000N in vergelijking met de PM15S1? of weet iemand wat wijsheid is in deze?

De PM7000N is behoorlijk compleet en qua performance audio wise niet veel minder wellicht.

JohnWx

Citaat van: Gentleman op mei 06, 2021, 09:41:02
wat doet de PM7000N in vergelijking met de PM15S1? of weet iemand wat wijsheid is in deze?

De PM7000N is behoorlijk compleet en qua performance audio wise niet veel minder wellicht.

De PM7000N is nieuw en veel meer opties

De PM 15 moet een revisie hebben is 16/17 jaar oud of zoiets

En met een test hier op het forum is er geen verschil met ABx test gebleken tussen een dure en een goedkope versterker

Geleend van CBdicX


Grappig hoe wij toch iedere keer op dezelfde vragen, adviezen ed uitkomen in de audio wereld.
Jaar in, jaar uit draaien wij in het zelfde cirkeltje, zeker als er nieuwe aanwas komt.
En er is werkelijk geen andere "hobby" waar met regelmaat dezelfde vragen worden gesteld, en om bevestiging word gevraagd.
Heb ik mijzelf ook "schuldig" aan gemaakt, dus maak je niet druk

Grootste verschil tussen versterkers, kabels en andere aanverwante audio spullen is, de partner (vrouw of van andere sekse) en het budget.
Als de partner het mooi vind, hup, kopen die handel, scheelt een hoop discussie in de toekomst.
Want te horen is het niet, en koop waar je budget voor hebt, of er iets over, dat geeft nog een beter gevoel 
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Gentleman

de laatste alinea verdient een sticky op de start pagina van het forum  :-D :gp: notworthy

NB

#29
Ik houd er een andere mening op na.
Ik vind dat veel versterkers verschillen van geluidskarakter.
De 2x 6 mm verzilverde luidspreker kabel die ik al jaren gebruikte deed het niet lekker op mijn nieuwe PM 6007,
maar wel op mijn oude PM 6004. Die (verzilverde) is nu na wat experimenteren met verschillende kabels weer terug op de 6004, maar nu in mijn slaapvertrek.
De 6007 geeft duideljk meer hoog en laag. Nu op mijn 6007  koperen 2x 4 mm zitten. Dat klinkt op deze versterker wat relexter.
Ik heb geen behoefte om in meten is weten discussies te belanden, maar voel wel de behoefte om mijn ervaring te vermelden.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.