PM80 MK II vervangen?

Gestart door tins, maart 08, 2021, 18:52:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tins

Goedendag, ik ben al jaren een zeer tevreden luisteraar van de PM80 MK II samen met de impulse 54 luidsprekers.
Nu wil ik mijn tv geluid via de versterker laten lopen en het volume met de afstandsbediening van de tv regelen.
Maar de tv heeft geen volume geregelde audio uitgang.
De tv heeft wel hdmi arc aansluitingen.
Ik heb een hdmi extractor naar cinch die het geluid uit het hdmi signaal haalt en het volume dmv de afstandsbediening van de tv dan regelt.
Maar de combinatie van de tv met losse extractor werkt niet altijd goed.
- Wie heeft hier een betrouwbare oplossing voor?
- Wie kan mij een advies geven welke versterker met hdmi ingangen een vergelijkbare geluidsbeleving geeft als de PM80 MK II ?
(Ik weet dat geluidsbeleving bij iedereen weer anders is en smaken verschillen)

Groet,
Fred

tbanis55

Zelf gebruik ik ook een audio extractor (van Alibaba.com) vanaf hdmi, en dat werkt ok.
punt is wel dat bij onze vorige tv met deze extractor problemen waren.
Wellicht dat je tv te oud is? (dat kan al slechts een paar jaar zijn)
zoals in ons geval.

gr.
Ton

Maus

Heeft de tv ook geen hoofdtelefoon uitgang?

tins

De Philips oled tv heeft wel een hoofdtelefoon aansluiting maar de volume regeling is diep in het menu weg gestopt [emoji20].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

tbanis55

toch even wat vragen:
Wat gaat er mis ? (liefst zo gedetaileerd mogelijk)
Wat is het merk van extractor?
Leeftijd van de TV?
Zijn er meer apparaten met HDMI aangesloten op de TV?

ik lees het wel weer.\

gr.
Ton

tins

#5
De converter komt van Alibaba en is merkloos. De volume regeling gebeurt in hele kleine stapjes. 6 stapjes geeft pas een hele minimale volume verschil.
De tv is ongeveer 2 jaar oud. Philips 55OLED803.
Op de tv is een een Ziggo next aangesloten.

De kleine stapjes van de volume regeling in de converter (via de ab vd tv) is hinderlijk. Maar het grootste probleem is dat als de Ziggo en tv aan gezet worden, werkt de volume regeling vaak niet. De audio van de tv schakelt wel over naar de externe audio, er komt geluid uit de converter maar is niet regelbaar. Ik moet dan in het menu van de Ziggo en tv eea opnieuw instellen om het weer regelbaar te maken.
Als ik een sonos amp ipv de inverter aansluit werkt volume regeling op de sonos inclusief fatsoenlijke volume stapjes wel perfect. Ook na inschakelen van de installatie werkt de sonos altijd perfect.

Hoewie Loewie

Ingewikkeld probleem. :? Ik heb hier mijn Philips TV vanaf de hoofdtelefoon-aansluiting op een receiver aangesloten en dat werkt goed maar inderdaad, de volumeregeling van de hoofdtelefoonaansluiting is wat lastig bereikbaar. In mijn geval in twee stappen dus op zich is dat wel te doen.
HDMI is toch schakelbaar met of zonder link? Misschien kun je eens in de instellingen van de TV op zoek om die HDMI link uit te schakelen voor de HDMI poort waar dat ARC kastje aan hangt. Het is me overigens niet helemaal duidelijk hoe je de afstandsbediening van de TV gekoppeld krijgt aan dat ARC kastje.

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl