Welke Marantz heeft de beste.........

Gestart door themaestro, februari 21, 2021, 14:34:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

themaestro

Even back on topic, we zijn een paar pagina's verder maar eigenlijk nog niet veel meningen over het verschil tussen een PM14 en de PM8006 als het gaat om de phonotrap. Een mening over hoe de verhouding ligt t.o.v. bijv. een nieuwere pm14 s1 en een pearl lite is ook welkom. En als ik bijv. een externe phonoamp neem als een Pro-ject tube box2, ben ik beter af dan met de interne van de PM8006? Dank heren!
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

CBdicX

Citaat van: themaestro op maart 11, 2021, 15:04:16
Even back on topic, we zijn een paar pagina's verder maar eigenlijk nog niet veel meningen over het verschil tussen een PM14 en de PM8006 als het gaat om de phonotrap. Een mening over hoe de verhouding ligt t.o.v. bijv. een nieuwere pm14 s1 en een pearl lite is ook welkom. En als ik bijv. een externe phonoamp neem als een Pro-ject tube box2, ben ik beter af dan met de interne van de PM8006? Dank heren!

Puur mijn opinie, een phonotrap is een versterker, en "wij" zijn er nu wel zo langzamerhand achter dat een versterker, versterkt, en dat is het.

themaestro

Citaat van: CBdicX op maart 11, 2021, 17:03:54
Puur mijn opinie, een phonotrap is een versterker, en "wij" zijn er nu wel zo langzamerhand achter dat een versterker, versterkt, en dat is het.
OK, dan zijn we klaar.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

themaestro

Citaat van: themaestro op maart 11, 2021, 23:54:26
OK, dan zijn we klaar.

Inmiddels heb ik de PM 8006 staan en die heeft een door Marantz zelf nieuw ontwikkelde phonotrap die ontzettend goed is. Ik ben ervan overtuigd dat als je die wilt verbeteren dat je dan minsten een externe trap van minstens 500,- euro of meer aan moet schaffen. En kom nu niet met verhaaltjes in de trant van " een versterker versterkt en that's it" .
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

TurboMarco

Mensen verschillen nu eenmaal van overtuiging.

CiteerEn kom nu niet met verhaaltjes in de trant van " een versterker versterkt en that's it" .
Is ook een overtuiging en ik snap dan ook niet waarom die niet uitgesproken mag worden.

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

pekelvlees

Dat een versterker versterkt is een feit,maar dat die versterker er vervolgens ook klankkleur aan geeft is in mijn oren ook een feit...
En het is dus aan een ieder wat die hier mee doet.
Hoor je het verschil niet,zou ik het lekker houden bij wat het is.
Van dat geld kun je zat leuke andere dingen doen.
Hoor je het verschil wel,leef je uit.
Het is tenslotte je eigen hobby!

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Marantz PM7000N | Marantz UD7007 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-150) | Pro-ject Tubebox S2 | Q Acoustics 3030i

CBdicX

#36
Citaat van: pekelvlees op mei 30, 2021, 13:28:40
Dat een versterker versterkt is een feit,maar dat die versterker er vervolgens ook klankkleur aan geeft is in mijn oren ook een feit...
En het is dus aan een ieder wat die hier mee doet.
Hoor je het verschil niet,zou ik het lekker houden bij wat het is.
Van dat geld kun je zat leuke andere dingen doen.
Hoor je het verschil wel,leef je uit.
Het is tenslotte je eigen hobby!

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Klankkleur ontstaat door aan knoppen te draaien, dan wel laag, midden, of hoog.
En dat geld voor iedere versterker of receiver....
In Direct mode klinken ze allemaal het zelfde 🎶

Maar, inderdaad, iedereen ervaart het anders, en dat maakt het een leuke en interessante hobby, al denkt mijn vrouw daar anders over 😁

En zeker ik had veel geld in mijn zak kunnen houden.
Ach, die marketing ook.........😵