Blu ray speler marantz ?

Gestart door janhifi, januari 09, 2021, 10:11:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

E Hamers

#15
Citaat van: pameijer op januari 10, 2021, 11:47:10
En als je hem vergelijkt met je SA8003, hoor je dan nog veel verschil in de CD-weergave?

De UD klinkt zeker niet verkeerd, deze alleen d.m.v. HDMI aangesloten de SA analoog wat dan warmer klinkt. Een echt 1 op 1 heb ik eigenlijk niet uitgeprobeerd.

Marcel

Citaat van: E Hamers op januari 10, 2021, 11:09:49
Hier het afgelopen jaar ook een UD7007 gekocht via Marktplaats van iemand die was overgestapt naar een 4K speler tot nu toe geen spijt van gehad, het model sluit mooi aan bij mijn SR7007 en SA8003. Sinds de kerst maak ook gebruik van Netflix dit speelt er prima op zonder haperingen, af toe enkele blu-ray 's aan gekocht op MP ook die speelt ie mooi af.

Mvg. Erwin

Mag ik vragen hoe je de UD hebt aangesloten op de SR ? Analoog natuurlijk, maar welke uitgangen van de UD en welke ingangen van de SR ?

Mvrgrt Marcel
Marantz SR7009 - Marantz UD5005 - Marantz NA6006 - Sony MDJ555ES - LGOLED65C8 - Focal Dome - KEF Q10c - Mission 7AS1 - Audio Pro Surround - Siltech/Monster/v.d.Hul (all wired wbt. ethernet) - ZiggoNext

Spikes25

Als je ook blu ray en of dvd gaat afspelen op de UD, altijd HDMI. Dan is analoog niet meer zo natuurlijk.
Analoog als je de ud gaat inzetten als cd speler, maar oordeel zelf. Ik vind alles op de HDMI prima.
Gewoon doen wat je zelf mooi vind, digitaal is geen doodzonde hoor...Mooi man
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

Gentleman

Wat voegt de ud in audio tov de sa?

Citaat van: E Hamers op januari 10, 2021, 11:09:49
Hier het afgelopen jaar ook een UD7007 gekocht via Marktplaats van iemand die was overgestapt naar een 4K speler tot nu toe geen spijt van gehad, het model sluit mooi aan bij mijn SR7007 en SA8003. Sinds de kerst maak ook gebruik van Netflix dit speelt er prima op zonder haperingen, af toe enkele blu-ray 's aan gekocht op MP ook die speelt ie mooi af.

Mvg. Erwin

E Hamers

Citaat van: Marcel op februari 18, 2021, 21:59:11
Mag ik vragen hoe je de UD hebt aangesloten op de SR ? Analoog natuurlijk, maar welke uitgangen van de UD en welke ingangen van de SR ?

Mvrgrt Marcel

Op dit moment alleen d.m.v. een HDMI kabel, geluid/beeld over 1 kabel naar HDMI in SR.

E Hamers

Citaat van: Gentleman op maart 10, 2021, 23:31:10
Wat voegt de ud in audio tov de sa?

Eigenlijk alleen aan gekocht voor dvd/bluray, maar SACD Dire Straits Brothers in Arms multi channel klinkt ook geweldig.
Stond ooit voor de keuze voor een nieuwe cd speler en werd mij aangeraden dat een cd speler toch beter was voor cd en snellere laadtijden echter de laadtijd vindt ik snel genoeg voor de UD. Het maakt mijn set mooi af met beide apparaten.