Blu ray speler marantz ?

Gestart door janhifi, januari 09, 2021, 10:11:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

janhifi

Misschien loop ik wacht achter, maar heeft marantz nog een betaalbare blu ray speler als opvolger van mijn kapotte U5005?

TurboMarco

Ik wou eerst zeggen kijk even bij Marantz op de website maar daar zie je in het kopje thuisbioscoop geen enkele speler meer staan.
Dus het antwoord op jou vraag luid nee.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

pekelvlees

Nee.
Ik zou dan is kijken of je een leuke UD7007 tweedehands op de kop kan tikken als het speciaal Marantz moet zijn.
Ik kocht de mijne een jaar geleden voor 250€ via Marktplaats....

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Marantz PM7000N | Marantz UD7007 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-150) | Pro-ject Tubebox S2 | Q Acoustics 3030i

janhifi


Frits Denon

#4
Als je op MP zoekt op "Marantz UD" kom je wel een paar tegen. (Inclusief jouw vraag advertentie?)
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Spikes25

Ik wil geen spelbreker zijn, maar koop een nieuwe speler, kosten bijna niets meer. Met een tweedehands speler koop je bijna alleen maar ellende. Het zijn apparaten met draaiende onderdelen, en een laser die in kracht afneemt.
Ik heb zelf een UD7007, een vergelijk gemaakt met goedkoop Sony spelertje, ik zie en hoor geen verschil. Ligt niet aan me oren en ogen.
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

JohnWx

Citaat van: Spikes25 op januari 09, 2021, 14:16:55
Ik wil geen spelbreker zijn, maar koop een nieuwe speler, kosten bijna niets meer. Met een tweedehands speler koop je bijna alleen maar ellende. Het zijn apparaten met draaiende onderdelen, en een laser die in kracht afneemt.
Ik heb zelf een UD7007, een vergelijk gemaakt met goedkoop Sony spelertje, ik zie en hoor geen verschil. Ligt niet aan me oren en ogen.

Oog wil ook wat  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

pameijer

Citaat van: Spikes25 op januari 09, 2021, 14:16:55
Ik wil geen spelbreker zijn, maar koop een nieuwe speler, kosten bijna niets meer. Met een tweedehands speler koop je bijna alleen maar ellende. Het zijn apparaten met draaiende onderdelen, en een laser die in kracht afneemt.
Ik heb zelf een UD7007, een vergelijk gemaakt met goedkoop Sony spelertje, ik zie en hoor geen verschil. Ligt niet aan me oren en ogen.

In mijn ervaring is de UD7007 toch wel een dijk van een speler hoor! Was hier hoorbaar beter dan de Panasonic UB9004 en de Anthem BLX200. En in een eerder vergelijk hier met een SA-15S2 hoorde ik geen verschil. Is hier weggegaan puur en alleen vanwege de kleur.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

TurboMarco

Onderschat die goedkope Sony's niet.
Ik heb voor het gemak 3 BD spelers waarvan 2 Sony en 1 Onkyo en hoor en zie geen enkel verschil ,ok de Onk heeft 3D functie en dat zie je dan weer wel.

Ik vind het overigens wel een goed punt van Spike25 want 2e hands blijft een risico en met een nieuwe heb je in ieder geval wel garantie.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

agr64

Ik heb vorige maand maar een Sony ubp x800m2 gekocht en tot nu toe geen spijt van. Uit de doos gelijk  al een veel solider gevoel dan m'n ud5005 en mega basic (geen display en alles moet via hdmi)

RHK

#10
 Pameijer
In mijn ervaring is de UD7007 toch wel een dijk van een speler hoor! Was hier hoorbaar beter dan de Panasonic UB9004 en de Anthem BLX200. En in een eerder vergelijk hier met een SA-15S2 hoorde ik geen verschil. Is hier weggegaan puur en alleen vanwege de kleur.
[/quote]

Voordat ik de Panasonic UB900 kocht, had ik de UD7007, zeker een dijk van een speler, qua streaming/software niet zo stabiel. Vandaar de switch. Ik nam geen hoorbaar verschil waar. Maar dat is natuurlijk met mijn audioapparatuur en met mijn oren beluisterd.  :-D
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

E Hamers

Hier het afgelopen jaar ook een UD7007 gekocht via Marktplaats van iemand die was overgestapt naar een 4K speler tot nu toe geen spijt van gehad, het model sluit mooi aan bij mijn SR7007 en SA8003. Sinds de kerst maak ook gebruik van Netflix dit speelt er prima op zonder haperingen, af toe enkele blu-ray 's aan gekocht op MP ook die speelt ie mooi af.

Mvg. Erwin

pameijer

Citaat van: agr64 op januari 10, 2021, 09:10:46
Ik heb vorige maand maar een Sony ubp x800m2 gekocht en tot nu toe geen spijt van. Uit de doos gelijk  al een veel solider gevoel dan m'n ud5005 en mega basic (geen display en alles moet via hdmi)

En als je hem vergelijkt met je SA8003, hoor je dan nog veel verschil in de CD-weergave?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

xander32

#13
Kijk eens naar een bd speler van Pioneer.

Marantz heeft bd spelers in het assortiment omdat er markt voor is, omdat mensen graag de componenten van één merk hebben zodat het lekker smoelt. Maar andere merken leveren veel meer degelijke en beter functionerende spelers dan Marantz.

agr64

Citaat van: pameijer op januari 10, 2021, 11:47:10
En als je hem vergelijkt met je SA8003, hoor je dan nog veel verschil in de CD-weergave?

Moet ik nog testen. Ik gebruik de SA8003 eigenlijk alleen voor (sa)cd in analoog puur direct via de versterker. Heb alleen wat dvd-a's, SACD's en BD audio's gedraaid in surround en dat klinkt niet anders dan voorheen. Behalve dat de speler mechanisch veel stiller is.