Wie luistert er nog naar FM radio (via Ziggo kabel?)

Gestart door Samro, februari 04, 2020, 18:06:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Samro

Wie luistert er nog naar FM radio via Ziggo kabel? Ziggo trekt nog dit jaar de stekker eruit heb ik vernomen. Ik zou dat erg jammer vinden omdat ik nog enkele fantastische tuners bezit met een geweldige klank via de Ziggo kabel!

Wintertje

Hoi, ik luister nog dagelijks (op een goede Philips :angel: FT 980 tuner) radio via de kabel. Het radiosignaal zal voorlopig niet verdwijnen denk ik. Analoog tv signaal verdwijnt wel gefaseerd.


Wintertje

Dan heb ik een goed excuus om een mooie antenne buiten te zetten....

NB

Ik heb ook nog 3 tuners.Zet  's morgens de radio aan en meestal na een half uurtje ofzo weer uit. Als het ophoudt met de kabel, dan een antennetje aanschaffen of in elkaar knutselen. Of via bluetooth en tablet, wat ik nu ook al steeds vaker doe. Een dab+ dingetje aanschaffen is ook nog een optie. Ik heb er eentje in mijn slaapkamer.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Wintertje

Ik luister graag naar zenders die via de kabel worden uitgezonden en niet (meer) via de ether. Bijv. Radio6, Radio5, Arrow en WDR4.
Gaat een hoop luisteraars kosten.

pameijer

Ik luister zeer veel naar de FM via de kabel van Ziggo. Vind het echt jammer, en snap ook niet dat dit nu echt nodig is omdat ze de internetsnelheden nog hoger willen krijgen. Ze bieden nu al 500Mbit/s aan en dat is zat, echt zat voor iedereen in NL. Nu gaan ze 1000Mbit/s aanbieden en sneuvelt FM, totale waanzin imho.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Frits Denon

Ik luister naar NPO2, zowel via kabel als internetradio. Boven via de fm antenne
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Samro

Analoge tv is hier nog wel maar de digitale Samsung led tv geeft veel mooier beeld via digitale onvanger van Ziggo. Mijn Sony SA5ES tuner doet het geweldig via analoge Ziggo kabel. Ok mijn Marantz receiver speelt BOVEN prima met een fm draadje, maar beneden is het geen succes, vandaar ik graag de Ziggo kabel gebruik!  :yes:

Samro

#9
Citaat van: Wintertje op februari 04, 2020, 18:59:03
Dan heb ik een goed excuus om een mooie antenne buiten te zetten....
De grote fm antenne hebben wij jaren geleden afgebroken! Zo'n grote antenne gaan de vogels op zitten en schijten je hele stoep eronder. Nee daarom liever niet weer zo'n fm antenne.😉

5

Voorn

Citaat van: Samro op februari 04, 2020, 22:20:08
De grote fm antenne hebben wij jaren geleden afgebroken! Zo'n grote antenne gaan de vogels op zitten en schijten je hele stoep eronder. Nee daarom liever niet weer zo'n grote fm antenne.[emoji6]
Ah joh, beetje duivenwering erop en je hebt nog beter ontvangst. [emoji16]

Verstuurd vanaf mijn HTC U Ultra met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

tbanis55

Inderdaad,  Ziggo trekt per maart (in de regio Haarlemmermeer)  de stekker uit de analoge TV.
FM-radio blijft - voor zover ik weet -  nog gewoon bestaan.  De winst in bandbreedte voor de FM-band is marginaal, dus die blijft nog even ongemoeid.

Wat overblijft als FM-radio verdwijnt:
- Gewoon op een antenne (mits voldoende dekking)
- DAB+ via de ether (mits voldoende dekking)
- Netwerk aansluiting gebruiken (mits aanwezig)
- streamen v.a. smartphone/tablet (mits er aansluitingen als bluetooth o.i.d. aanwezig is)

Even voor de beeldvorming:  op de AM/Middengolf is inmiddels ook niks meer te beleven (afgezien van de kwaliteit), Hooguit een lokaal zendertje.

Ook ik zal - vermoedelijk op korte termijn - over moeten stappen op iets "moderns" ondanks dat ik mijn "good old" 2270 aardig had opgeleukt met bluetooth transmitter en receiver en hdmi audio extractor.......

gr.

Ton

Marvin

Heb die brief inderdaad net binnen gekregen, tevens ongelezen de prullenbak in.
Snap dat het wel irritant is als je analoge radio gebruikt en wellicht nog ergens een tv op de zolderkamer analoog van beeld voorziet.
Voor mij verder gelukkig niet van belang.

jrm

Hier al jaren en jaren FM via een dynavox FM antenne. Het is namelijk niet mogelijk om alleen radio signaal te krijgen via de kabel! Je zal en moet tv signaal afnemen. Daarom al meer dan 30 jaar geen kabel aansluiting voor ons.

Ja, wij hebben geen tv....

Samro

Een Dynavox fm antenne hoe ziet dat eruit? (Foto?) . Zoals gezegd heb ik aan mijn tuner die boven staat gewoon een draadje wat daar goed werkt. Maar niet op mijn tuner die beneden staat. De ontvangst is dan slecht! Wat is er beter aan een Dynavox fm antenne? 🤔