Kabeltjes van de verstuurchinees

Gestart door Toxiq, oktober 09, 2019, 15:54:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SB_Marantz

Citaat van: renes59 op oktober 09, 2019, 18:57:20
Ik zou zeggen Mediamarkt, Gamma, Praxis, Hornbach, Bauhaus, Karwei. Gaat sneller en net zo goed.

stupid

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Toxiq

Bij woorden als praxis en gamma krijg ik jeuk en ontzettend uitslag, daar komt echt niks goeds vandaan, hornbach is al beter, maar zit hier niet in de buurt
Mediamarkt is een optie als ik in de buurtje kom

Sneller is niet noodzakelijk, ik ben een geduldig mens ;-)

Paul

Kabels wist niet dat het zoveel jeuk kon veroorzaken.  clown1

Voor mij moet het degelijk connecten en morgen is de menselijke hum weer anders.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

xander32

Citaat van: xander32 op oktober 09, 2019, 19:49:09
Tip; degelijke, mooi afgewerkte kabels voor niet al te veel geld: RU Connected (ff Googlen, het betreft een NL winkel, snelle levering).

:yes:


Citaat van: Toxiq op oktober 10, 2019, 13:21:04
Heb je een voorbeeld/link van wat je geprobeerd hebt en welke wel beter presteerden ?

renes59

Citaat van: Toxiq op oktober 10, 2019, 18:16:24
Bij woorden als praxis en gamma krijg ik jeuk en ontzettend uitslag, daar komt echt niks goeds vandaan, hornbach is al beter, maar zit hier niet in de buurt
Mediamarkt is een optie als ik in de buurtje kom

Sneller is niet noodzakelijk, ik ben een geduldig mens ;-)
Rare Gamma en Praxis hebben ze daar bij jullie.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.


Toxiq

Niet alleen bij ons hoor, ik krijg die uitslag overal als ik in de buurt van 1 die winkels kom  :evil:
Ik mag graag met hout knutselen (mancave van 2 verdiepingen) maar spul uit zaken als gamma/praxis komt er hier zelden in (hooguit een noodsituatie) het is in de meeste gevallen belabberde kwaliteit.

Bij de chinees loop ik die kans ook, maar dan kost het heel weinig, dan is de verwachting niet zo hoog ;-) en daar valt het juist vaak mee

TurboMarco

Kabeltjes van de Neddrlanders hebben mij nog het meest teleurgesteld ,in de eerste plaats MIT ,en ja ik weet dat deze niet hier gemaakt word ,en in de tweede plaats koperdraad van de rol ,dat was er ééntje met een Duitse tekst erop .
De snoertjes die ik uit China gekocht heb doen het nog steeds goed ,goed er zijn fratsen zoals copy's van Furutech en WBT met van die fancy ogende mantels ,maar ze kosten geen drol en doen het nogmaals erg goed .....een signaaltje doorgeven . :-)

Ik vermoed trouwens dat er in dit land best wel wat kabelboeren te vinden zijn die hun waar ook uit China laten komen ,met het verschil dat ze hier er een label en een mooi lulverhaal aan hangen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

SB_Marantz

Citaat van: Paul op oktober 10, 2019, 18:28:15
Kabels wist niet dat het zoveel jeuk kon veroorzaken.  clown1

Voor mij moet het degelijk connecten en morgen is de menselijke hum weer anders.
:schater:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maus

De grote fabriek in China maakt ze voor zowel Ali, mediamarkt, Hornbach en Gamma. Ze verschillen onderling niet veel (mits allen dezelfde goedkope klasse).

Voor de degelijkheid ga ik nog altijd voor blauwe DAP kabels, die zijn werkelijk niet stuk te krijgen (we hebben ze in de verhuur), voor snelheid ga ik naar de gamma maar dat is slechts dichtbij en 'nu nodig, nu hebben', meer niet.

Echter bij de bouwmarkten vind ik ze veel te duur. Evenals een USB C kabel laatst bij een plaatselijke Expert winkel. 17.95 voor een simpele USB C kabel, nee danku.


Wat betreft Ali...

Citaat van: Toxiq op oktober 09, 2019, 22:22:36
Ali zelf veel goede ervaring mee, 1 op de 100 pakjes gaat eens mis, dan vul je een formuliertje in en krijg je je geld terug

Die ervaring heb ik ook. Zo'n 100 dingen besteld, éénmalig niet aangekomen. Netjes geld terug. Maar je moet er wel wat moeite voor doen. Een simpel mailtje in Engels is niet voldoende..

TurboMarco

17.95 voor een USB C kabeltje  :-o ,en dan te bedenken dat deze bij Alixpress gemiddeld 1,- kost ...inclusief verzenden !
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Ik neem aan dat jouw 'verbazing' is geveinsd, je draait onderwijl lang genoeg mee om beter te weten hoe de markt in elkaar steekt, dat pretendeer je ook steevast middels jouw reply.

Tussen die beide bedragen zit een verschil. Echter, betreft het verschil met de zgn A-merken kabels, zijn die van RU Connected duidelijk de voordelige keuze. Zo is mij reply bedoeld, zo mag je deze interpreteren.

Citaat van: TurboMarco op oktober 11, 2019, 09:58:35
17.95 voor een USB C kabeltje  :-o ,en dan te bedenken dat deze bij Alixpress gemiddeld 1,- kost ...inclusief verzenden !

TurboMarco

Citaat van: xander32 op oktober 11, 2019, 10:44:24
Ik neem aan dat jouw 'verbazing' is geveinsd, je draait onderwijl lang genoeg mee om beter te weten hoe de markt in elkaar steekt, dat pretendeer je ook steevast middels jouw reply.

Tussen die beide bedragen zit een verschil. Echter, betreft het verschil met de zgn A-merken kabels, zijn die van RU Connected duidelijk de voordelige keuze. Zo is mij reply bedoeld, zo mag je deze interpreteren.
Ik draai idd al een tijdje mee ,echter USB C draait nog niet zolang mee  :wink: en ik heb het zelf nog niet eens in gebruik genomen .
Dat Neddrlandse winkeliers hun inkomsten moeten genereren begrijp ik ook wel ,maar gelukkig is er de optie om direct online te kunnen bestellen bij "de verstuurchinees"  :schater: ,ieder is daar vrij in.




(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

pameijer

Voor de gewone interlinks gebruik ik tegenwoordig videokabel. Die is beter afgeschermd en functioneren perfect. Ik koop dan deze: https://www.ebay.nl/itm/HQ-Single-RCA-Phono-to-Phono-Composite-Video-Cable-1m-2m-3m-5m-10m/130783157105 , kost je ook maar evenveel als een kilootje kaas die niet van de chinees komt.

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Toxiq

#29
Citaat van: pameijer op oktober 11, 2019, 11:35:44kost je ook maar evenveel als een kilootje kaas die niet van de chinees komt.

Nou.... als de politiek zijn zin krijgt kan dat zomaar eens het geval worden, maar hey...dan wel weer gratis aan de deur geleverd  :schater:

Bedankt voor de link