kimber kable

Gestart door thom, januari 05, 2008, 15:01:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thom

zo weer een nieuw doel, nu wil ik al me kabels aanpassen

ik wil alles het zelfde merk gaan doen, en zit te denken aan kimber kable. zijn toeg de wat betere kabels voor een redelijke prijs. zal allemaal niet in een keer lukken maar steeds weer een kabeltje erbij.

nu wil ik met de basic interlinks beginnen om alles te vernieuwen, hier de link:
http://www.kimber.com/Products/Interconnects/Tonik/Tonik_Spec.aspx

maar welke terminals zal ik gebruiken, iemand een idee welke de beste is????

en zijn er mensen die ervaring hebben met dit merk???

mahansz

hee thom,

tegenwoordig ben ik ook aan de Kimber Cable, zeer goed spul moet ik zeggen! zelf heb ik de Kimber Hero, heerlijke kabel met WBT pluggen. Maar wat is je budget voor een interlink eigenlijk? Wil je nieuw of tweedehands?
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

thom

Citaat van: mahansz op januari 05, 2008, 15:17:33
hee thom,

tegenwoordig ben ik ook aan de Kimber Cable, zeer goed spul moet ik zeggen! zelf heb ik de Kimber Hero, heerlijke kabel met WBT pluggen. Maar wat is je budget voor een interlink eigenlijk? Wil je nieuw of tweedehands?

ik wil deze interlink gaan gebruiken dan van 1 meter, en dan nog effe kijken werlke pluggen
http://www.hobo.nl/webwinkel/catalog/product_info.php?cPath=13_163_167_44&products_id=1597&osCsid=c4fab807b239b7db8f58f203d1c50965
dus kom rond de 100,- per 2interlinks uit.

en dan deze coax
http://www.hobo.nl/webwinkel/catalog/product_info.php?cPath=13_163_45&products_id=1609&osCsid=507c37dd8fcc91f06ee533b1c4430ea7

en dan nog een paar speaker kabels, wete nog niet welke.

denk dat ik aan deze kabels een goede heb, hoef ik daar voorlipg niks meer aan te doen, maarja wordt kabesl oor kabesl kopen denk ik.

moet ik alleen eerst efef weten welke pluggen??

Maurice

Thom, waarom ga je niet zelf interlinks maken?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

thom

Citaat van: Maurice op januari 05, 2008, 15:27:44
Thom, waarom ga je niet zelf interlinks maken?
heb ik ook wel gedaan, gebruik ik zelf nu ook. maar ben de zelfbouw voorlopig effe zat. en zo weet ik zeker dat het goed is.

mahansz

WBT heeft een goede naam opgebouwd, maar daar betaal je natuurlijk ook voor. Het zijn mooie solide pluggen, welke volgens het 'aanschroef' principe werken, wat een gegarandeerd goede aansluiting geeft.
Maar waarom ga je niet tweedehands kijken? Itt apparatuur is er weinig bij kabels wat er stuk kan gaan. Om MP staat er bijv. een KCAG te koop voor €125  :wink: Ook andere modellen zijn prima tweedehands te vinden, en voor een fractie van de prijs... :yes:
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

thom

Citaat van: mahansz op januari 05, 2008, 15:31:42
WBT heeft een goede naam opgebouwd, maar daar betaal je natuurlijk ook voor. Het zijn mooie solide pluggen, welke volgens het 'aanschroef' principe werken, wat een gegarandeerd goede aansluiting geeft.
Maar waarom ga je niet tweedehands kijken? Itt apparatuur is er weinig bij kabels wat er stuk kan gaan. Om MP staat er bijv. een KCAG te koop voor €125  :wink: Ook andere modellen zijn prima tweedehands te vinden, en voor een fractie van de prijs... :yes:
heb al wel een beetje zitten kijken, maar ga liever voor de verse lucht van nieuwe kabels. gewoon voor het gevoel.

thom

maar wat vin je van de kabel's ze zouden warm moeten klinken mee eens?

Maurice

Citaat van: thom op januari 05, 2008, 15:29:26
heb ik ook wel gedaan, gebruik ik zelf nu ook. maar ben de zelfbouw voorlopig effe zat. en zo weet ik zeker dat het goed is.
Met mooie microfoonkabel en Intertechnik pluggen?
Dan zou je eens een vergelijk moeten doen! Kun je nog wel eens terugkomen op nieuwe kabels komen!

Citaat van: thom op januari 05, 2008, 15:34:26
heb al wel een beetje zitten kijken, maar ga liever voor de verse lucht van nieuwe kabels. gewoon voor het gevoel.
Jij gaat voor de gebakken lucht van kabelleveranciers  nonono
Theoretisch gezien zou volgens de kabelboeren een ingespeelde kabel beter moeten klinken, dus zou je juist 2ehands moeten kopen!



Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

thom

Citaat van: Maurice op januari 05, 2008, 15:45:44
Met mooie microfoonkabel en Intertechnik pluggen?
Dan zou je eens een vergelijk moeten doen! Kun je nog wel eens terugkomen op nieuwe kabels komen!
Jij gaat voor de gebakken lucht van kabelleveranciers  nonono
Theoretisch gezien zou volgens de kabelboeren een ingespeelde kabel beter moeten klinken, dus zou je juist 2ehands moeten kopen!




is gewoon een stuk anologe kabels van 10,- de meter met een stel pluggen erop

weet ook wel dat ik dan weer betaal, en dat het ookwel gezeik is omdat ik ze nieuw wil. en dat inspelen doe ik zelf wel. wil gewoon een stel nieuwe kan ik gelijk is bij die winkel kijken. je weet nog waar ik het een tijd geleden met je over had, mischien kan ik daar wat leuk's regelen ipv correct.

maargoed voorlopig heb ik nog geen geld :|

mahansz

tja, er blijft natuurlijk altijd een tweestrijd tussen kabel 'believers' en 'haters', da's zo klaar als een klontje.
Zelf heb ik in ieder geval weldegelijk een verschil tussen verschillende speakerkabels gehoord, qua interlinks weet ik het niet echt. Ik heb destijds een setje zilveren kabels verkocht  violent1 omdat ik er ook niet echt geloofde dat het veel uit kan maken. Sindsdien loop ik alleen maar te kloten met kabels om die 'sound' terug te krijgen... of het nou een heerlijk placebo-effect is, weet ik niet, maar om één of andere reden mis ik ze wel.
Ik ben meer van het principe dat 'de kabel zo sterk is als de zwakste schakel'. Waarom een dure, goede spullen hebben als ze verbonden worden met dropveterdraad? Tuurlijk moet je er geen fortuin aan uitgeven, maar een beetje degelijkheid kan geen kwaad.
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

thom

ik ben zeker van mening dat je verschil hoord, doe er maar eens een dropveter tussen of een (goede) kabel. ik zelf hoor het verschil. en een fortuin geef ik er zeker niet aan uit. maar zoon 100,- per kabel lijkt me een mooi bedrag dan weet ik zeker dat ik geen rommel heb en is ook weer niet tegek.

mahansz

nog even qua vermogen uitgeven aan bekabeling: geloof me, sommige mensen kunnen hier echt een ongelovelijk bedrag aan uitgeven, ik kan het weten! Laatst is er bij m'n werk voor €15000 aan kabels voor één set verkocht.... (ja je leest het goed, €15.000,- )  :-o :-o :-o
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

mahansz

[offtopic]

tof, ik ben net een marantz loony geworden!  :lol:

[/offtopic]
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

mahansz

Citaat van: thom op januari 05, 2008, 15:43:34
maar wat vin je van de kabel's ze zouden warm moeten klinken mee eens?

'k heb ze nog maar net, maar het klinkt inderdaad wel warm, zonder wollig te worden. Past wel een beetje bij de marantz-sound. En die WBT pluggen zien er wel vet uit (ook al prop je ze achter je set....)
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen