Welke luidsprekers op Marantz PM8005?

Gestart door Samro, april 08, 2016, 01:56:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Samro

Citaat van: Zep op juli 01, 2016, 09:51:49
Audiofiel geheim he, zoek meer eens op "down-ampen" op dit forum  :wink:

Wat staat er bij jou in de koelkast?  :-P
Maak daar ook eens een foto van haha....misschien een leuk nieuw topic voor leden, "de inhoud van je koelkast" met foto's.
Zegt toch iets over je smaak he  :-D
Daar waag ik me niet aan... :wink: Ik doe aan de lijn, dan is het ook niet zo interessant wat er hier in de koelkast staat :-D
Ik houd het maar bij audio op dit forum. Ik heb vandaag maar eens mijn oude Marantz sr-47 receiver op de T+A Criterion Tal x1 losgelaten. Dat lukt wel, maar de versterker moet er wel flink aan trekken! Ik houd geen 'gas'  over. :no: Op de Celestion dl8 speelt deze receiver evenwel geweldig! :wink: :angel:

Gerrald

#91
Nu is mijn menig een beetje gekleurd in deze maar ik heb laatst de PM8005 op de JK Reference 1 en op de (door mij aangeschafte) JK Reference junior's.
Dat was ook het moment waarop het  byebye Naim was want die had ik meegenomen als referentie voor mij.

Klonk super lekker ruimtelijk met een fantastische plaatsing en een super verassend laag (Reference 1 gaat nog een stukje verder dan de Junior's maar daar moet je woonkamer/luisterruimte wel naar zijn)

Het is maar een tip, al is het super leuk om bij Johan en Martijn binnen te wandelen en je oren eens lekker te laten verwennen


Edit: ik had niet gelezen dat je al wat gekocht had......  redface
Maar toch zou ik er eens langs gaan ;-)
|-Marantz PM17-|-Trigon Vanguard II-|-Thorens TD166 H.A.T. mod-|-Denon DL304-|-JK type 2 interlinks-|-JK Powercord-|-JK Reference Junior-|

Samro

Citaat van: Gerrald op augustus 24, 2016, 12:27:27
Nu is mijn menig een beetje gekleurd in deze maar ik heb laatst de PM8005 op de JK Reference 1 en op de (door mij aangeschafte) JK Reference junior's.
Dat was ook het moment waarop het  byebye Naim was want die had ik meegenomen als referentie voor mij.

Klonk super lekker ruimtelijk met een fantastische plaatsing en een super verassend laag (Reference 1 gaat nog een stukje verder dan de Junior's maar daar moet je woonkamer/luisterruimte wel naar zijn)

Het is maar een tip, al is het super leuk om bij Johan en Martijn binnen te wandelen en je oren eens lekker te laten verwennen


Edit: ik had niet gelezen dat je al wat gekocht had......  redface
Maar toch zou ik er eens langs gaan ;-)
Mooi dat je zo tevreden bent met de PM8005/JK Junior combi. De Refernce 1 heb ik even bekeken op internet, en ziet er wel gaaf uit vind ik. En: Ik ben niet gehecht aan mijn T+A speakers welke in nu heb, al ben ik er wel tevreden mee. Kan ze zo weer verkopen als ik wil. Ik heb tenslotte al een setje of 20 luidsprekers gehad de afgelopen jaren  :-o
Ik weet niet wie Johan en Martijn zijn  :?

Samro

Citaat van: Zep op april 10, 2016, 11:10:01
Klopt, ik heb menig vloerstaanders gehoord die stukken "minder" klonken. Was ook de duurste in de Boston lijn, bij introductie nieuwprijs van 1500 euries. Uiteraard zijn er ook vele mooie vloerstaanders (met meer laag) maar voor hetzelfde niveau in detail etc. stukken duurder.
Ik las dit oude topic nog eens door, want ik herinnerde me dat mij eens de tip was gegeven om kleine Boston Acoustics bij de Marantz te combineren. NU PAS heb ik bij een Leema Tucana II de Kleine Boston A25 gescoord op MP, als nieuw nog met het cellofaan er nog op en ze klinken werkelijk geweldig goed. Mooi open en rustig geluidsbeeld, muzikaal! En de bas is inderdaad heel behoorlijk goed (ze staan zo'n 50 cm van de achtermuur) wat een mooi volle bas geeft. Deze zijn in elk geval hoe ongelooflijk het ook klinkt een goede match bij de Leema Tucana.