Welke luidsprekers op Marantz PM8005?

Gestart door Samro, april 08, 2016, 01:56:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zep

Citaat van: schieper op april 11, 2016, 10:07:57
Heb zelf jaren met plezier de pm 7001 ki met quadral m5 geluisterd. Zelf zou ik zeker bij een kleine ruimte, monitor speakers overwegen. Mijn quadralls ( en ik denk de meeste zuilen) hebben aan alle kanten ruimte nodig 30cm zo niet meet) en zeker naar voren. Daarnaast zit ik ca. 2 m van de speakers en dat vind ik eigenlijk te dicht. Mocht ik ooit nieuwe speakers kopen neem ik goede compact speakers op statief. Ondsnks dat onze woonkamer meer als 35m2 is.

Zit ook zo'n 2 a 2,5 meter op mijn sweetspot, als ik de kraan opendraai word ik weggeblazen...en dan hoef ik nog niet eens mijn sub aan te zetten. Alleen als ik zin heb in een extra trap na  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

xander32

Het voordeel van nearfield luisteren is dat je veel direct geluid krijgt, daardoor heb je wat minder verstoringen vanuit omgevingsinvloeden.

Zep

Citaat van: xander32 op april 11, 2016, 18:44:30
Het voordeel van nearfield luisteren is dat je veel direct geluid krijgt, daardoor heb je wat minder verstoringen vanuit omgevingsinvloeden.

Klopt xander, sowieso....of ik ga muziek luisteren (op mijn sweetspot) of....ergens anders in de kamer zitten met andere bezigheden en dan is het voor mij achtergrond muziek.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Siddartha

Een goede monitor in een kleinere ruimte kan het vaak beter doen dan een vloerstaander, zeker door conergain welke voor extra rommelig laag kan zorgen. Maar het beste blijft uitproberen, al kan dat niet altijd..
Marantz PM7004 - Cambridge Audio DAC Magic
Marantz CD6005 - Marantz ST7001 - Akai AS2000 draaitafel - Shure M44-7 element
Netgear ReadyNas Duo - Mac Mini
Boston Acoustics VS260S - Samsung 40F6400 Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ohm

xander32

Wat maakt een monitor voor jou een 'goede' ?

Dat een monitor soms beter zal matchen met een ruimte dan een zuil kan ik beamen, heb dat een paar keer mogen ervaren. Of betreffende monitoren onder het kopje 'goed' vallen, is mij niet helder :roll:.


Citaat van: Siddartha op april 11, 2016, 21:08:32
Een goede monitor in een kleinere ruimte kan het vaak beter doen dan een vloerstaander, zeker door conergain welke voor extra rommelig laag kan zorgen. Maar het beste blijft uitproberen, al kan dat niet altijd..

Siddartha

Citaat van: xander32 op april 12, 2016, 06:34:01
Wat maakt een monitor voor jou een 'goede' ?

Dat een monitor soms beter zal matchen met een ruimte dan een zuil kan ik beamen, heb dat een paar keer mogen ervaren. Of betreffende monitoren onder het kopje 'goed' vallen, is mij niet helder :roll:.
Nou, een monitor die in staat is het opgegeven frequentiebereik solide weer te geven. Dus niet al te snel af valt in het laag en rommelig gaat klinken bij drukkere passages. 
Marantz PM7004 - Cambridge Audio DAC Magic
Marantz CD6005 - Marantz ST7001 - Akai AS2000 draaitafel - Shure M44-7 element
Netgear ReadyNas Duo - Mac Mini
Boston Acoustics VS260S - Samsung 40F6400 Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ohm

mountainbiker

Citaat van: Siddartha op april 11, 2016, 21:08:32
Een goede monitor in een kleinere ruimte kan het vaak beter doen dan een vloerstaander, zeker door conergain welke voor extra rommelig laag kan zorgen. Maar het beste blijft uitproberen, al kan dat niet altijd..
http://www.popschoolmaastricht.nl/college_geluid_snelheid_frequentie_golflengte.php?menu=menuGeluidstechniek
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

schieper

Ondanks dat wij dus een grote woonkamer hebben hebben de quadrals baat bij het zeker 30cm zo niet meer vd muur af staan. De 'sweet spot' zit dan richting de 3 meter daar achter. Plus voor het beste effect wil ik dan niks tussen de speaker en de luisterplek hebben. Dat betekend bank midden in de woonkamer en woonkamer tafel weg. Dat wil de vrouw niet.

Ondanks dat het beter kan ben ik uitstekend tevreden over de huidige opstelling en configuratie en kan van mijn muziek genieten. Ooit zal ik misschien de quadrals weg gooien en nieuwe fancy speakers op stands komen. Maar dat zal niet in de eerstvolgende paar jaar zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

Samro

Citaat van: Samro op april 08, 2016, 11:56:31
Bedankt voor jou reactie. Als ik de reviews lees worden de Q A 3050 de hemel in geprezen. Vandaar ik ze gekocht had. Ik denk dat de Marantz 8005 een betere luidspreker verdiend. Ik heb de stereo set in de keuken staan zo'n 4,5 bij 3,80 meter met een L hoek en tegelvloer, wat voor de akoestiek wel een nadeel is weet ik. Toch klonken andere speakers (op andere versterker) wel beter. Ik wilde gewoon wat anders, maar ik mis toch een verfijnde klank. De bas valt me ook wat tegen, wat ik er over gelezen had. Mijn T+A's die ik lange tijd heb gehad hebben een veel diepere bas. Ik denk er over de Q A's toch weer te gaan verkopen.
Foto Marantz PM8005 + Q Acoustics 3050
Als het goed is heb ik de Q A's verkocht en worden ze na het weekend opgehaald. Uiteraard na goedkeuring van de klank. Het is dus nog even afwachten of ze goed bevonden worden.  :-D

Zep

Citaat van: Samro op april 16, 2016, 20:05:24
Als het goed is heb ik de Q A's verkocht en worden ze na het weekend opgehaald. Uiteraard na goedkeuring van de klank. Het is dus nog even afwachten of ze goed bevonden worden.  :-D

Al een idee voor vervanging, welke luidsprekers je wil aanschaffen na verkoop?
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Samro

Ik heb hier op het forum al wat suggesties gekregen natuurlijk, en ook van audiovrienden. Eerlijk gezegd weet ik het nog niet. Als de Q A's weg zijn knoop ik mijn 40 jaar oude Philips HIFI's monitors eerst aan de Marantz. Dat is ook niet mijn ding, maar voor reserve tot zolang ik andere speakers heb gevonden. Het mooiste zou zijn dat ik ze hier eerst thuis kan beluisteren op mijn Marantz. Uiteraard laat ik hier nog weten wat het gaat worden. :wink: 

Samro

Citaat van: Samro op april 16, 2016, 20:05:24
Als het goed is heb ik de Q A's verkocht en worden ze na het weekend opgehaald. Uiteraard na goedkeuring van de klank. Het is dus nog even afwachten of ze goed bevonden worden.  :-D
Degene die de Q A's gisteren zou ophalen is doodleuk niet op komen dagen! Geen telefoontje, geen e-mail van hem gehad. Ik heb helemaal niks weer gehoord van die z.g.n 'belangstellende', hoewel hij serieus geïnteresseerd leek! 

Zep

Citaat van: Samro op april 19, 2016, 22:37:04
Degene die de Q A's gisteren zou ophalen is doodleuk niet op komen dagen! Geen telefoontje, geen e-mail van hem gehad. Ik heb helemaal niks weer gehoord van die z.g.n 'belangstellende', hoewel hij serieus geïnteresseerd leek!

Ja, is altijd maar afwachten of iemand komt opdagen. Net als met bieden op mp, ga je akkoord dan zijn ze opeens niet meer thuis  :wink:
Binnenkort ook maar eens een poging wagen op mp, heb nog wat audio-spul in de kast liggen  :|
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Brutus

Citaat van: Samro op april 19, 2016, 22:37:04
Degene die de Q A's gisteren zou ophalen is doodleuk niet op komen dagen! Geen telefoontje, geen e-mail van hem gehad. Ik heb helemaal niks weer gehoord van die z.g.n 'belangstellende', hoewel hij serieus geïnteresseerd leek!

Voor sommige mensen schijnt dat een hobby te zijn.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Samro

Ik snap die lui niet die niet op komen dagen na een serieuze afspraak. Wat heb je daar nu aan? Het rare is dat ik Zondagmiddag een afspraak had met een ander die de Q A's ook graag wilde  beluisteren, welke ik nog snel moest afzeggen omdat mijn broer plotseling naar het ziekenhuis gebracht moest worden met de ziekenauto. Deze belangstellende wil deze week nog graag komen liet hij weten.  :-)