hulp gezocht voor nieuwe cd-speler

Gestart door Alfi, februari 05, 2014, 22:36:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alfi

Hallo Allemaal,

Wie kan mij helpen met het vinden van een juiste CD speler.

Zelf zat ik te denken aan het merk Marantz type cd 17 mk2 ki,
maar er is zo veel keuze je wordt er duizelig van.

Zelf heb ik xanadu boxen en een alfi versterker.

hoeveel geld ik er aan wil uit geven vind ik moeilijk, maar het moet wel normaal blijven.

Wie kan mij adviseren?

Mvg.Erik


thanatos

Het is maar precies wat je zoekt ?

Als iemand mij advies vraag voor een goede cd speler geef ik meestal het advies voor een goed loopwerk te kiezen en een goede losse DAC.

Bijvoorbeeld een Pioneer stable platter (PD-S901 http://i298.photobucket.com/albums/mm266/hifidol/DSCF1316_zpsf8ad07a8.jpg ) of een Sony ES speler en dan een DAC naar keuze.

Dit geeft je de vrijheid om ook andere bronnen aan je DAC te koppelen (streamen b.v.).

Maar je genoemde Marantz is ook een leuke. Let op bij aanschaf op soepele snelle en geruisloze lades. CD die vlot ingelezen worden en skippen naar andere nummers moet snel en zonder hoorbaar 'hunten' van de laser.

Ik heb als laatste cd speler een CD-80 gehad en dat voelde ook aan als een tank!

Maurice

Wat een normale uitgave is, is voor iedereen anders. Voor de één is dat €100, voor een ander €3000. Iets van een richting is dan wel wenselijk.

Aangezien je een CD17 noemt, ben je blijkbaar 2ehands aan het kijken.
Dan kan ik je bijvoorbeeld een CD72SE aanbevelen, die je voor onder de €100 moet kunnen vinden (heb €75 voor de mijne betaald). Zit een goede dac in en een oersterk loopwerk (CDM4). Is al wel een oudere cd-speler, die vaak een nieuw ladetandwieltje nodig hebben, maar dan ook weer onverwoestbaar doorgaat.
Deze speler voldoet voor mij nu beter dan mijn nieuwere CD6000 OSE die ook nog de nodige modificaties heeft gehad.

Zijn er nog meer eisen of wensen? Uiterlijk, aansluitmogelijkheden (bijv zoals thanatos meld tbv aansluiten streamer)? De juiste speler is subjectief ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Whisper.nl

Zoek je het in de vintage hoek dan zag ik laatst nog een Cd 11 LE langskomen hier op het forum.

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Rutger1

In de V&A staat nog een mooie CD15 te koop voor slechts 1500  :wink:
Of ik heb hier nog een mooie SA-14 v2 staan die je kan overnemen.

Evengoed blijft altijd de vraag hoeveel je ongeveer wilt uitgeven  8-)
-= Marantz PM15, Marantz SA-14 v2,  MIT Terminator2 (bi-wire), MIT MI330 (XLR), Von Schweikert VR4-jr =-

Sold Marantz DV7600, B&W DM630i

Alfi

Bedankt voor jullie informatie.

Ik ben er nog niet uit of ik nu een gebruikte of een nieuwe cd speler moet kopen.
Want een gebruikte is altijd maar afwachten wat je krijgt, vooral als je via marktplaats koopt.

En wat is het voordeel om een losse DAC te nemen, en wat kan daar zoal meedoen? Had gehoord van streamen maar ben daar niet helemaal in thuis, want ik zit nog in de analoge tijdperk.

En wat is een goede loopwerk.

En qua uitgave zat ik zelf toch te denken tussen de 500 a 700 euro, of heb ik daar niks fatsoenlijks voor.

meer suggesties zijn altijd welkom.

hello

Maus

Mijn ervaring is dat er in de goedkopere spelers tegenwoordig goedkope cdrom loopwerkjes zitten. Ik heb afgelopen week een dikke NAD speler open gehad, echt triest hoe dat in elkaar zit.

Als je een oude Marantz koopt, of Philips, en daar een losse dac aan knoopt, kun je jaren vooruit. De dac is het duurste dan. Spelertje kost nog geen 100 euro als je goed zoekt.

Cornelis1921

#7
Citaat van: Maus op februari 07, 2014, 14:42:30
Mijn ervaring is dat er in de goedkopere spelers tegenwoordig goedkope cdrom loopwerkjes zitten. Ik heb afgelopen week een dikke NAD speler open gehad, echt triest hoe dat in elkaar zit.
Zou dit ook voor Marantz kunnen gelden Maus?
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Maurice

Citaat van: Cornelis1921 op februari 07, 2014, 15:32:31
Zou dit ook voor Marantz kunnen gelden Maus?
laat dat kunnen maar weg, tegenwoordig de standaard volgens mij.

Verzonden door een infadel zonder pc

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

renes59

#9
Laatst mijn 24 jaar oude cd 60 meegenomen naar een muziekdag van een buurforum, speelde de sterren van de hemel. Met een plastic loopwerkje erin, dat zegt niet zoveel. De Rolling Stones klonken op de cd 60 net zo goed als op een Sony met puck en zwaar loopwerk.
Zo'n cd 17 is een goede speler die er nog eens goed uitziet ook, ik zou zeggen doen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Maurice

Die cd60 heeft ook een cdm4 renes59, zo worden ze niet meer gemaakt ;D
Een loopwerk is meer dan een laatje.

Maar voor genoemd budget is veel moois te krijgen. Cd17 en cd14 moet kunnen, denk ook een recentere sa15. Of een nieuwe speler met garantie.

Verzonden door een infadel zonder pc

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Marvin

Kan iemand mij vertellen wat cd's zijn en, wellicht, hoe zo'n speler eruit ziet??!

Cornelis1921

Citaat van: marvin op februari 08, 2014, 03:48:20
Kan iemand mij vertellen wat cd's zijn en, wellicht, hoe zo'n speler eruit ziet??!
:wink: byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

renes59

Citaat van: Maurice op februari 07, 2014, 21:54:57
Die cd60 heeft ook een cdm4 renes59, zo worden ze niet meer gemaakt ;D
Een loopwerk is meer dan een laatje.
Ik heb de speler wel eens open gehad omdat er een cd vast in zat. Had niet het idee dat dat nu een stabiel ding was, vond het een plastic ding, maakt niet uit als het maar goed klinkt.
Wat voor types loopwerken er in de spelers zitten?, daar heb ik geen verstand van.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Maurice

En dat heb je mijns inziens een punt, want de oude cd spelers doen het nog steeds erg goed, klank qua dac is persoonlijk, als het al hoorbaar is.

Verzonden door een infadel zonder pc

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude