CD 6005 of UD 5007

Gestart door 100%Marantz, november 28, 2013, 11:50:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

100%Marantz

Ben op zoek naar een HC set en heb reeds een SR 5007 gevonden, front speakers en center speaker

Wat de bron betreft twijfel ik tussen:

1. Een CD 6005 en bestaande DVD (Philips) behouden voor DVD/BR
Ben zeker van de kwaliteiten van de CD 6005

2. Een UD 5007, is beter voor BR en DVD natuurlijk, maar ik vrees 2 zaken:
       1. Is traag om op te starten, typisch voor een DVD speler. Is een UD sneller?
       2. Maakt het toestel meer geluid/lawaai dan de CD speler aangezien de DVD sneller draait. Ik verwacht "nee"
           voor een toestel aan die prijs, maar wil zeker zijn, want ik heb een DV 4003 en deze hoor ik veel te veel,
           vooral de 10 eerste minuten en dat irriteerd mij. :|

Visueel is de UD alleen natuurlijk een betere oplossing.

Graag jullie ervaringen met een UD 5005 of 5007 AUB?  8-)

marantz, what else?

JohnWx

volgens mij nog trager hij gaat laag voor laag af wat voor info hij kan afspelen


visueel kan ook een grote rol zijn dus deze bijdrage is weer  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

er zit qua beeld 0.0 verschil tussen een blu ray speler van 50 euro of een top oppo omdat die blu ray speler niets anders doet dan een digitaal signaal doorgeeft aan je tv. die doet de processing. dit zeggen inmiddles ook vele vakbladen. ik heb hier 4 blu ray spelers gehad en ze geven allemaal hetzelfde beeld, niet te onderscheiden als je de interne beeld processing uit zet. (die in je tv is waarscheinlijk beter). zie het als loopwerken voor de beeld-dac van je tv, meer niet. de goedkoopste panasonic, sony whatever volstaat.

voor het beed zou ik het niet doen. tenzij je specifieke features wilt zoals 3d ed.

voor de sound lijkt het me om het even of je nu een ud of cd neemt. zal niet veel tussen zitten. en die brengen prima geluid voort uit hubn analoge uitgangen. wil je meer kan je altijd nog gaan richting sa15
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

100%Marantz

Citaat van: John Wx op november 28, 2013, 12:07:38
volgens mij nog trager hij gaat laag voor laag af wat voor info hij kan afspelen


Dit doet een normale DVD toch ook?
En op een CD speler is er maar 1 laag, verder zal hij niets vinden, dus waarom trager?
marantz, what else?

100%Marantz

Citaat van: Zoldar op november 28, 2013, 12:10:02
er zit qua beeld 0.0 verschil tussen een blu ray speler van 50 euro of een top oppo omdat die blu ray speler niets anders doet dan een digitaal signaal doorgeeft aan je tv. die doet de processing. dit zeggen inmiddles ook vele vakbladen. ik heb hier 4 blu ray spelers gehad en ze geven allemaal hetzelfde beeld, niet te onderscheiden als je de interne beeld processing uit zet. (die in je tv is waarscheinlijk beter). zie het als loopwerken voor de beeld-dac van je tv, meer niet. de goedkoopste panasonic, sony whatever volstaat.

voor het beed zou ik het niet doen. tenzij je specifieke features wilt zoals 3d ed.

voor de sound lijkt het me om het even of je nu een ud of cd neemt. zal niet veel tussen zitten. en die brengen prima geluid voort uit hubn analoge uitgangen. wil je meer kan je altijd nog gaan richting sa15

Voor het beeld zou ik het niet doen die gaat via HDMI naar de versterker.
Het geluid?? maar dat is niet zo belangrijk als er minieme verschillen zouden zijn.

Visueel en de plaats is het beter een UD, maar wil de nadelen (langzaam) en geluid van het loopwerk minimaal hebben.

Dus als iemand een UD speler heeft of heeft zien spelen, graag feedback.

marantz, what else?

Faxe

Ik heb een UD 5005. Met opstarten is hij traag. Vindt dit zelf niet zo'n probleem. Gebruik zelf de UD 5005 vooral om gedownloade blu rays met te streamen. Daar is hij erg goed in.

100%Marantz

Blijkbaar zouden er 3 start modes zijn: Normaal, Snel en Eco.
marantz, what else?

pietjepc

UD is inderdaad trager dan een cd...
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Barre72

Heb zelf een UD 5007 en ben er erg tevreden over.  Hij start sneller dan zijn voorganger de UD 5005, geeft mooi beeld en over het geluid ben ik ook best tevreden.  Misschien als ik een nieuwe versterker koop dat ik dan ook wel een UD 7007 koop omwille van de digitale audio uitgang die er op de 5007 niet opzit ...
Qua lawaai, ik hoor hem niet draaien !
Set 1 : Marantz PM7000N - Marantz UD5007 - Monitor Audio RX6 - LG C7V
Set 2 : Marantz PM7004 - Marantz CD5003 - Pioneer S-A4SPT-PM (Pure Malt) - Raspberry PI + Volumio
NAS : HPE Proliant Microserver + Rocky Linux 9 (NFS, MiniDLNA)

100%Marantz

Citaat van: Barre72 op november 29, 2013, 09:32:14
Heb zelf een UD 5007 en ben er erg tevreden over.  Hij start sneller dan zijn voorganger de UD 5005, geeft mooi beeld en over het geluid ben ik ook best tevreden.  Misschien als ik een nieuwe versterker koop dat ik dan ook wel een UD 7007 koop omwille van de digitale audio uitgang die er op de 5007 niet opzit ...
Qua lawaai, ik hoor hem niet draaien !

Bedankt voor de feedback. Ik heb een nieuwe gevonden voor minder dan 450€, ik denk dat het de moeite waard is. In het erchste geval als het niet goed zou zijn voor CD kan nog altijd later eentje toegevoegd worden.

Het is eigenlijk niet voor mij, ik zoek een volledige set voor mijn oudste zus.
Ik heb de versteker, de fronts, de center, twijfel hier voor de DVD/CD en zoek nog surrounds.
marantz, what else?

AkTeVox

Net eentje aangeschaft voor 398€ bij Redcoon, zal prima matchen met mijn AV7701 MM7055 combo.  :wink:

http://www.redcoon.be/B390684-Marantz-UD5007-Zwart_Blu-Ray-spelers

Eip

Citaat van: AkTeVox op december 26, 2013, 19:31:05
Net eentje aangeschaft voor 398€ bij Redcoon, zal prima matchen met mijn AV7701 MM7055 combo.  :wink:

http://www.redcoon.be/B390684-Marantz-UD5007-Zwart_Blu-Ray-spelers

Mooie prijs, veel goedkoper zl ie niet te vinden zijn denk ik zo, bij Correct in Rotterdam kost ie hetzelfde.   :yes: Ben benieuwt wanneer de CD6005 in de aanbieding komt.
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167