Afname sterkte permanente magneet

Gestart door mountainbiker, mei 31, 2013, 17:32:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mountainbiker

Kwam ik een keer tegen op een zelfbouw site.Daar beweerde iemand dat de sterkte van de permanente magneet in een luidspreker ongeveer afneemt met 1% per jaar.Klopt dit en wat zijn de gevolgen voor het geluid? Zou je een extra permanente magneet er tegen aan kunnen plaatsen om de sterkte weer op het oude niveau te brengen?
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Paul

Kort door de bocht:  Na 100 jaar nwe speakers kopen, valt wel mee.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

alleen als je hem niet gebruikt decennia lang, in een speaker blijft hij werken  hello in uit in uit
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Paul

Citaat van: John Wx op mei 31, 2013, 21:02:08
alleen als je hem niet gebruikt decennia lang, in een speaker blijft hij werken  hello in uit in uit
Gelukkig dacht alweer aan de meest bizzare dingen. Pffff Je maakt m,n weekend weer goed John.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Citaat van: Paul op mei 31, 2013, 21:04:27
Gelukkig dacht alweer aan de meest bizzare dingen. Pffff Je maakt m,n weekend weer goed John.

ik als pseudo wetenschapper en medium  notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.