2 paar luidsprekers op één versterker ??

Gestart door retriever, februari 14, 2013, 23:23:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: SmauG op februari 15, 2013, 13:04:44
Probeer een de 602s3's alleen aan de PM7004. Ben wel benieuwd welke je prettiger vind klinken. Mijn vermoeden is dat de 602's beter aangestuurd zullen worden en een mooier stereobeeld neerzetten aan de marantz.

Want ?

Ze hebben het zelfde rendement komen niet benden de 5 ohm en de 602 is een kleine speaker dus minder laag ?

Denk juist dat die zuil prettiger zal klinken

Die ouwe 6xx lijn heeft mij nooit kunnen bekoren
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SmauG

Citaat van: John Wx op februari 15, 2013, 14:07:41
Want ?

Ze hebben het zelfde rendement komen niet benden de 5 ohm en de 602 is een kleine speaker dus minder laag ?

Denk juist dat die zuil prettiger zal klinken

Die ouwe 6xx lijn heeft mij nooit kunnen bekoren

Laten we nu niet weer in die kuil stappen.  :-D

Ik zeg dit enkel omdat ik andere ervaringen heb. De 602's komen imo lekker los, waar het geluid van de 683 erg blijft plakken.
Ik vond dit destijds ook bij de 610 vs 640.
Overall heeft de 640 en 683 natuurlijk een vollere basspartij zonder twijfel. Maar dit is, zoals iedereen hier weet, geen garantie voor een prettig luisteren.

JohnWx

Citaat van: SmauG op februari 15, 2013, 14:19:10
Laten we nu niet weer in die kuil stappen.  :-D

Ik zeg dit enkel omdat ik andere ervaringen heb. De 602's komen imo lekker los, waar het geluid van de 683 erg blijft plakken.
Ik vond dit destijds ook bij de 610 vs 640.
Overall heeft de 640 en 683 natuurlijk een vollere basspartij zonder twijfel. Maar dit is, zoals iedereen hier weet, geen garantie voor een prettig luisteren.

Nee doen we niet maar het is een zuil tegen monitor


en een monitor vind ik ook altijd prettig klinken met mijn soort muziek gitaartje zangeresje pianootje


beter laag wat goed is dan veel laag wat rommelig is of zo overkomt terwijl andere zeggen lekkere he die broekspijpen trillers  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

mountainbiker

Citaat van: John Wx op februari 15, 2013, 14:33:25
Nee doen we niet maar het is een zuil tegen monitor


en een monitor vind ik ook altijd prettig klinken met mijn soort muziek gitaartje zangeresje pianootje


beter laag wat goed is dan veel laag wat rommelig is of zo overkomt terwijl andere zeggen lekkere he die broekspijpen trillers  :wink:
Klopt beter laag dat goed is. Die Misions van mij gaan tot 50 hz en dat is meer dan genoeg. Heb ooit speakers gehad die 20 hz konden halen.Klonk soms als een soort aardbeving ( heb ik ooit mee mogen maken op een vakantie in Turkije in 1990 ben dus ervaringsdeskundige kwa aardbevingsgeluid!!).
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1