CD vs MP3

Gestart door schieper, februari 18, 2012, 23:38:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

schieper

Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

Marvin

Denk ik blind te gaan luisteren.....

Geeft die HDX aan welk bestand het is....  :schater:

Marvin

#2
Oh nee, nou wordt het toch nog leuk...
Alles is terug gezet naar wav. (Slimme jongens).


Sorry, het was vroeg...
Enkele doen het niet, ik ga naar bed.  byebye

Audiotic

Ach, redelijk zinloze test. Beetje serieus toehoren en je pikt het zo op. als het nou een slechte HD recording vs een zeer goede CD zou zijn... :-)
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Maurice

Nog niet verder gekeken, maar in elk geval komt dit van de Arnhemse klassieke muziekzaak!
Mannen met passie voor muziek en enorm veel kennis en keus.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Marvin

#5
Vannacht druk bezig geweest m'n pc weer 7.1 analoog aan te sluiten, nou ja 5.1 eigenlijk.
Kabeltjes zoeken, test tonen door het hok. Wat verborgen instellingen doorlopen, etcetera.
Had ik beter mee kunnen wachten, nu heb ik niet geslapen voor de ochtenddienst...

Valt me op dat het gehele geluid een stuk frisser klinkt dan de HDX.
Was me eerder ook al opgevallen, enkel niet in deze orde.
Heb de laatste tijd wat kleine problemen met de HDX, dit is er blijkbaar onderdeel van. Het geluid wordt geknepen.

Goed, dat terzijde.
Verschil is goed waar te nemen. Beter dan wanneer ik eigen materiaal rip en omzet naar verschillende bestanden.
Ik zal wel erg goed zijn in het comprimeren.

:-D

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Soms kan een mp3tje ook genieten zijn hoor  hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

Citaat van: John Wx op februari 28, 2012, 11:19:17
Soms kan een mp3tje ook genieten zijn hoor  hello
:yes: Klopt John, bijna alle radiostation hebben hun mgziekbestanden opgeslagen in mp3. Daar geniet men ook van, althans ik ook, net zoals jij en vele anderen.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *