De set van lo

Gestart door lo, oktober 14, 2009, 13:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

joep

Dat had ik nu, eerst denk je kan een stereo, bestaande uit een versterker met cd speler welke even veel kost als mijn auto zijn geld waard zijn? Tot mijn grote spijt moet ik ja zeggen. Het is echt geen weggegooid geld, je kunt een berg geld in een stereo stoppen en zeggen dat het een verantwoorde uitgave is. Durf zelfs te zeggen dat je meer en langer plezier hebt van een stereo dan van een auto welke na een paar jaar toch op de schroothoop terecht komt. Maar onbewust maak je een vergelijk met het geluid "thuis". Wat eigenlijk niet eerlijk is omdat je jouw cd speler eigenlijk niet moet vergelijken met eentje die zo'n 18 keer zo duur is of een stekkerblok welke volgens mij zo'n 200 maal hogere investering vraagt. Maar verschil moet er zijn zullen we maar zeggen. En geloof zelfs voor Leo valt er nog iets te wensen (dromen) over.
Hiermee is het hoofdstuk "en wat kost al dat moois?" afgesloten en kunnen we overgaan naar waar het eigenlijk om gaat: genieten van geluid.

Nu ken ik Accuphase al een tijdje, ben vooral een bewonderaar van de E530 welke slechts 2 maal 30 watt (klasse A) geeft. Nu is dat in 98% van de gevallen afdoende. Tenzij hard rock en house jouw ding is. Maar gebruik je een luidspreker (geen electrostaat) met een beetje rendement dan moet het goedkomen.
En nu vond ik hier dat zelfde geluid terug. Een E450 met maar liefst 2 x 180 watt. In een behuizing waar je nooit op uitgekeken zult raken, echt tijdloos. Welke een geluid afgeeft waar je nooit op uitgeluisterd zult raken. Wat wil je nog meer?
O ja een cd spelertje. Ook daar heeft Loe geen halve maatregel genomen. Een Accuphase DP 700. Een paar boxen en wat draadjes en meer heb je op de cd-plaatjes na niet nodig. Wat is het leven toch heerlijk simpel.

Luisteren, of moet ik genieten zeggen? Beter als life kan ik niet zeggen maar wel aangenamer dan life. Want in tegenstelling tot life zit ik nu op de juiste plaats met een glas in je hand, is het volume juist en zijn de liedjes de juiste en in de juist volgorde waarin ik ze wil beluisteren.
Wat mij bij Accuphase altijd als eerste opvalt is dat alle instrumenten afzonderlijk aanwezig zijn. Niets vloeit ineen, niets is ongeveer alles is nauwkeurig geplaatst. Alsof je tussen de instrumenten door zou kunnen lopen als je dat zou willen. De herinneringen naar mijn oude Krell komen weer naar boven want in die richting hoort een merk als Accuphase thuis. Maar laat ik ophouden om niet in superlatieven te vervallen. Nu heb ik met mijn setje ook wel het gevoel alsof de artiesten bij mij binnen staan maar hier is het toch weer anders. Je zou het karakter kunnen noemen. Het is allemaal heel persoonlijk wat ik ervaar. Krell was glas helder maar erg vermoeiend om lang naar te luisteren, Marantz is warm en gemakkelijk om lang naar te luisteren. Accuphase zit ertussen in, het is echt geen achtergrond muziek maar vraagt telkens weer jouw aandacht. Zo van hé luister eens naar mij wat ik hier van bak. Een zeer aangename belevenis. Wat ik nog wel graag zou willen horen is de set van Leo samen met de boxen van 211.
Dat zijn de Canton Reference2.2 DC, boxen welke volgens mij erg goed zouden samengaan met Accuphase. Maar goed ik zou al tevreden zijn om de Accuphase op mijn Etude's te beluisteren. Het is dus niet geheel zonder eigen belang dat ik genereus als ik ben Leo aanbied om zijn Accuphase spullen tijdens de verbouwing maar veilig bij mij op te slaan. Een vrienden dienstje waar ik echt niets voor hoef te hebben. Waar zijn vrienden anders voor?


Marantz 81

leuk verslag van een gezzelige en muzikale dag  :yes:

het blijft toch wel uitzonderlijk hoe goed alles wordt neergezet bij Leo , je kunt er ook gewoon alles op beluisteren van slechte tot hele goede opname,s  notworthy

lo

Tsja, binnenkort al mijn spullen in de dozen naar de zolder. Het aanbod van Joep is natuurlijk fenomenaal maar ik weet niet of hij voldoende verzekerd is? :-D
21 mei wordt de nieuwe smeervloer in de kamer gestort, daarna nog 3.5 maand op beton leven voordat de houtenvloer d'r in mag. Planning houten vloer is meen ik 17 september.  nopompom nopompom nopompom nopompom Ik wil mijn set eigenlijk niet binnen hebben op een betonvloer, en afdekken mag niet denk ik ivm droogproces. Dat wordt wel effe afkicke. Jullie begrijpen dat ik daarom veelvuldig een beroep op jullie ga doen om mijn "hifishot" bij jullie te komen halen. HLP :-D onder het mom van help Leo de verbouwing door notworthy

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Stadium III

Citaat van: lo op maart 22, 2011, 18:31:14
Tsja, binnenkort al mijn spullen in de dozen naar de zolder. Het aanbod van Joep is natuurlijk fenomenaal maar ik weet niet of hij voldoende verzekerd is? :-D
21 mei wordt de nieuwe smeervloer in de kamer gestort, daarna nog 3.5 maand op beton leven voordat de houtenvloer d'r in mag. Planning houten vloer is meen ik 17 september.  nopompom nopompom nopompom nopompom Ik wil mijn set eigenlijk niet binnen hebben op een betonvloer, en afdekken mag niet denk ik ivm droogproces. Dat wordt wel effe afkicke. Jullie begrijpen dat ik daarom veelvuldig een beroep op jullie ga doen om mijn "hifishot" bij jullie te komen halen. HLP :-D onder het mom van help Leo de verbouwing door notworthy

groet,

lo

Ik zou er wel een ff een appart topic voor openen zodat je daar alle aandacht ervoor kunt hebben  :-D
Je bent welkom hier hor  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

211

#814
...
Zolang je maar geniet....

joep

Citaat van: lo op maart 22, 2011, 18:31:14
Tsja, binnenkort al mijn spullen in de dozen naar de zolder. Het aanbod van Joep is natuurlijk fenomenaal maar ik weet niet of hij voldoende verzekerd is?

lo


Citaat van: 211 op maart 22, 2011, 19:13:24
Was dat een hint ???? :-D


Ben me van geen ontucht bewust!

211

#816
...
Zolang je maar geniet....

211

#817
...
Zolang je maar geniet....

lo

Citaat van: Stadium III op maart 22, 2011, 18:51:27
Je bent welkom hier hor  :-D

Yes I know. Jij staat op het lijstje :-D

Citaat van: 211 op maart 22, 2011, 19:13:24
Was dat een hint ???? :-D

notworthy

Citaat van: 211 op maart 22, 2011, 19:48:55
De Canton's hebben hééél veel stroom nodig om te zingen....
De PM-11S2 was in ieder geval niet in staat dat te leveren (is inmiddels verkocht)

Ik denk dat de E-450 toch een heel end komt. Wat heb je er nu aan hangen?

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

211

#819
...
Zolang je maar geniet....

Marantz 81


lo

 notworthy :-D

Ik moet er met het nieuwe meubilair wel rekening mee houden dat ik misschien nog eens een accuphase tuner d'r bij koop. Mooiste is toch nog de T1000 :kwijl: Helemaal in stijl met mijn huidige componenten.
Dus als je die toevallig eerder ziet dan ik......... pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

meubel met deur zie je hem niet  :schater:

die T1000 is ook wel erg mooi ja  :kwijl:

joep

Citaat van: lo op april 10, 2011, 22:22:55
notworthy :-D

Ik moet er met het nieuwe meubilair wel rekening mee houden dat ik misschien nog eens een accuphase tuner d'r bij koop. Mooiste is toch nog de T1000 :kwijl: Helemaal in stijl met mijn huidige componenten.
Dus als je die toevallig eerder ziet dan ik......... pompom

groet,

lo

Had met jouw vrouw afgesproken max. 70 cm hoog en 2 componenten naast elkaar. Dus ik snap nu even niet wat jij..... o ja was ik even vergeten jij woont daar ook. Maar maak je niet druk alle besluiten zijn reeds door jouw vrouw en mij genomen.

lo

Dat zegt iedereen nou tegen me: Leo maak je niet druk, het komt allemaal goed..........ja ja....... :schater:
Wat voor meubel heb jij ook alweer? Vind ik ook wel wat en ik wilde eigenlijk idd toch al naar twee componenten naast elkaar en dan twee lagen met op de bovenste pland de TV net als bij jou. Het voorstel van de interieur designer is om een "hangkast" te maken eigenlijk met hetzelfde concept. Echter ik heb mijn bedenkingen tav waar blijft de bekabeling en hoe gaat het met warmte afvoer.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.