De set van lo

Gestart door lo, oktober 14, 2009, 13:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

lo

Hey Drees,

Yep, ik heb het er ook al vaak over gehad maar was er nog niet toe gekomen. Nu met de bedachte veranderingen aan het huis moest ik natuurlijk wel. :-D. Wat je opmerkt was ook wat Toine tegen me zei. Zoals je weet heb ik nu een "latten plafond" waarvan de planken ongeveer 2cm uit elkaar liggen met daarboven linnen doek en holle ruimte van een cm of 5. Toine dacht dat ik van een gestuct plafond naar dit lattenplafond zou gaan (hij had het dus in eerste instantie verkeerd begrepen), en maakte de opmerking dat een dergelijk plafond niet persé beter hoeft te zijn maar de zaak in een bepaald freqentie spectrum danig zou kunnen verslechteren indien het plafond in dat zou werken en in de andere spectra niet. Was en eye opener voor me.
Ik schat de kennis van Toine heel hoog in en vertrouw op het advies wat hij me specifiek nog gaat geven. Ik heb ook nog even met hem gesproken over het feit dat ik bang was dat het misschien wel "te gedempt" zou kunnen gaan worden, maar daar was Toine absoluut niet bang voor.
Als ik hem spreek of mail dan doe ik hem de groeten van je. :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Zojuist het verslagje van Toine binnen gekregen (Slechts 11 pagina's :-D)

Drie speerpunten worden toegelicht met ieder hun eigen lijst van aanbevelingen. Bij akoestische maatregelen voorzien van Middelen, Materialen en Leveranciers.

Het gaat om:

1 Akoestiek
2 Opstelling
3 Hardware

Al even snel doorheen gelezen maar dat moet ik nog wel een paar keer doen, jeetje wat een hoeveelheid info notworthy

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Dat is nogal wat , 11 pagina's .

Dat betekend dat hij erg serieus is , wat ik alleen maar toe kan juichen .
Daar zitten wel een paar avondjes werk in om zoveel schrijfwerk op papier te krijgen .


LO , succes met je werkzaamheden .



Groeten  EDWIN  B

drees62

Jaja, ik had 17 A4-tjes van Toine, leuk leesvoer en zeer leerzaam!

Lo, succes met de implementatie  :wink:

joep

Citaat van: lo op december 28, 2010, 14:15:56
Zojuist het verslagje van Toine binnen gekregen (Slechts 11 pagina's :-D)

Drie speerpunten worden toegelicht met ieder hun eigen lijst van aanbevelingen. Bij akoestische maatregelen voorzien van Middelen, Materialen en Leveranciers.

Het gaat om:

1 Akoestiek
2 Opstelling
3 Hardware

Al even snel doorheen gelezen maar dat moet ik nog wel een paar keer doen, jeetje wat een hoeveelheid info notworthy

groet,

lo

Bij punt 3: Het opwaarderen van de set naar het betere Marantz werk?

lo

 :schater: :schater: :schater:

Had meer te maken met mijn audio rekkie. :-D
Daarnaast is de opmerking, op het moment dat je componenten wisselt zul je ook weer met de opstelling aan de gang kunnen. Waarschijnlijk dan geen grote veranderingen maar fijnslijpen.
Nee......... er komen dus geen 2e hands accupase producten bij. :schater: :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Citaat van: drees62 op december 28, 2010, 15:13:09
Jaja, ik had 17 A4-tjes van Toine, leuk leesvoer en zeer leerzaam!

Lo, succes met de implementatie  :wink:

17 A4-tjes. Was het bij jou zo slecht dan? :-D
Toine geeft idd uitgebreid uitleg, en dat waardeer ik enorm. Zit je naderhand niet nog eens met allerlei vragen van onbestemd karakter.
Ik heb hem trouwens nog de groeten van je gedaan.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

drees62

Citaat van: lo op december 28, 2010, 15:25:22
17 A4-tjes. Was het bij jou zo slecht dan? :-D

groet,

lo

Er was nog enige ruimte voor verbetering en ik had natuurlijk die metingen!
pompom pompom

lo

 :-D
Die ontbreken nu nog bij mij. Was ook niet zinvol om nu al te meten, de handel moet eerst de "re-make" hebben ondergaan, inclusief plafond akoestisch geoptimaliseerd. Daarna meten, en vervolgens de wand achter mijn speakers aanpakken indien nodig. Dan heb ik ook zo'n meetgrafiekje. pompom :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

Jongens, koop toch gewoon een receiver met fatsoenlijke Audyssey DSX (niet die ouwe Marantzen..) en je bent van je hele probleem af. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

 :schater: notworthy
Dat zou ik misschien wel willen maar dat durf ik nu hier niet meer te zeggen natuurlijk. HLP
Nee hoor ik blijf lekker bij de weg die ik ben ingeslagen, bevalt prima. Daarnaast wordt mijn kamer in de nieuwe set-up alleen maar harder dus dat plafond heeft ook in het normale gebruik zijn voordelen.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Whisper.nl

Spannend allemaal. Wanneer komt het vervolg Lo ??

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

drees62

Citaat van: WimPeu op december 28, 2010, 16:50:55
Jongens, koop toch gewoon een receiver met fatsoenlijke Audyssey DSX (niet die ouwe Marantzen..) en je bent van je hele probleem af. :-D

:-D :-D :-D :wink:

WimPeu

#748
Tís natuurlijk kort door de bocht maar de hele akoestiek van je kamer wordt zeker in de Audyssey meting mee genomen. Ik weet het, ben een roepende in de woestijn maar zal je eerlijk vertellen dat ik de Cambridge Pre inmiddels uit mijn set heb gehaald. Simpel omdat de Onkyo met Audyssey in stereo aan gewoon mooier (ik zeg niet beter) klinkt. Voor een hifi purirst is dit natuurlijk net zo moeilijk te bevatten alsdat de meerwaarde van een duur netsnoer dat voor mij (als niet hifi purist noem ik mezelf dan maar) is. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

Vandaag weer een Luisterbezoek gehad bij leo

Werd hartelijk ontvangen ,beetje zitten kletsen bakkie gedaan en daarna natuurlijk muziek luisteren  :-D

allerlei verschillende muziek geluisterd en ook veel gepraat over de hobbie acoestiek andere dingen in het leven ,over de aankomende verbouwing gehad ,tussendoor nog even gekwijld  :kwijl: in een Accuphase folder  :angel: HLP

het blijft een echte klasse set die met name bij de betere opname,s de dynamiek er echt vanaf spat  notworthy

we hebben ook nog opname,s vergleken van sarah maGlachlan ( angel ) eerst die op een sacd staat van sts digital en daarna de gewone originele cd van haar , het orgineel klinkt mooier en zat bijna met  :cry: in men ogen zo mooi klinkt het bij leo  :-)


had hij ook nog een hele mooie cd die ik hoop zelf te kunnen bemachtigen ( het beste van 2meter sessies 1987 -2009 ) dit zijn studio opname,s die gewoon klinken zoals het klinkt en erg goed en puur , daarbij hadden we het ook nog over het muziek luisteren opzich bij zo,n goeie set zijn met name de betere opname,s hetgeen wat het waard is om zo,n goede set aan te schaffen ,maar daarbij moet je ook gewoon kunnen genieten van de wat mindere opname,s muziek die je goed vindt gevoelens of herinneringen bij hebt  en daarbij is het mij ook opgevallen zowel thuis als bij leo dat je bij de wat mindere opname,s ook dingen hoort die ik vroeger nooit gehoord heb en ondanks de mindere opname een goede set ook zeker meerwaarde heeft want daar was ik eerst zelf ook wel een sceptisch over

het was best een lange en gezzelige dag zo,n 6 uur en die waren ook weer zo voorbij


sinds ik zelf de dynaudio monitor speakers en yamaha versterker heb merk ik wel dat mijn eigen set er ook enorm op vooruit is gegaan ,de vorige keer toen ik thuis kwam en nog de pm7001 en dls r55 speakers had zat ik echt zo thuis  nopompom daar had ik vandaag toch wel een stuk minder last van  pompom al blijft het verschil natuurlijk wel aanzienlijk  :wink:


Tot de volgende keer  byebye

groeten Arjan