De set van lo

Gestart door lo, oktober 14, 2009, 13:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

lo

Wij ook. :-D
In zijn betoog schrijft hij dat het beter is om vooraf na te denken over waar maatregelen mogelijk nodig of noodzakelijk zijn dan achteraf te corrigeren. Logisch :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Musicman

Citaat van: lo op december 16, 2010, 14:39:40
Gisteren een mailtje terug ontvangen van Toine Dingemans (sondscapes.nu) Zijn voorstel was om eens bij hem langs te komen met onze plannen voor de veranderingen zodat hij een eerste advies kan maken hoe verder te gaan. Lijkt me eens strak plan en ben nu in afwachting van de definitieve afspraak. pompom

groet,

lo


Goed bezig man.......ben benieuwd!!

IK hoor (of lees) graag hoe men het in gedachten heeft.
Hoe, wat, waar en waarmee.....en ook wat er bij jou mogelijk is, zonder teveel "huiselijk" geweld.
Nee....ik bedoel geen ruzies, maar dat de huiskamer huiskamer blijft, en geen luisterhok.
Want dat staat bij huize "Lo" (begrijpelijk) bovenaan!!! :wink:

GR, pat
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

Marantz 81

gaat hij je ook adviseren over de nieuwe interlink  clown1 :schater:   8000 euro  :-o

Das wel mooi ,je neemt dan zeker een tekening mee naar hem toen waar wat staat (komt te staan) en met de afmetingen van de kamer ?

vindt ik wel een goeie musicman een Luisterhok  :-D tja woning is ook om in te leven ondanks dat ik alleen ben vindt ik het ook gewoon niks ,probeer gewoon zo goed mogelijk te krijgen zoals de situatie is ,eerst inrichting van men huis met de audio wel op een prominente plek en speakers goed geplaats en dan eventueel verbeteringen die opgaan in men interieur  :yes:  en wat Lo gaat doen is helemaal ideaal natuurlijk  pompom

lo

 :no: advies over de interlink van 8000 euro ( :-o) gaat hij me niet geven denk ik :-D

Ik neem de bouwtekening, aktuele foto's en misschien wel een "computer animatie" mee. We hebben ook al een plaatje van hoe of de keuken er uit zou kunnen gaan zien. Mooie programma's zijn daar voor beschikbaar, om je wensen te vertalen naar een visueel plaatje of zelfs 3D animatie. pompom
Ik ben benieud wat dat eerste contact op gaat leveren. Ik verwacht wel dat Toine nog een keer, misschien wel meerdere, langs moet komen.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Musicman

Ik bedoel luisterhok niet negatief, maar de meeste sets staan in de huiskamer.
En daar moet toch geleefd kunnen worden.......en ja, muziek luisteren is daar 1 van!! :wink:

Afhankelijk van de kamergrootte en vorm van de kamer zal men aanpassingen moeten doen,
om het geluid (=muziek of geluidsbeeld) beter tot z'n recht te laten komen.
Sommigen pakken het radicaal aan en nemen de grootste iritatie weg, door hun vrouw even buiten te zetten.
(dan heb je al 40% gewonnen..... :schater:)

Huize Lo doen het op een (vrouw)vriendelijkere manier, en zullen hun woonkamer woonkamer laten.

Dit kan dus echt, want veel heb je echt niet nodig.......als je het maar op een doordachte manier doet.
Er zijn al een aantal leden die mooie resultaten hebben bereikt,met weinig.

Lo......veel succes en hoor(lees) graag je vorderingen hierin!!
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

lo

Dank U :-D, we hebben het nodig. :yes:
Ik denk dat die akoestische consults en eventuele maatregelen nog het "kleinste" project zijn binnen het totaal waar we nu over nadenken :-o
Man, man.... begin al last te krijgen met in slaap komen :wink:
Maar je hebt gelijk, zoals ik al diverse malen heb aangegeven blijft mij set een onderdeel van ons totale gezin en wordt niet van mij alleen zodat ik me moeder ziel alleen in een "dedicated room" moet terug trekken. :no:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

mars

#711
Citaat van: HiFi gek op november 21, 2010, 20:11:24

Arjan bereken dan eens de Marantz MA9-S2 mono blokken na wat die aan stroom kunnen leveren ?

Er staat namelijk in de Marantz premium folder 2010/2011 dat die 150 ampere kunnen afgeven .
Dan weet je meteen of je berekening wel of niet klopt ?
Ik denk dat er weinig van zal kloppen namelijk .

De rest van de gegevens kun je eventueel vinden op de Marantz webside .


Versterker is 300 watt bij 8 ohm
                     600 watt bij 4 ohm



Groeten  EDWIN  B 


Oi,



WOOOOOOOOOW.....150 ampere. :-o
Als dat zo is zal die 150 ten hoogste en max 1 of wat milliseconden zijn :?.

Harman kardon , had ooit eens een ''high current'' serie ( zijn toch ook wel bekend om 8-)) , maar de ''current uit die bakken , hadden wel eens de neiging om 1 tiende(ofzoiets) van een seconde langer aan te houden, zo heb ik meerdere mooie speakers letterlijk rook  zien ontwikkelen....................endasniegoe nonono byebye byebye
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

lo

Citaat van: mars op december 16, 2010, 22:51:22

....................endasniegoe

notworthy :schater: :schater:
Ik kan da Hagenees ook ontcijferen. pompom

De tweeters van dynaudio worden stuk voor stuk getest met een vermogen van 1000Watt. Wat de stroom die dan loopt is weet ik niet, maar toch ook een niet misselijk testje zou ik zo denken. Is wel super kortstondig ja want anders kun je er in deze dagen de kerstboom mee in de hens zetten :schater:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

dan kun je maar beter een echte kerstboom nemen ,die nep plastic dingen stinken zo als ze branden die echte ruiken teminste nog lekker  clown1 :schater:


mars

 stupid


Sterker nog ik heb bij een Rorumlid van hier, zijn Top Line ,visonik speakers, van 3200 stuk, de woofers zien doorbranden.

Bij Mistermediamarkt.....................MARCIANO
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Marantz 81

Citaat van: mars op december 17, 2010, 00:11:49
stupid


Sterker nog ik heb bij een Rorumlid van hier, zijn Top Line ,visonik speakers, van 3200 stuk, de woofers zien doorbranden.

Bij Mistermediamarkt.....................MARCIANO

Ja meestal overlijden de speakers door op te hoog niveau te draaien en de versterker het niet kan bijbenen

lo

as donderdag naar Toine Dingemans  pompom
(Hoop dat het weer meewerkt)

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Whisper.nl

Hi Lo,

Volg met veel belangstelling je/de audio ontwikkelingen :-)
Vraag me af wat er bij jou nog verbeterd kan worden.

Wacht met spanning het vervolg af.

Groet Whisper

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

mars

Citaat van: lo op december 20, 2010, 20:00:23
as donderdag naar Toine Dingemans  pompom
(Hoop dat het weer meewerkt)

groet,

lo

Oi,

Wat Dinge heeft die man? clown1 hahahaha .......wat ben ik weer leuk nopompom
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Mexicaanse Hond

Citaat van: lo op december 20, 2010, 20:00:23
as donderdag naar Toine Dingemans  pompom
(Hoop dat het weer meewerkt)

groet,

lo

Sneeuw is goed voor de akoestiek.  :wink: