De set van lo

Gestart door lo, oktober 14, 2009, 13:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

lo

Aha..... heb je dat zo gedaan. De wet van ohm ben ik redelijk bekend mee :-D
Ik weet niet of je eea op deze manier kunt extrapoleren?
Ik denk dat je dit niet zo kunt doen. :no:
Een kleine verandering in de gekozen spanning heeft (erg) grote gevolgen voor het berekende amperage.
Maarrrrrr.... ik vind hem niet slecht verzonnen. pompom

groet,

lo

Nu effe pitten. trusten
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

zo weer een nieuwe dag  :gaap:

ja dat klopt van die spanning en wat er verder intern in de versterker gebeurd en daar kan ik ook niet veel over zeggen omdat ik daar niet genoeg technische kennis van heb ,daarom zei ik ook van dat er meerdere factoren meespelen ,waarschijnlijk klopt er gewoon geen bal van  clown1 :schater:

mijn speakers zouden volgens de specificatie,s niet onder de 3,6 ohm komen ,maar zijn wel moeilijk aan te sturen , die van jou  niet onder de 3,2 ohm als ik het goed onthouden heb  byebye

HiFi gek

#677
Citaat van: Marantz 81 op november 21, 2010, 09:31:00
zo weer een nieuwe dag  :gaap:

ja dat klopt van die spanning en wat er verder intern in de versterker gebeurd en daar kan ik ook niet veel over zeggen omdat ik daar niet genoeg technische kennis van heb ,daarom zei ik ook van dat er meerdere factoren meespelen ,waarschijnlijk klopt er gewoon geen bal van  clown1 :schater:

mijn speakers zouden volgens de specificatie,s niet onder de 3,6 ohm komen ,maar zijn wel moeilijk aan te sturen , die van jou  niet onder de 3,2 ohm als ik het goed onthouden heb  byebye


Arjan bereken dan eens de Marantz MA9-S2 mono blokken na wat die aan stroom kunnen leveren ?

Er staat namelijk in de Marantz premium folder 2010/2011 dat die 150 ampere kunnen afgeven .
Dan weet je meteen of je berekening wel of niet klopt ?
Ik denk dat er weinig van zal kloppen namelijk .

De rest van de gegevens kun je eventueel vinden op de Marantz webside .


Versterker is 300 watt bij 8 ohm
                     600 watt bij 4 ohm



Groeten  EDWIN  B 

lo

Dan moet je wel de gemiddelde impedantie van de Wilsons erbij leveren Edwin. Dan is Arjan weer in staat om met diezelfde rekenkundige truuk dat uit te rekenen. (maar zoals hij zelf al aangeeft is het voor 99% duimzuigerij natuurlijk als hij de uitgansspanning voor een vaste waarde aanneemt)

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JackieBrown


lo

 notworthy

Afgelopen week nog eens met mijn speakers geschoven. Zo'n 40 cm verder de kamer in, dus van de achterwand af. Meer rust in de bas.  :yes: Ze kunnen alleen niet daar blijven staan ivm met mijn kacheltje.
Akoestische maatregelen liggen op de loer pompom
Misschien van de week eens contacten met Toine Dingemans. Ik wil zijn advies eens vragen ivm de "modernisering" van onze woonkamer. :-o

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

joep

#681



Modernisering is dat ook de overstap van de E-450 naar de E-460?

lo

 notworthy

Waar heb je die nou weer gevonden? Op de accuphase website wordt daar nog geen melding van gemaakt voor zover ik net gekeken heb. (of ik zie het niet goed :wink:)

Maar nee, niets van dit soort moderniseringen. Mijn vrouw heeft bedacht ( :-o) dat ons huis een opknapbeurt nodig heeft. Andere keuken, andere vloeren, muren en plaffonds stucen,....... feitelijk een total make over van ons huis HLP Nu heb ik een redelijke akoestiek die in 1 keer om zeep wordt geholpen met de wilde plannen. shutup
Maarrrrrrrrr.......... het knapt idd op en.......... ik mag Toine Dingemans inschakelen om de nodige akoestische maatregelen te adviseren.
Gelukkig zitten we nog in de oriënterende fase en is er nog niets "getekend".

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

joep

Citaat van: lo op december 12, 2010, 19:03:58
notworthy

Waar heb je die nou weer gevonden? Op de accuphase website wordt daar nog geen melding van gemaakt voor zover ik net gekeken heb. (of ik zie het niet goed :wink:)


Ja, als ouder ben je altijd de laatste die het weet hé.

lo

@#$%^&*

Dat kan ik nou niet hebben hè, dat jij hem wel vindt en ik niet. :-D
Of........... ben je stiekum ook op zoek naar die prachtige accu componenten notworthy 8-)
Hun laatse p-6100 (stereo power amplifier)  mag er ook zijn. Wat een bakbeest.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Ik heb hem ook gevonden, staat notabene gewoon bij Paul op zijn website. Mooi ding pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Prijs per januari voor de E-460 7600 eurotjes. :-o

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Mexicaanse Hond

#687
Gelukkig heb je een versterker EN een Cd-speler om in te ruilen.  :-D

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

gewoon even  :schater: laten opnemen in de Offerte voor het verbouwen van je woning  :-D anders kun je het altijd nog laten wegschrijven als meerwerk dan valt het ook niet zo op  clown1