De set van lo

Gestart door lo, oktober 14, 2009, 13:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

HiFi gek

Citaat van: gerard op november 08, 2010, 12:43:05
Ook ervaringen met Twaron in BR kasten? of alleen in gesloten systemen...


Wat wat wat     .

Ook ervaringen met twaron in BLUE RAY kasten :-o  ? of alleen in gesloten systemen...  shutup

Het moet niet gekker worden hier  :schater:



Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

O , wacht u bedoeld Bas reflex ?   :yes:    :-D



Groeten  EDWIN  B

drees62

Citaat van: gerard op november 08, 2010, 12:43:05
Ook ervaringen met Twaron in BR kasten? of alleen in gesloten systemen...

Ik heb het toegepast in mijn Focals 716W (BR-kast). Het helpt zeker, alleen als de ruimte akoestisch beperkt is, is dat de limiet natuurlijk. Dat laatste stukje krijg je dan met Twaron ook niet weg.
Maar het is zeker het proberen waard voor € 13; er komen hier wel duurdere tweaks langs ;-)

Kijk anders hier nog even:
http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,4667.0.html

lo

Hey Drees :wink:

Dank voor je reactie en de link. Ik heb dat destijds natuurlijk ook al met grote interesse gevolgd. Nu de foto's nog eens bekeken hoe je de speakers had opgevuld. Tsja, ik heb nu ook gelijk een beeld hoe of het bij mij eventueel zou kunnen. Idd units eruit schroeven en de twaron tussen de bestaande demping aanbrengen. Schuift dan ook niet naar benenden volgens mij, of had jij het nog vast gezet?
Toine Dingemans is nadien toch nog bij jou geweest hè. Had je deze speakers toen nog?

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

drees62

#634
Citaat van: lo op november 08, 2010, 18:50:02
Hey Drees :wink:

Dank voor je reactie en de link. Ik heb dat destijds natuurlijk ook al met grote interesse gevolgd. Nu de foto's nog eens bekeken hoe je de speakers had opgevuld. Tsja, ik heb nu ook gelijk een beeld hoe of het bij mij eventueel zou kunnen. Idd units eruit schroeven en de twaron tussen de bestaande demping aanbrengen. Schuift dan ook niet naar benenden volgens mij, of had jij het nog vast gezet?
Toine Dingemans is nadien toch nog bij jou geweest hè. Had je deze speakers toen nog?

groet,

lo

Hoi Lo,

Had het inderdaad niet verder vast gezet, gewoon lichtjes aandrukken. Bij de verkoop van deze speakers heb ik het er weer uitgehaald, je kunt ze dan ook weer heel makkelijk in originele staat terugbrengen. Toen zat het spul nog keurig op zijn plaats.
Als je er mee aan de slag wilt zou ik eerst eens beginnen met bijv 2 x 35 gram onderin de baskast, kijken wat dat doet. Is het nog niet naar je zin dat bijv nog 2 x 15 gram achter de onderste woofer, enz.
Ik heb het gekocht bij jou in de buurt? Speakerland in Oss, zak van 100 gram voor € 13 geloof ik.
Toen Toine langskwam had ik de Ushers al. Inmiddels is mijn basprobleem voor 99,9 % opgelost, zal binnenkort mijn topic daarover weer eens bijwerken.

Groeten!

Oh ja, nummer 1 van de 13e editie is een perfect testnummer (Boz Scags) met name rond de 2:50  :wink:

lo

THX voor je antwoord en die laatste zal ik mede als referentie houden. (alhoewel ik nog wel een paar aardige heb liggen zeg maar :-D)

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

mars

Citaat van: viceadmiraal61 op november 08, 2010, 08:24:50
cor kleyn van ons team heeft ook dynaudio de monitor uitvoering ,en daar zit te veel bas in
ik bedoel bas waar geen muziek instrumenten komen..ook hier zou twaron een zegen zijn..
als al hoor wat het doet in mijn wilson...

Hai Frits,


Niet dat ik echt te veel bas heb ( mijn speakers zijn redelijk neutraal wel)
Echter , wel ben ik geintreseerd in dat Twaron!!
Hou kan ik dat te pakken krijgen Frits?

mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

drees62

Citaat van: mars op november 08, 2010, 20:46:29
Hai Frits,


Niet dat ik echt te veel bas heb ( mijn speakers zijn redelijk neutraal wel)
Echter , wel ben ik geintreseerd in dat Twaron!!
Hou kan ik dat te pakken krijgen Frits?

mars

Speakerland in Oss, zak van 100 gram voor € 13

gerard

Sorry Lo dat ik in je topic zit te l*llen over twaron, moet eigenlijk in het daarvoor bestemde topic.

Citaat van: drees62 op november 08, 2010, 22:29:01
Speakerland in Oss, zak van 100 gram voor € 13
Inmiddels  €17,50 per 100 gram.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

mars

Citaat van: drees62 op november 08, 2010, 22:29:01
Speakerland in Oss, zak van 100 gram voor € 13

oi,

thanks maar is ver weg , ik bel speaker en co wel ff op.


zo en nu weer terug on Topic!!
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

lo

 :-D

@marantz81 heeft inmiddels het twaron topic in luidsprekers weer boven gehaald.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81


HiFi gek

Citaat van: mars op november 08, 2010, 22:53:04
oi,

thanks maar is ver weg , ik bel speaker en co wel ff op.


zo en nu weer terug on Topic!!


Naar horen zeggen op de Hifi show in Utrecht , daar werd mij verteld dat Speaker en Co Failliet is .

Helaas , erg jammer .


Groeten  EDWIN  B

mars

Citaat van: HiFi gek op november 09, 2010, 00:03:56

Naar horen zeggen op de Hifi show in Utrecht , daar werd mij verteld dat Speaker en Co Failliet is .

Helaas , erg jammer .


Groeten  EDWIN  B



joh ... dat meen je niet.

Thom werkte daar toch?


over Thom gesproken...heeft iemand nog wat van hem gehoord?
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

HiFi gek

Citaat van: mars op november 09, 2010, 00:15:48


joh ... dat meen je niet.

Thom werkte daar toch?


over Thom gesproken...heeft iemand nog wat van hem gehoord?


Dat klopt , thom werkte daar .
Die heb ik al heel lang niet meer vernomen op het forum .

Let wel , ik heb het horen zeggen door een importeur op de beurs .
Ik heb het zelf niet nagetrokken of ze ook echt failliet zijn , maar ga er maar vanuit dat een importeur geen onzin verhalen de wereld inhelpt .


Groeten  EDWIN  B