De set van lo

Gestart door lo, oktober 14, 2009, 13:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

lo

Ik weet niet of het een "simpel" koper kabeltje is hoor wat intern gebruikt wordt.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Pjotr27

Mijn Pel Audio interlink is ook van koperdraad en klinkt geweldig...
Ga hem meenemen naar Fritz en vergelijken met zijn zilver/goud Siltech...

lo

Ik ben benieuwd naar het vergelijk. Edwin (hifigek) had ook zijn speakerkabels meegenomen naar Fritz en daar wist Fritz tijdens de M&G van te vertellen dat die ook erg goed waren. pompom

Succes,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

viceadmiraal61

als je zo,n opgewerkte speaker ziet schrik ik altijd..1.de luidspreker aansluiting is met goedkope
klemjes...kunnen los trillen de draad is van het goedkope soort..en de demping is wel redelijk oke
maar of het een zware bas dempt? dan zou ik het hele filter niet zo bloot stellen aan de trillingen
in de box zelf.gooi er een flinke hars laag over en het is beschermd.....en verder licht op vullen
met twaron.....ik heb de wilsons ook aan gepast,daar zaten wel betere maar vooral dikkere koper
draaiden in is nu siltech en twaron...lo wil je van de stevige bas af..nodig mij uit als je wil..

lo

#604
Hoi Fritz,

Of die klemmetjes zomaar losschieten waag ik te betwijfelen hoor. Dynaudio is ook niet de eerste de beste speaker bouwer imo en hebben inmiddels ook alweer meer dan 30 jaar speaker bouw ervaring. Mochten ze hier problemen mee hebben of gehad hebben, hadden ze dit inmiddels wel aangepast denk ik. In de auto industrie worden alleen maar van dit soort stekkers gebruikt en ik heb redelijk wat ervaring in die hoek maar tot op dit moment ben ik nog nooit geconfronteerd met een los geschoten stekker. (in de elektrotechniek ook trouwens).

Het filter zit bij mijn S3.4's natuurlijk iets verder weg van de woofers.
Wat denk je wat het effect is van de trillingen op het filter?
Voor zover ik weet zitten de filters van dynaudio niet afgeschermd tov de units in de kasten, ook bij de veel duurdere master en evidence speakers niet.

mbt twaron daar kun je inderdaad wel eens gelijk in hebben mbt het forse laag wat mijn speakers produceren. Toen ik eind vorig jaar ook bij jou was, was je hiermee aan het experimenteren in de wilsons. Ik neem nog een keer contact met je op!

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

De draden zelf aan de luidsprekers koppelen d.m.v. klemmetjes kan in de loop der jaren een overgangsweerstand veroorzaken wat niet bevoordelijk is voor de geluids reproductie , en gegarandeerd dat je daar ook mee te maken krijgt na vele jaren .

Doorsolderen van de kabels is altijd beter dan klemmetjes gebruiken , problemen met overgangs weerstand sluit je zo 100% uit .

Hier heb ik een mooi voorbeeld van overgangs weerstand die ik zelf eergisteren had op mijn eigen video apparatuur .
Ik heb vorige maand een nieuwe dvd speler gekocht , dus vrij recent aangeschaft  , en doorverbonden met een hdmi kabel naar de tv .
Maar 1 maand verder had ik opeens geen geluid meer uit mijn tv tijdens het afspelen van een dvd .
Ik trek de hdmi kabel even los van de dvd speler en darna weer erop geschoven en ik had weer geluid , een mooier voorbeeld kun je niet hebben .
Het was dus puur de overgangsweerstand tussen de hdmi stekkerverbinding , en dat al vreemd genoeg na maar 1 maand .

Dus ik wil maar zeggen , ik zit niet zo maar iets te verzinnen om maar iets lukraak neer te kunnen schrijven op het forum .




Groeten  EDWIN  B


Mexicaanse Hond

Citaat van: HiFi gek op november 06, 2010, 18:37:38


Dus ik wil maar zeggen , ik zit niet zo maar iets te verzinnen om maar iets lukraak neer te kunnen schrijven op het forum .




Groeten  EDWIN  B

Dat heb ik ook niemand zien beweren, Edwin.

HiFi gek

#607
Die klemmetjes schieten ook niet los , neem dat maar van mij aan .
Ik werk er namelijk al 21 jaar mee op mijn werk in de revisie van elektromotoren , hoogstens kan de klemspanning in de loop der tijd iets afnemen .

Heb het nog maar zelden meegemaakt in die 21 jaar dat de klemmetjes uit zichzelf loskomen , dat kan wel voorkomen met bekabeling die konstand in beweging is , maar dat is niet met een luidspreker box het geval .

Die kabelklemmetjes heten trouwens AMP of Ampjes als verkleinwoord hiervan .



Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Citaat van: Mexicaanse Hond op november 06, 2010, 18:41:39
Dat heb ik ook niemand zien beweren, Edwin.


Nee dat weet ik ook LO , ik beschuldig ook niemand hiervan hoor .

Maar ik vermeld dat er maar meteen even bij om weer te voorkomen dat sommige mensen weer gaan roepen , overgangs weerstand is onzin dat komt niet voor op stekker verbindingen . 
Wel dus .



Groeten  EDWIN  B


lo

Citaat van: HiFi gek op november 06, 2010, 18:37:38
De draden zelf aan de luidsprekers koppelen d.m.v. klemmetjes kan in de loop der jaren een overgangsweerstand veroorzaken wat niet bevoordelijk is voor de geluids reproductie , en gegarandeerd dat je daar ook mee te maken krijgt na vele jaren .

Doorsolderen van de kabels is altijd beter dan klemmetjes gebruiken , problemen met overgangs weerstand sluit je zo 100% uit .

Hier heb ik een mooi voorbeeld van overgangs weerstand die ik zelf eergisteren had op mijn eigen video apparatuur .
Ik heb vorige maand een nieuwe dvd speler gekocht , dus vrij recent aangeschaft  , en doorverbonden met een hdmi kabel naar de tv .
Maar 1 maand verder had ik opeens geen geluid meer uit mijn tv tijdens het afspelen van een dvd .
Ik trek de hdmi kabel even los van de dvd speler en darna weer erop geschoven en ik had weer geluid , een mooier voorbeeld kun je niet hebben .
Het was dus puur de overgangsweerstand tussen de hdmi stekkerverbinding , en dat al vreemd genoeg na maar 1 maand .

Dus ik wil maar zeggen , ik zit niet zo maar iets te verzinnen om maar iets lukraak neer te kunnen schrijven op het forum .




Groeten  EDWIN  B

Hoi Edwin,

Natuurlijk kan ik me wat voorstellen bij overgangsweerstanden. Ik weet niet of de stekkerconstructie van dynaudio hier ook last van kan krijgen. Mijn vermoeden is van niet, zoals ik al omschreef is dynaudio ook niet de eerste de beste.
Weet jij toevallig hoe dit in jou speakers is?
Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.  :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Citaat van: HiFi gek op november 06, 2010, 18:50:18

Nee dat weet ik ook LO , ik beschuldig ook niemand hiervan hoor .

Maar ik vermeld dat er maar meteen even bij om weer te voorkomen dat sommige mensen weer gaan roepen , overgangs weerstand is onzin dat komt niet voor op stekker verbindingen . 
Wel dus .



Groeten  EDWIN  B


Deze reactie was eigenlijk op de opmerking van mexicaanse hond denk ik :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Ik krijg het vermoeden dat er een aantal posts door elkaar lopen.  :-o
Tuut, tuut, tuut............tuut zei truus de mier dan vroeger :schater:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Mexicaanse Hond

"Whuhuuu. ik ga wel naar het enge bos, hoor", zei Bor dan altijd.

lo

 :schater: :schater: :schater:

notworthy notworthy notworthy

Roept weer oude emoties op hè  :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Mexicaanse Hond

Gelukkig had Bor ook last van het Heintje Davids-effect.  :-D