De set van lo

Gestart door lo, oktober 14, 2009, 13:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

lo

hahaha,

notworthy notworthy

:schater: :schater: :schater:

Ik snap wat je bedoelt Edwin, in jou situatie zou ik precies hetzelfde gedaan hebben :yes:
En inderdaad toe ik laatst bij je was heb je mij je balanceer apparaat gedemonstreerd. Inderdaad verrassend hoe groot de onbalans in CD's kan zijn.
Dat zou inderdaad bij minder stabiele loopwerken toch best een behoorlijk probleem kunnen betekenen.
De loopwerken van jou SA7 en mijn DP700 zijn inderdaad super stabiel, voor zover ik dat kan inschatten.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Musicman

Hoi Lo.

Ik vroeg dit, omdat dit te vaak wordt afgedaan als "niet nodig" bij cd spelers.
Al weet ik dat jij een degelijk rack hebt, en ook je spullen goed voor elkaar hebt, dacht ik......
toch ff voor de zekerheid vragen.

Ik heb het zelf ook een paar keer gehad met m'n DVD speler.
Een heel gek gezoemde en trillende DVD speler.....alleen bij het lezen van sommige DVD's.
Later bleek dat het te maken had met het gat in het midden van het schijfje.
(soms is dat net iets uit het midden, al is het een 10e, en geeft het problemen)

Maar bij jou was het, bij het in en uitgaan van de lade.
In jouw geval denk ik, dat 2 tandwieltjes (onder het laadmechanisme) niet lekker in elkaar zaten en misschien langs elkaar heen zijn gegaan...
Hebben ze bij "Audioservice" jouw loopwerk eruit gehad en dit nagekeken??

Zo niet, en het komt geluid komt terug.......maak dan een afspraak en vraag of ze het loopwerk ERUIT halen en de overbrengingen nakijken.
Vaak is het iets heel simpels , wat misschien niet direct gezien wordt. :-o

Pat


Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

lo

Citaat van: Musicman op augustus 28, 2010, 00:41:22
Ik heb het zelf ook een paar keer gehad met m'n DVD speler.
Een heel gek gezoemde en trillende DVD speler.....alleen bij het lezen van sommige DVD's.
Later bleek dat het te maken had met het gat in het midden van het schijfje.
(soms is dat net iets uit het midden, al is het een 10e, en geeft het problemen)

Ook herkenbaar voor CD's zoals je al gelezen hebt. (ballanceer apparaat van Edwin)

Citaat van: Musicman op augustus 28, 2010, 00:41:22

Maar bij jou was het, bij het in en uitgaan van de lade.
In jouw geval denk ik, dat 2 tandwieltjes (onder het laadmechanisme) niet lekker in elkaar zaten en misschien langs elkaar heen zijn gegaan...
Hebben ze bij "Audioservice" jouw loopwerk eruit gehad en dit nagekeken??

Nee men heeft niet het complete loopwerk verwijdert maar de "bovenste brug" d'r af gehad en de aandrijfsnaar. Vervolgens de lade een flink aantal keer in en uit geschoven maar eigenlijk niets te horen. Dat de tandwielen niet lekker in elkaar zitten / zaten daar geloof ik niet zo in. Wat ik dacht, voor dat ik ermee naar Elst ging, was dat er mogelijk een stofje of vuiltje tussen 2 tandwielen zou kunnen zitten. Ik hoor het nog steeds heel erg licht, 's avonds als het rustig is en ik in mijn eentje ben. Geen probleem en ik laat het lekker zo.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Nog effe een foto-tje van het loopwerk en totaal overzicht.



Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

ziet er wel erg simpel uit allemaal hoor  :schater: :schater:


heel mooi die accuphase apparatuur ,zowel van binnen als van buiten  byebye

Musicman

Citaat van: lo op augustus 28, 2010, 10:09:02
Nee men heeft niet het complete loopwerk verwijdert maar de "bovenste brug" d'r af gehad en de aandrijfsnaar. Vervolgens de lade een flink aantal keer in en uit geschoven maar eigenlijk niets te horen. Dat de tandwielen niet lekker in elkaar zitten / zaten daar geloof ik niet zo in. Wat ik dacht, voor dat ik ermee naar Elst ging, was dat er mogelijk een stofje of vuiltje tussen 2 tandwielen zou kunnen zitten. Ik hoor het nog steeds heel erg licht, 's avonds als het rustig is en ik in mijn eentje ben. Geen probleem en ik laat het lekker zo.

groet,

lo

Dat zou ik ook doen Lo.

Maar als het geluid weer duidelijker wordt, zou ik toch nog een keer langs gaan en naar het onderste gedeelte laten kijken......dit klinkt niet alsof het door een stofje komt.

Zolang dit niet erger wordt, dan lekker blijven genieten!!!

Gr, Pat
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

HiFi gek

Lo

Ik vind het toch best wel opvallend met de opgewerkte foto van je DP700 dat er maar betrekkelijk weinig electronica inzit .
Als ik dat vergelijkt met andere merken , die soms helemaal volgepropt zijn met electronica .

De boel netjes en vooral overzichtelijk houden is toch het sterke punt van Accuphase . :yes:

Mijn eigen E-408 is daar ook een mooi voorbeeld van , die zal er vrijwel hetzelfde uitzien inwendig als jouw E-450 .



Groeten  EDWIN  B

lo

 stupid

Kunnen ze wel hè, die accuphase mannen notworthy
Misschien is dit mogelijk tgv een goed circuit ontwerp, en goede componenten. (Of zouden ze stiekum aan de onderkant ook nog een grote volgepropte printplaat hebben zitten)
Anders zou ik het echt niet weten :no:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81


lo

Citaat van: Marantz 81 op augustus 29, 2010, 15:59:08
is het nog wat voor je ?

http://link.marktplaats.nl/373056587   byebye

Ben bang dat dat het niet gaat worden :no:
Mooi setje trouwens :kwijl: :wink:
En bij mij in de buurt.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Citaat van: lo op augustus 28, 2010, 20:06:00
stupid

Kunnen ze wel hè, die accuphase mannen notworthy
Misschien is dit mogelijk tgv een goed circuit ontwerp, en goede componenten. (Of zouden ze stiekum aan de onderkant ook nog een grote volgepropte printplaat hebben zitten)
Anders zou ik het echt niet weten :no:

groet,

lo


De E-408 heeft i.i.g. wel een grote printplaat aan de onderkant , die volledig aan het zicht onttrokken is als de bovendeksel is verwijderd .

Daar kun je alleen maar bijkomen als je de komplete versterker op zijn kop legt en de bodumplaat verwijderd , op die print zit tevens ook de zekering die ik heb vervangen door een AHP zekering .

Ik kon destijds nergens een zekering vinden en heb toen kontakt opgenomen met Paul Hattink , die vertelde mij dat er ook een printplaat zit onder de bodumplaat .



Groeten  EDWIN  B

lo

Was dat alleen over het gebied van de trafo, of heel de bodem?
Ik heb destijds van mijn e-450 foto's gemaakt van bovenaf en daarbij kun je mijn audio-rek door de geperforeerde bodemplaat heen zien. Bij de e-450 zit dus in iedergeval geen grote printplaat aan de onderkant, zo die daar al zit dan alleen onder de trafo en de buffer elco's.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Citaat van: lo op augustus 30, 2010, 14:04:53
Was dat alleen over het gebied van de trafo, of heel de bodem?
Ik heb destijds van mijn e-450 foto's gemaakt van bovenaf en daarbij kun je mijn audio-rek door de geperforeerde bodemplaat heen zien. Bij de e-450 zit dus in iedergeval geen grote printplaat aan de onderkant, zo die daar al zit dan alleen onder de trafo en de buffer elco's.

groet,

lo


Dat ken ik mij helaas niet meer herinneren hoe groot die print dan wel is .
In details treden hierover kan ik dus niet .

Weet nog wel dat er diverse onderdelen incl de zekering alleen berijkbaar zijn door de bodumplaat te demonteren .







Groeten  EDWIN  B

lo

#598
Op de av-nu beurs nog tegen een opengewerkte dynaudio contour S1.4 aangelopen.

Filter:



Totaal:



De verbinding van de baffle met de zijkanten van de kast is niet zomaar onder 45 graden gezaagd maar daar hebben ze een soort van "S" verbinding van gemaakt. Op foto komt het niet helemaal uit de verf.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

mooi plaatje zeg  :yes:

vindt het wel typisch dat er in zo,n dure monitor gewoon normaal koper wordt gebruikt om te bedraden ,volgens mij zeg dat toch wel wat over het wel geen nut over de meest exotische kabels sommige mensen hebben tussen de versterker en speaker ( 500 euro de meter )

daarintegen hoor ik zef wel verschil in kabels van 3 euro of 20 euro de meter die ik nu heb ,maar of die extreem dure kabels wel nut hebben  :roll: