De set van lo

Gestart door lo, oktober 14, 2009, 13:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

mars

Citaat van: jrm op juli 24, 2010, 20:02:19
Kan 'ie zingen dan?  :schater: :schater:

oi,

Nou zingen weet ik eigenlijk iet zeker.

Maar Mister Ishiwata , is een zeer verdienstelijk violist , ( + nog wat meer klassieke istrumenten)
In ieder geval weet ik dat hij op viool , in bepaalde kringen zeer gewaardeerd wordt en af en toe , enorm virtuoos uit de hoek  kan komen.


Maar idd zinggen???? ................mmmmmmmmmmmm ik vind uberhaupt dat aziatische gezang zeer moeilijk te volgen ( lees ; niet om aan te horen<<<<< hebben we gelijk de link met de mordaunt short performance 6)


Sterker nog ; Marciano is een vriend van mij die hoofd inkoop hifi bij de mediamarkt in den Haag is.  En hij belt me wel eens als die wat nieuws of bijzonders in de winkel heeft.  ( hahaha dan belt ie en zegt ie;...............ik heb nah wat staaan , mot je ff komuh luisteruh)

Zodoende ging ik een keer naar hem  toe en hij had q acoustics zuiltjes van 350 per stuk, om kort te gaan , deze waren beter dan die mordaunt short....en dat meen ik
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

lo

Hey mars,

Tsja Kennie is een begenadigd man als het aan komt op creativiteit en muzikale prestaties.
Met marantz doet ie toch ook heeeele mooie dingen! Jammer alleen dat hij veroordeelt is tot die performance 6 speakers. Maja, zaken gaan voor het meisie hè :-D

Eind vorig jaar ben ik samen met Edwin (hifigek) bij correct in R-dam geweest waar Ken ook een performance met de performance 6 aan de KI pearls gekoppeld gaf. Je kon imo heel duidelijk horen dat de Pearls erg goed waren, helaas stond het keihard en sloegen mijn oren op een gegeven moment dicht. Nee niet lekker was dat, ondanks het feit dat je de potentie van die set er toch door heen kon horen.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Vandaag "even" met de DP700 naar audio service in Elst geweest. Bij het sluiten van de lade hoorde ik een heel zacht repeterend tikje, misschien ergens iets tussen oid dacht ik. En wat kun je dan beter doen zolang hij nog in de garantie zit, Juist effe naar Elst. Ik had gisteren al gebelt en kon vandaag gelijk langs komen, en er tevens even op wachten HB

Dekseltjes gelicht en lademechanisme bekeken. Geen gebreken geconstateerd, sterker nog in het reparatie atelier kon je het eigenlijk helemaal niet horen. (Tsja ik ben toch wel ongeloofelijk kritisch en ik hoor werkelijk alles :-D)
Gelukkig maar dat er niets aan de hand was, had ik ook eigenlijk niet verwacht.
Toen het deksel er af was natuurlijk ook nog even staan genieten van hetgeen er binnen in zit. Ziet er nog beter uit dan op de foto's die ik al wel eens gepost had.
In middels staat hij weer terug in zijn rekkie en staat alweer heerlijke muziek te spelen.
Was wel effe een klus met dat ding van  27 kg violent1

Moet vermeld worden dat de sevice en klantgerichtheid bij Audio Service in Elst beiden met een hoofdletter geschreven worden. Erg goed pompom pompom pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Mexicaanse Hond

Ben je toch mooi weer een dagje zoet mee. Maar goed, je weet tenminste dat alles in orde is.

xander32

#574
Ik zie het niet :no:.


:-D Sander

Citaat van: lo op augustus 10, 2010, 18:41:22

Moet vermeld worden dat de sevice en klantgerichtheid bij Audio Service in Elst beiden met een hoofdletter geschreven worden. Erg goed pompom pompom pompom

groet,

lo

lo

#575
 :schater:

Ben het vergeten, maar was figuurlijk natuurlijk :angel:

Citaat van: Mexicaanse Hond op augustus 10, 2010, 18:48:05
Ben je toch mooi weer een dagje zoet mee. Maar goed, je weet tenminste dat alles in orde is.

Inderdaad, was een leuk dagje :yes:
Wel onder de indruk van die mannen in Elst en hun hulpvaardigheid. Zeg nou zelf waar kun je nu nog op de stoep vallen en direct geholpen worden? En zoals je zegt blij met de bevestiging dat alles is zoals het moet zijn. (Man wat ziet dat loopwerk er mooi en degelijk uit pompom)

Mijn vrouw was mee gegaan. Na het bezoek aan Elst nog even naar Nijmegen geweest. Diverse kopjes koffie en thee en lekkere appeltaart. Een rondje door de winkelstraten en langs het water weer terug naar een of ander kapelletje. Leuk :yes:

Dagje uit van gemaakt pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Je had toch geen Jeu de boel  bal tegen je loop werk aangegooid zeker   nonono :-o toen je aan het oefenen was voor je toernooi  :-D  :-P

mooi dat er niks mis mee is  :-) 27 kg is nogal wat zeg  :-o

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

LO

Gelukkig is je loopwerk niet kapot , maar toch vreemd dat jij zelf iets hoorde ratelen .



Groeten  EDWIN  B

lo

Citaat van: HiFi gek op augustus 11, 2010, 13:05:17
LO

Gelukkig is je loopwerk niet kapot , maar toch vreemd dat jij zelf iets hoorde ratelen .



Groeten  EDWIN  B

Hoi Edwin,

Ik had ook niet verwacht dat er iets ernstigs aan de hand was, maar je weet maar nooit en het zekere voor het onzekere genomen en daarom binnen de garantie termijn toch maar actie ondernomen.
Hetgeen ik hoorde was een heel licht getik met een vaste frequentie bij het sluiten van de disclade (tandwieltje?). Ik hoorde dit als ik 's avonds met de gordijnen dicht in mijn eentje een muziekje zat te luisteren en iedereen al te kooi was. Tsja dan hoor ik echt het kleinste dingetje.
In het reparatie atelier van Audio Service was het achtergrond geluid eigenlijk te "hard" om hier ook nog maar iets van terug te horen.
Ik ben in iedergeval weer blij dat er niets aan de hand is en het was leuk daar in Elst.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Musicman

Hoi Lo.

Ik lees net je verhaal over je speler.

Zal wel ff spannend zijn geweest voor je......maar vooral ook maf.
Want dit komt nooit voor bij Accuphase.......althans, niet dat ik weet.

In ieder geval ben je bij 1 van de betere reparatie servicecenters geweest van Nederland.
Uiterst vriendelijke (en erg goed opgeleide) jongens, die ECHT weten waar ze mee bezig zijn!!
Nemen na afspraak ook echt de tijd voor je....en zijn niet beroerd ff wat meer te doen, of alles gelijk na te kijken. :wink:

Fijn dat er niets aan de hand was.
Mocht je het ooit nog eens horen, dan gewoon weer contact opnemen met hun.

Geniet ervan en suc6!!


PS: ff een stomme vraag.......staat de speler waterpas in jouw rek?
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

lo

Hoi Pat,

Inderdaad met accuphase heb je in de regel geen stukken voor zover ik weet. Vandaar ook het zekere voor het onzekere genomen en ff laten checken. Prima service daar in Elst pompom

Ik denk dat mijn speler, en de rest ook trouwens, behoorlijk waterpas staat. Heb het overigens nooit geccontroleerd. Vanwaar die vraag??

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

LO


Ik heb het vermoeden dat een cd speler inderdaad beter waterpas kan staan met oge op de stabiliteit van het loopwerk , dus een betere trillingsvrije loop krijg je dan .
Zeker weet ik dat ook weer niet .

Ik heb een aantal maanden geleden mijn audiorack al volledig waterpas gesteld met de vier verstelbare spike voetjes onder aan het rack .

Het voordeel is dan dat meteen alle apparatuur in het rack waterpas staat , zodat je dat niet met ieder apparaat apart hoeft uit te voeren .

Je moet dan uiteraard wel de mogelijkheid hebben van 4 verstelbare voetjes o.i.d. onder je rack .




Groeten   EDWIN  B

lo

Hoi Edwin,

Ik weet niet of een klein beetje "uit waterpas" veel uitmaakt op de stabiliteit en dus mogelijk trillingsvrije loop van het loopwerk. Dat lijkt mij meer af te hangen van de robuustheid en de constructie van het loopwerk dan een geringe hellingshoek. Daarnaast natuurlijk de onbalans van de CD's. (hier heb jij een balanceer apparaatje voor  pompom)
Het loopwerk van de DP700 is denk ik wel 1 van de robuustste loopwerken die er te verkrijgen zijn met een gewicht van 8.2 KG en een volledig massieve "klembrug". Daarnaast staat het loopwerk ook nog op 4 silicone dempers verankerd in de kast van de DP700. De aandrijving van de laser zal ongetwijfeld ook nog een duit in het zakje doen maar ook hiervan denk ik dat dat bij de DP700 met een volledig door accuphase zelf ontwikkeld loopwerk wel goed zit.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

#584
Citaat van: lo op augustus 27, 2010, 16:17:30
Hoi Edwin,

Ik weet niet of een klein beetje "uit waterpas" veel uitmaakt op de stabiliteit en dus mogelijk trillingsvrije loop van het loopwerk. Dat lijkt mij meer af te hangen van de robuustheid en de constructie van het loopwerk dan een geringe hellingshoek. Daarnaast natuurlijk de onbalans van de CD's. (hier heb jij een balanceer apparaatje voor  pompom)
Het loopwerk van de DP700 is denk ik wel 1 van de robuustste loopwerken die er te verkrijgen zijn met een gewicht van 8.2 KG en een volledig massieve "klembrug". Daarnaast staat het loopwerk ook nog op 4 silicone dempers verankerd in de kast van de DP700. De aandrijving van de laser zal ongetwijfeld ook nog een duit in het zakje doen maar ook hiervan denk ik dat dat bij de DP700 met een volledig door accuphase zelf ontwikkeld loopwerk wel goed zit.

groet,

lo


Dat cd balanceer apparaat dat ik heb is zeer gevoelig in het zichtbaar maken van onbalans

Soms schrik ik gewoon van de enorme onbalans die cd's kunnen vertonen , ook de dure high end labels vertonen vaak veel onbalans .

Het perfect balanceren van een cd is vooral bedoeld om het loopwerk te ontlasten van trillingen zoadat er minder slijtage optreed .

De loopwerken van onze cd spelers zijn al erg stevig en robuusd uitgevoerd , vooral jouw loopwerk .
Theoretisch gezien krijgt een loopwerk gewoon minder te verduren met gebalanceerde cd's   ,   dat is waar het mij om te doen is .




--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Wat het waterpas stellen van mijn audiorack betreft .

Dit heb ik gedaan omdat mijn vloer zichtbaar niet bepaald vlak en waterpas is  .
Een zwevende houten vloer , daarop isolatieschuim , daarop een parket vloer , en daarop weer vinyl .
Met zoveel lagen op elkaar is het ook wel logisch dat de vloer scheef loopt .
Ik had er geen zin in om alles weg te breken toen ik daar kwam wonen , heb er een vinyl vloer opgelegt en klaar was ik .

Omdat mijn audiorack erg scheef stond op het oog heb ik hem met de verstelbare spikes waterpas gesteld .

En dat klinkt me toch geweldig beter zo , ik herken mijn set niet meer terug ( GEINTJE  :schater:  )






Groeten  EDWIN  B