De set van lo

Gestart door lo, oktober 14, 2009, 13:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

lo

He, bij het "forum probleem" is ook mijn verslagje van de DP700 gesneuveld. Naja, nog maar eens een keer opnieuw schrijven.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: lo op juni 14, 2010, 22:37:27
He, bij het "forum probleem" is ook mijn verslagje van de DP700 gesneuveld. Naja, nog maar eens een keer opnieuw schrijven.

groet,

lo

ja misschien kan je een extraatje toevoegen met een test tussen een Accuphase Marantz en een mijn Philips SACD 763sa speler

:schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Zou je wel willen he :evil:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

had zoiets gelezen  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Zojuist is Arjan (marantz81) weer huiswaarts vertrokken na een leuke luister middag bij mij. Ik heb genoten en Arjan ook volgens mij. Misschien dat hij er hier later nog wat over kwijt wil.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Stadium III

En dan is de vraag waar jullie van genoten hebben  :-o :-P
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

lo

 notworthy :schater:
Houden we nu maar onder ons denk ik violent1

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

#547
Hoi Leo

Het was zeker een hele gezzelige en muzikale middag  :yes:

eerst hebben we zitten praten over de installatie,s en div andere dingen in het leven onder het genot van een bakje koffie

daarna zijn we muziek gaan luisteren  :-)  dire straits ,stone hedge, klassiek , judith nijland, phill collins, cd van dali ,roger waters en nog div andere cd,s en als laatste Blof

wat me als eerste opviel is het mooie neutrale karakter van de Dynaudio,s  :kwijl:  de Controle en warme klank van de accuphase apparatuur ,met name toen Leo een beetje flink gas ging geven met stonhedge en klassiek , kwam de echte kwaliteit van zijn installatie naar voren wat een muziekale kwaliteit  en het gaat nergens de fout in hoe druk de muziek ook is blijft helemaal neutraal en alle instrumenten toontjes defenitie lage midden tonen blijven duidelijk waarneembaar de diepgang was ook erg goed en krachtig ,die accuphase doet het op zijn slofjes  :-D,was er best wel van onder de indruk zeg maar  :-o notworthy 

persoonlijk vindt ik het de beste speakers die ik zelf gehoord heb vanwege dat alles zo natuurgetrouw wordt weergegeven en je het idee hebt dat er helemaal geen speakers staan  notworthy

wat ook wel leuk was met roger waters amused to death ,die blaffende honden waar ze zitten en dat je dingen achter en naast je kon horen ( Q sound )  en de discussie of er nu hout of ijs werdt gehakt , wat ik hoorde is het hout  :-D

Tot de volgende keer bij mij thuis  :-)

Groeten Arjan byebye



lo

#548
Morgen komt "stadium lll" op luister bezoek pompom
Ben heel erg benieuwd wat hij als echte HT man van mijn stereo set vindt. :yes:
Wordt een leuke en gezellige middag, dat staat vast :kwijl:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Stadium III

Jup ben wel zeer benieuwd ja ! :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

HiFi gek

Citaat van: Stadium III op juli 17, 2010, 10:01:24
Jup ben wel zeer benieuwd ja ! :-D


Hier nog iemand die zeer benieuwd is wat jouw bevinding is m.b.t. een stereo top systeem i.v.m. een HT top systeem .

Veel luister plezier gewenst .



Groeten  EDWIN  B

lo

Citaat van: HiFi gek op juli 17, 2010, 12:06:37

Hier nog iemand die zeer benieuwd is wat jouw bevinding is m.b.t. een stereo top systeem i.v.m. een HT top systeem .

Veel luister plezier gewenst .



Groeten  EDWIN  B

Dank je Edwin. Gaat goed komen schat ik zo maar pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Stadium III

Zow dat is weer gedaan !

Pff tja wat moet ik zeggen ,Leo heeft het zeer goed voor elkaar
De set is dynamisch krachtig subtiel en netjes ! :-D :-D

We hebben wel wat cd's beluisterd die van Leo zelf zijn en daarin kon ik mijn eigen wel vinden met de set die ik eventueel zelf ook wel zou willen hebben als ik naar stereo zelf zou overgaan
De verschillen die ik zo heb kunnen waarnemen al ik de set in Eindhoven naarga is dat alles meer in het geheel staat het hoog en het laag zitten goed en het midden gebied wat marantz toch al heeft maakt de accuphase in 1 woord goed !

Ik heb wel een cd van Whitesnake meegenomen alleen niet die van Eindhoven want die zat bij vriendin lief in de tas dus dat was jammer
Verder wel Whitesnake gedraaid en moet zeggen dat de set daar zeker geen enkele moeite mee had en dat heb ik wel eens anders gehoord !

Als HT man bij een stereo man op bezoek merk je dat je allebij wel in een verschillende "wereld"zit waarin bij de seteroman de CD speler en versterker op 1 staan en dat het stereo beeld dan ook alles is !
In de HT wereld krijg je meer bij films en concerten een "live"gevoel wat ook zeker wel kan door de beleving van meer speakers en beeld die je op sommige punten wel kan afleiden van de muziek
Dit is niet als stereo en ga je meer in de muziek op

Als ik zou moeten kiezen nu van wat zal het zijn met een nieuwe strart dan zou het toch weer HT worden en dan eventueel wel zoals meerdere hebben met een losse versterker erbij
Ik kan zeker wel met veel plezier naar een cd luisteren maar ik wil zelf meer spektakel dus lekker concert bekijken of een film  :-D

Ik heb een leuke en gezellige middag gehad waarin ik voor mij denk ik wel de mooiste stereo set heb beluisterd die momenteel aan me voorbij gegaan zijn !

Leo bedankt ! :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

lo

Graag gedaan Rob, 't was weer gezellig.

Zoals je het omschrijft klopt het inderdaad, HT en stereo zijn in principe toch verschillende werelden. Maar wat ons altijd zal binden is de passie voor de richting die we opgegaan zijn, de gedrevenheid om het zo optimaal mogelijk voor je zelf te "configureren" en natuurlijk last but not least de verbondenheid dmv het merk marantz ( :angel:)

Ik vond het erg verrassend dat je eigenlijk na een korte luister tijd al de uitspraken deed zoals je deze hieronder al hebt verwoordt mbt het vergelijk met de "reference set" van marantz in Eindhoven en dat je, mocht je ooit op stereo overgaan, mijn set toch wel als een voorbeeld set zou gebruiken.

We keep in touch,

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

We hebben allemaal jouw set als stereo voorbeeld LO. pompom We kleuren hem alleen naar eigen budget in.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES